هیترو، شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه دنیا

4.5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
27 دی 1391 00:00
0

Heathrow

 

همه فرودگاه هیترو – Heathrow را به عنوان شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان می شناسند. سال ۲۰۱۲ هم این فرودگاه لندنی عنوان شلوغ ترین فرودگاه دنیا را برای خود حفظ کرد.

در این سال ۲۰۱۲ هیترو میهمان ۷۰ میلیون مسافر (یعنی به طور میانگین ۱۹۲ هزار نفر در هر ۲۴ ساعت) بوده که نسبت به سال گذشته با ۰٫۹% افزایش روبه رو بوده است. ماه دسامبر هم برای این فرودگاه شلوغ ترین ماه سال بوده چرا که پذیرای ۵٫۶ میلیون مسافر بوده است. این عدد نسبت به همان تاریخ در سال گذشته با ۲ درصد رشد روبه رو بوده است.

مقامات این فرودگاه می گویند که این فرودگاه سالانه ۴۷۱۳۴۱ پرواز را به خود می بیند یعنی به طور میانگین تقریباً ۱۳۰۰ پرواز در طول یک شبانه روز.

قرار است بازسازی ترمینال ۲ این فرودگاه در سال جاری میلادی آغاز شود که باعث افزایش ظرفیت مسافران هیترو خواهد شد. اما حجم پروازها تغییری نخواهد کرد. چرا که تقریباً ظرفیت پروازهای این فرودگاه تکمیل است.

«کالین متیوس» مدیر هیترو می گوید: «به رغم اوضاع اقتصادی بد جهان، هیترو حجم بیشتری از مسافران را در سال ۲۰۱۲ جابه جا کرد. همچنین با این افزایش، رضایت مشتریان هم در این سال افزایش یافته است».

شما تا به حال گذرتان به هیترو خورده؟ اگر این طور است ما را هم از تجربه خود در این فرودگاه بزرگ مطلع کنید.

منبع :علمولوژی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.