قیمت غذا و مواد غذایی در ایتالیا

5
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
هر غذایی در ایتالیا چقدر است؟
15 مرداد 1402 08:00
0

هرکسی دلیل خودش را برای جست‌وجوی قیمت غذا در ایتالیا دارد. یک‌نفر ممکن است در شرف سفر تفریحی به این کشور باشد و دیگری باروبنه‌اش را برای مهاجرت جمع کرده باشد. به‌هرحال، محاسبه قیمت غذای ایتالیا در برنامه‌ریزی مالی سفرتان بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند با حداقل هزینه، بهترین تجربه را از طعم غذای ایتالیا داشته‌ باشید. در این مطلب قرار است اطلاعاتی کامل از وضعیت قیمت غذای ایتالیا شرح دهیم و از قیمت آب در ایتالیا گرفته تا قیمت غذا در رستوران‌های لوکس این کشور را در مطلبمان بیاوریم.

قیمت غذا در رستوران‌های ایتالیا چقدر است؟

ازآنجایی‌که بحث غذاخوردن در رستوران‌های اصیل ایتالیایی همیشه داغ بوده و هست، مطلب را با قیمت غذا در ایتالیا در رستوران‌های این کشور شروع می‌کنیم. قیمت غذا در رستوران‌های ایتالیا به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ مثلاً جدا از نوع رستورانی که انتخاب می‌کنید، شهر مقصدتان هم در قیمت منو رستوران‌ها تأثیر دارد. برای نمونه، قیمت غذا در ایتالیا در شهر سیسیل معمولاً ارزان‌تر از قیمت غذا در ونیز است. علاوه بر موقعیت، تغییر فصل هم موجب گران یا ارزان شدن بعضی از اقلام منوهای ایتالیا می‌شود. با تمام این جزئیات، اگر بخواهید قیمت غذا در رستوران‌های ایتالیا را به‌طور کاملاً میانگین بدانید، باید توجه داشته باشید که:

  • قیمت غذا در رستوران‌های ارزان ایتالیا: 15 یورو (بین 10 الی 20 یورو)
  • قیمت غذا در رستوران‌های میان‌رده ایتالیا: 30 یورو (بین 20 تا 45 یورو)
  • قیمت غذا در رستوران‌های گران و لوکس ایتالیا: حدود 80 یورو (حداقل 50 یورو)

البته لازم است باز هم اشاره کنیم که تا جای ممکن سعی کردیم این قیمت‌ها را حدودی ارائه دهیم و بسته به موقعیت و زمان سفارش غذا در ایتالیا، ممکن است تغییراتی در این قیمت‌ها داشته باشید. اگر می‌خواهید مطمئن شوید قیمتی که بابت غذای یک رستوران در ایتالیا می‌پردازید با کیفیت آن هم‌خوانی دارد، پیشنهاد می‌کنیم قبلش نظرات مشتریان سابق این رستوران‌ها را در گوگل و شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید.

رستوران در ونیز.jpg
یک رستوران لوکس در ایتالیا

قیمت غذای خیابانی در ایتالیا

گردشگرانی که از جاهای دیدنی ایتالیا دیدن می‌کنند، به دو دلیل سراغ غذای خیابانی این کشور می‌روند: اول، غذای خیابانی ایتالیا، نسبتاً ارزان است و می‌تواند به‌عنوان یک وعده اصلی میل شود؛ دوم، در بازدید از جاذبه‌های معروف ایتالیا، مسئله زمان بسیار مهم است. زیرا ممکن است با صف‌های طولانی بلیط مواجه شوید یا به‌دلیل کثرت تعداد جاهای دیدنی ایتالیا نتوانید چند ساعت را به غذا خوردن در رستوران یا تهیه غذا در  آشپزخانه هتل اختصاص دهید. بنابراین با خرید غذای خیابانی در ایتالیا با یک تیر دو نشان می‌زنید. بعضی از معروف‌ترین غذاهای خیابانی در ایتالیا به‌همراه قیمتشان به شرح زیر است:

  • آرانچینو (Arancini): این غذا در فرهنگ غذایی شهر سیسیل ایتالیا ریشه دارد و گران‌ترین قیمت آن حدود 2 یورو است. آرانچینو یک کوفته برنجی به حساب می‌آید که با نخود و پنیر ترکیب شده است. این غذا معمولاً به همراه سس‌های مختلفی سرو می‌شود. بد نیست اشاره کنیم که گرچه خاستگاه این غذا شهر سیسیل است، اما امروزه می‌توانید آن را در تمام شهرهای ایتالیا پیدا کنید.
  • اسفوگلیاتلا (Sfogliatelle): گفته می‌شود این غذا اولین بار در شهر ناپل پخته شده و امروز هم بهترین نوع آن را در همین شهر پیدا می‌کنید. اسفوگلیاتلا در حقیقت یک نوع شیرینی است که می‌توان آن را به‌عنوان یک میان‌وعده استفاده کرد. ازآن‌جایی‌که اسفوگلیلا را کیلویی می‌خرند، باید اشاره کنیم که قیمت چندتا از این شیرینی‌ها (کمتر از 1 کیلو) حدود 2 یورو است.
  • پورچتا (Porchetta): مهم‌ترین خاستگاه غذای پورچتا، شهر رم است. هرچه از مرکز ایتالیا فاصله بگیرید، احتمالاً این غذای خیابانی کمتر به چشمتان می‌خورد و لذیذترین نوعش را در تور رم خواهید یافت. این غذا نوعی کباب حساب می‌شود که ادویه‌جات آن منطقه‌به‌منطقه متغیر است. قیمت پورچتا چیزی حدود 16 تا 30 یورو است.
  • آروستیچینی (Arrosticini): آروستیچینی هم یک غذای کبابی معروف در خیابان‌های ایتالیا است که شهر اَبروتزو خاستگاه آن است. این کباب از انواع گوشت مثل گوشت گوسفند، بره و حتی بز تهیه می‌شود که طبیعتاً آروستیچینی بره، لذیذترین نوع آن است. قیمت این غذا حدود 20 یورو است؛ البته با توجه به مواد اولیه‌اش این قیمت ممکن است تغییر کند.
آروستیچینی.jpg
آروستیچینی، یکی از غذاهای لذیذ خیابانی ایتالیا

قیمت صبحانه در ایتالیا

ساده‌ترین، معمولی‌ترین و یکی از صبحانه‌های پرطرفدار ایتالیا، کروسان و قهوه است که برای خرید آن حدود 1.5 یا 2 یورو باید بپردازید. اگر به خوردن مربا برای صبحانه عادت دارید باید اشاره کنیم که یک شیشه 340 گرمی مربا در ایتالیا حدود 5 یورو است؛ ضمن اینکه همین مقدار عسل طبیعی حدوداً 10 یورو قیمت دارد. همچنین یک استکان چای در کافه‌های ایتالیا، حدود 80 سنت فروخته می‌شود. اگر قصد دارید خودتان برای تهیه صبحانه دست‌به‌کار شوید و اقلام مدنظرتان را از سوپرمارکت تهیه کنید، باید توجه داشته باشید که قیمت برخی از اقلام صبحانه در فروشگاه‌های ایتالیا به شرح زیر است:

اقلام غذایی

میانگین قیمت به یورو

بازه قیمت

هر کیلو چای

12 یورو

حدود 8 تا 16 یورو

500 گرم نان تازه

1.76 یورو

1 الی 3 یورو

بسته 12 عددی تخم‌مرغ

3.3 یورو

1.5 الی 4.8 یورو

هر کیلو پنیر محلی

12.98 یورو

8 الی 24 یورو

هر لیتر شیر

1.28 یورو

0.8 الی 1.8 یورو

هر کیلو کره

14 یورو

10 الی 18 یورو

صبحانه.jpg
کروسان و قهوه، از صبحانه‌های پرطرفدار در ایتالیا

قیمت آب در ایتالیا

آب لوله‌کشی در اکثر شهرهای ایتالیا آشامیدنی است و استانداردهای آب آشامیدنی در شهرهای بزرگ ایتالیا در سطح مطلوبی قرار دارد؛ بنابراین، ازآنجایی‌که بیشتر گردشگران ایتالیا با تور میلان یا رم به این کشور دیدنی سفر می‌کنند، عموماً نیازی به خرید آب نخواهند داشت؛ اما به‌دلیل آنکه توریست‌های ایتالیا عموماً ساعت‌های زیادی را صرف پیاده‌روی و تماشای جاذبه‌ها می‌کنند و ممکن است در فصل پربازدید تابستان به این شهر سفر کنند، احتمالاً چندین بار سراغ خرید آب معدنی بروند. قیمت هر بطری آب معدنی 1.5 لیتری در ایتالیا حدود 0.42 یورو است.

بد نیست اشاره کنیم که در سطح شهرهای تاریخی ایتالیا مثل رم، آبخوری‌های متعددی وجود دارد که به نام ناسونی «nasoni» شناخته می‌شوند که با وجود آن‌ها دیگر نیازی به خرید آب معدنی نخواهید داشت. در کل اگر دقت در محاسبه قیمت غذا در ایتالیا برایتان مهم است، شاید بهتر باشد از حساب کردن قیمت آب در ایتالیا صرف‌نظر کنید.

Chinese-water-Market.jpg
خرید آب معدنی در ایتالیا

قیمت مک دونالد در ایتالیا

ازآنجایی‌که غذای مک دونالد از نظر نوع و حجم تنوع زیادی دارد، محاسبه قیمت مک دونالد در ایتالیا تا حد زیادی به انتخاب‌های شما بستگی دارد. بااین‌حال اگر بخواهیم قیمت مک دونالد در ایتالیا را در خلاصه‌ترین حالت ممکن بگوییم، بهتر است حدود 10 یورو در این فست‌فودهای زنجیره‌ای همراه داشته باشید. این درصورتی است که با 2 یورو هم می‌توانید در رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد غذا سفارش دهید. در جدول زیر، قیمت یک سری از پرطرفدارترین اقلام منو مک دونالد در ایتالیا را داریم.

منو مک دونالد

قیمت

چیزبرگر

1.5 یورو

بیگ مک

4.2 یورو

گراند بیگ مک

5.2 یورو

دابل چیزبرگرد بزرگ

4.6 یورو

ساندویچ بزرگ فیله ماهی

7.3 یورو

مک دونالد.jpg
آخرین منو مک دونالد در ایتالیا

قیمت مواد غذایی ایتالیا

یکی از راه‌های سرشکن کردن قیمت غذا در ایتالیا، خرید مواد غذایی در سوپر مارکت و آشپزی در هتل است. البته ازآنجایی‌که ایتالیا از نظر تنوع قیمت غذا وضعیت مطلوبی دارد و بسیاری از غذاهای سنتی و خیابانی این کشور را می‌توانید با قیمت کمی بخرید، پیشنهاد می‌کنیم تا جای ممکن، سعی کنید غذاهای مختلف این کشور را تجربه کنید. ازآنجایی‌که تمام کسانی که می‌خواهند از قیمت غذای ایتالیا مطلع شوند، مشتریان تور اروپا نیستند و ممکن است به قصد مهاجرت پا به ایتالیا بگذارند، بد نیست نگاهی به جدول زیر بیندازند تا از مواردی مثل قیمت برنج در ایتالیا مطلع شوند.

مواد غذایی

قیمت حدودی

هر کیلو برنج

2.18 یورو

هر کیلو فیله مرغ

9.5 یورو

هر کیلو گوشت قرمز

15.42 یورو

هر کیلو گوجه

2.5 یورو

هر کیلو سیب‌زمینی

1.35 یورو

هر کیلو پیاز

1.38 یورو

هر عدد کاهو

1.15 یورو

IMG_0647-1-scaled.jpg
فروشگاه میوه در ایتالیا

قیمت میوه و میان‌وعده در ایتالیا

پیاده‌روی در سطح شهر و گشت‌وگذار طولانی‌مدت در ایتالیا، بدون میان‌وعده نمی‌شود. در این کشور دسترسی آسانی به انواع سوپرمارکت و میوه‌فروشی دارید و به آسانی می‌توانید هر نوع میان‌وعده‌ای را که می‌خواهید پیدا کنید. پیشنهاد لست‌سکند به مسافران ایتالیا این است که به‌جز غذای خیابانی، میان‌وعده‌های سنتی و محلی ایتالیا را هم امتحان کنند. یک سری از این شیرینی‌ها در کافه‌های ایتالیا هم سرو می‌شوند. قیمت میوه‌ها و برخی از مواد خوراکی میان‌وعده در ایتالیا به شرح جدول زیر است:

میان‌وعده

میانگین قیمت

هر کیلو سیب

1.95 یورو

هر کیلو پرتقال

1.98 یورو

هر کیلو موز

1.7 یورو

هر لیتر بستنی

2 یورو

یک بسته چیپس

2.3 یورو

یک بسته پفک

2.1 یورو

بیسکوییت

3 یورو

اسفولگتا.jpg
اسفولگتا، یکی از شیرینی‌های سنتی ایتالیا
san-lorenzo-market.jpg
قیمت میوه در ایتالیا

قیمت کافه در ایتالیا

حال‌وهوای شهرهای ایتالیا، هوس نوشیدن قهوه و کافه‌گردی را به دل هر گردشگری می‌اندازد، خصوصاً اگر قرار باشد با تور ونیز از این کشور دیدن کنید. پیدا کردن یک کافه خوب در ایتالیا اصلاً کار سختی نیست و در هر کوچه‌پس‌کوچه‌ای از شهرهای دیدنی ایتالیا یک کافه خوب پیدا می‌کنید. بد نیست اشاره کنیم که سفر به ایتالیا، فرصت خوبی برای امتحان کردن طعم قهوه معروف‌ترین کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای دنیاست. در ادامه قیمت حدودی بسیاری از نوشیدنی‌های پرطرفدار در ایتالیا را آورده‌ایم.

نوشیدنی

قیمت

کاپوچینو

4.86 یورو

قهوه آمریکانو

4.19 یورو

کافه لته

4.89 یورو

فلت وایت

5.59 یورو

اسپرسو

3.19 یورو

هات‌چاکلت

3.19 یورو

آیس کافی

4.79 یورو

استارباکس در ایتالیا.jpg
استارباکس در ایتالیا

سفر به ایتالیا تور

جهانگردان حرفه‌ای می‌دانند که یک سفر خوب نیاز به انواع و اقسام برنامه‌ریزی دارد. درحقیقت همین حالا که در حال سبک‌سنگین کردن قیمت غذا در ایتالیا هستید هم در مرحله برنامه‌ریزی قبل از سفر به سر می‌روید. سفر با تور ایتالیا فرصتی است که زحمت بسیاری از محاسبات قبل از سفرتان را کم می‌کند و در آن روی سکه ممکن است ارزان‌تر هم تمام شود. اگر در انتخاب تور ایتالیا سردرگم هستید، کافی است لیست تورهای لست‌سکند را ورق بزنید تا از پایین‌ترین قیمت‌های تور ایتالیا باخبر شوید و با چند کلیک تور مدنظرتان را بخرید. حتی اگر تور مدنظرتان را هم پیدا نکردید، می‌توانید پیشنهادتان را از طریق سرویس سفرساز با تیم پشتیبانی ما در میان بگذارید تا آن‌ها نزدیک‌ترین پیشنهادات به سفر دلخواهتان را ارائه دهند.

سخن آخر

در این مطلب از قیمت آب در ایتالیا گرفته تا هزینه غذا در انواع رستوران‌های این کشور را شرح دادیم. با خرید تور اقساطی این امکان برای گردشگران فراهم می‌شود که بودجه بیشتری را برای خوردوخوراک سفرشان کنار بگذارند. گفتنی است که قیمت بسیاری از مواد غذایی در این کشور ممکن است فصل‌به‌فصل تغییر کند یا در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف، متفاوت باشد. بااین‌حال قیمت‌هایی که در این مطلب گفتیم، یک چشم‌انداز کلی نسبت به قیمت غذای ایتالیا می‌دهد. اگر سابقاً به اروپا سفر کرده‌اید و از وضعیت قیمت غذا در ایتالیا مطلع هستید، می‌توانید تجربیاتتان را از طریق قسمت نظرات، با سایر کاربران لست‌سکند به اشتراک بگذارید.

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.