هفت حوض، یکی از عجیب ترین جاهای دیدنی در مشهد!

4.5
از 26 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
هفت راز پنهان در کوه های بینالود که باید فاش شود! +تصاویر
19 آذر 1398 08:00
0

یکی از شهرهای زیبای ایران را می توان مشهد دانست، شهر مشهد را شهر امام رضا نیز می نامند. در پیشنهاد ایرانگردی امروز می خواهیم سری بزنیم به جاذبه های طبیعی مشهد که در دل کوه‌های خلج جا دارد، این منطقه حدود ۷ کیلومتر با مشهد فاصله دارد. بعد از طی این مسافت باید ماشین را پارک کنید و باقیمانده مسیر که ۲ کیلومتر است را پیاده طی کنید تا به هفت حوض برسید!

هفت حوض مشهد

هفت حوض نام منطقه ای است که از جاذبه های طبیعی مشهد به شمار می آید. بعضی از هفت حوضچه هایی که در این منطقه در امتداد هم قرار دارند، به اندازه یک استخر کوچک هستند. آب از حوضچه اول به حوضچه بعدی و سپس بعدی می ریزد تا به حوضچه آخر برسد.

 هفت حوض مشهد

این پدیده طبیعی که از حوض های متعدد تشکیل شده است، بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستر یكی از سرشاخه های رودخانه طرق در ارتفاعات رو به جنوب بینالود شکل گرفته است. برای رسیدن به زیباترین پدیده و جاذبه طبیعی شهر به دل کوه های خلج اطراف مشهد سفر کنید. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید باید بدانید که حدود ۲ کیلومتر از مسیر تا رسیدن به هفت حوض به صورت پیاده‌روی خواهد بود. به دلیل وجود سنگ‌های صاف و صیقلی باید جانب احتیاط را رعایت کنید و توصیه می‌شود به علت کوهستانی بودن منطقه بین طلوع تا غروب آفتاب از محیط طبیعی و دلپذیر این مکان استفاده کرده و وسایل و لوازم مناسب از قبیل کفش، لباس و... را به همراه داشته باشید. در ادامه، تصاویر شگفت‌انگیزی از این جاذبه‌ی بی‌نظیر را باهم تماشا می‌کنیم.

هفت حوض مشهد

هفت حوض مشهد

هفت حوض مشهد

هفت حوض مشهد

هفت حوض مشهد

هفت حوض مشهد

هفت حوض مشهد