پروازهای خارجی ایران به کجا می‌روند؟

4
از 4 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
۹ مسیر پروازی که از کرونا جان سالم به در بردند + تصاویر
02 شهریور 1399 10:40
2

با توجه به مذاکرات صورت گرفته بین ایران و کشورهای مختلف به منظور سرگیری دوباره پروازها خارجی، 9 مقصد قطعی به منظور انجام پروازهای مسافربری توسط ایرلاین‌های داخلی و خارجی انجام می‌گردد. به زودی دو مقصد دیگر نیز به زودی به جمع این کشورها اضافه خواهد شد. 

 

پاندمی ویروس کرونا

با شروع پاندمی ویروس کرونا و بسته شدن مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشورهای مختلف به روی یکدیگر، ماه‌های گذشته مذاکرات بسیاری بین کشورهای مختلف برای سرگیری روابط تجاری و سفرهای زمینی، ریلی، هوایی و دریایی آغاز گردید. مقامات کشورهای مختلف با تدوین پروتکل‌های مشترک با از سرگیری سفرها و روابط تجاری موافقت کرده‌اند. 

در این راستا پروازهای مسافربری بین کشورهای مختلف نیز مشمول تدوین و اجرای این پروتکل‌های مشترک شدند و براساس آن ایران پروازهای خارجی خود را البته با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به 9 مقصد مختلف از سر خواهد گرفت.

 ایران+ایر+(هما).jpg

پروازهای ترکیه‌

گرچه در این میان پروازهای ایران و ترکیه با هاله‌ای از ابهام مواجه شده و با وجود تایید چند باره مسئولان هواپیمایی ترکیه، پروازهای مسافری در این مسیر لغو شده‌اند و مشخص نیست چه زمانی مجددا از سر گرفته می‌شوند. (برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب "تاریخ باز شدن مرز هوایی بین ایران و ترکیه مشخص شد!" را مطالعه کنید)

 

مقاصد نجات یافته از کرونا

مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی - درباره‌ی آخرین وضعیت پروازهای خارجی ایران به ایسنا گفت: پروازهای خارجی ایران به مقاصدی مانند پاریس، لندن، منچستر، آمستردام، وین، دبی، دوحه، بانکوکو کوآلالامپورانجام می‌شود و مسافران می‌توانند پروازهای خود را در این مسیر و بر اساس شرایط و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی این کشورها برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به این‌که پروازهای برنامه‌ای اعلام شده از طریق ایرلاین‌های داخلی و خارجی انجام می‌شود، اظهار کرد: برای مقاصدی مانند مادرید و میلان نیز مذاکراتی صورت گرفته و به زودی پروازهای مسافری به کشورهای اسپانیا و ایتالیا نیز انجام می‌شود که البته پرواز مادرید به زودی انجام خواهد شد و برای پرواز  میلان نیز مذاکراتش به مراحل نهایی رسیده و تاریخ اول سپتامبر یعنی ۱۰ مهر ماه برای شروع آن اعلام شده است.

 

 منبع: ایسنا

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی