کافئین لذت‌بخش! این ‌ها بهترین دانه‌ های قهوه در سراسر جهانند!

4.3
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
با بهترین دانه های قهوه در سراسر جهان آشنا شوید! +تصاویر
27 مرداد 1399 11:00
3

تا زمانی که بهترین دانه‌های قهوه را در سراسر جهان تجربه نکرده باشید، پی به اهمیت و تفاوت آن‌ها نخواهید برد. در سراسر جهان هرکس برداشت متفاوتی از یک فنجان قهوه دارد و تنها چیزی که باعث بروز چنین تفاوتی می‌شود، دانه‌های قهوه است. آماده‌سازی قهوه و سرو آن تنها بخشی از معادله است، اما دانه‌ها پایه داشتن یک قهوه خوب هستند.

حمایت کردن از مطبخ‌های محلی در این زمینه یکی از بهترین راه‌ها برای امتحان کردن تنوع است (هلند درزمینهٔ هنر قهوه محلی سرآمد است)، خبر خوب آنکه می‌توانید این قهوه‌ها را به‌صورت آنلاین سفارش دهید. کسانی که در این زمینه خبره هستند می‌دانند که این تلخی، اسیدیته، برشتگی و عطر و بو نقش بسیار مهمی در ذائقه افراد در سراسر جهان ایفا می‌کند.

 

قهوه کونا

Best-Coffee-Beans.jpg

قهوه‌هاوایی سالیان دراز طبق امتیازدهی محله فوربز به‌عنوان یکی از بهترین قهوه‌های امریکا شناخته می‌شود. جزیره کونا دانه‌های قهوه بسیار خوبی پرورش می‌دهد و می‌توان طعم آن‌ها را به‌واسطه عطر و بوی بی‌نظیرشان کاملاً تشخیص داد. چیزی که باعث شگفت‌انگیز شدن این دانه‌ها می‌شود، شرایط پرورش آن‌هاست، شرایط آب و هوایی این منطقه شامل تابش خوب آفتاب، بارش عالی و خاک آتش‌فشانی است که در معادن این جزیره به‌وفور یافت می‌شود.

 

دانه‌های قهوه جامایکایی

کافئین لذت‌بخش: این‌ها بهترین دانه‌های قهوه در سراسر جهانند

با اینکه جامایکا بزرگ‌ترین تولیدکننده قهوه نیست، اما دلیل نمی‌شود که یکی از بهترین قهوه‌های جهان را تولید نکند. طبق نظرسنجی‌ها این دانه‌ها یکی از مطلوب‌ترین طعم‌های قهوه را در جهان دارند و یافتن آن‌ها نیز واقعاً دشوار است. با اینکه 80% دانه‌های قهوه در ژاپن عمل می‌آیند، اما یافتن قهوه‌های جامایکایی ارزشش را دارد. ارتفاع زیاد و خاک آتش‌فشانی در کنار دمای خنک در این محیط، باعث شده که یکی از بهترین دانه‌های قهوه در این کشور تولید شوند.

 

دانه‌های AA کنیا

کافئین لذت‌بخش: این‌ها بهترین دانه‌های قهوه در سراسر جهانند

دانه‌های قهوه در کنیا براساس مجله هوم گراند یکی از بهترین دانه‌های جهان محسوب می‌شوند و از محبوبیت بالایی برخوردارند. AA در صنعت قهوه به بزرگ‌ترین دانه‌های قهوه ازنظر اندازه اطلاق می‌شود. در کنیا اهمیت زیادی به نحوه پرورش و زمانی صرف شده توسط کشاورزان قهوه داده می‌شود، بنابراین این مسئله منجر به کیفیت بالای محصول می‌شود. دانه‌های قهوه کنیایی شیرین و خوشمزه، کمی اسیدی و شیره‌ای هستند و دارای مزه‌ای بسیار قوی هستند.

 

دانه‌های پیبری

کافئین لذت‌بخش: این‌ها بهترین دانه‌های قهوه در سراسر جهانند

دانه‌های قهوه تولیدشده در تانزانیا با قهوه‌های سایر جهان کمی تفاوت دارد، زیرا این دانه‌ها، دانه‌های پی بری هستند. این نوع قهوه به خاطر شکل منحصربه‌فردش معمولاً چگالش بیشتری از سایر دانه‌ها دارد. به خاطر این چگالش، باید نسبت به دانه‌های دیگر بیشتر تفت‌داده شود، این مسئله باعث طعم فوق‌العاده آن می‌شود. قیمت این قهوه به خاطر نوع فرایند فراوری خاصی که دارد کمی بالاتر است، اما نوشیدن چنین قهوه نابی در هنگام صبح واقعاً ارزشش را دارد. قهوه‌ای که توسط این دانه‌ها تهیه می‌شود دارای طعمی شیرین و ملایم است و کمی شبیه شکر قهوه‌ای است. می‌توان این قهوه را توسط قهوه ساز اتوماتیک تهیه کرد.

 

دانه‌های قهوه سوماترا

کافئین لذت‌بخش: این‌ها بهترین دانه‌های قهوه در سراسر جهانند

این دانه‌ها نوع شناخته‌شده دیگری از دانه‌های قهوه هستند(بیشتر به خاطر استاربوکس و امضای آن). این دانه‌ها که از اندونزی می‌آیند را با درجات مختلف تفت می‌دهند که منجر به آزاد شدن عطری فرازمینی از آن می‌شود. این دانه‌ها اسیدیته کمی دارد، همین مسئله باعث طعم ملایم آن و تأثیرگذار آن می‌شود. این انه‌ها گزینه بسیار خوبی برای اسپرسو و قهوه سنتی هستند.

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.