محققان یک خنجر شیشه‌ای5 هزارساله که در اسپانیا دفن شده بود را کشف کردند!

3.2
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
یادگار درخشان 5 هزار ساله ای که در دل اروپا دفن شده بود، کشف شد! +تصاویر
17 شهریور 1399 07:00
0

باستان شناسان بسیاری اشیایی که متعلق به دوران قبل از میلاد است را کشف کرده‌اند. بیشتر این اشیاء از سنگ ساخته شده‌اند اما محققان در اسپانیا به‌تازگی سلاح‌هایی باورنکردنی یافته‌اند که از شیشه درست شده‌اند. این سلاح‌ها که قدمت آن‌ها به 3 هزار سال پیش بازمی‌گردد، شامل یک خنجر شیشه‌ای باورنکردنی است که برای تراشیدنش نیاز به مهارت بالایی بوده است.

این یافته خیره‌کننده در یک معبد سنگی در مونتلیرو تولوس پیدا شده که در جنوب غربی اسپانیا واقع شده است. این منطقه بزرگ از تخته ‌سنگ‌های بزرگی تشکیل شده که مساحت آن‌ها بیش از 44.196 متر است. این مکان در سال 2007-2010 مورد حفاری قرار گرفت. 5 سال بعد محققان دانشگاه گرانادا در سویل به همراه انجمن محققان ارشد اسپانیا مطالعه خود را درباره این اشیاء شیشه‌ای منتشر کردند. آن‌ها علاوه بر این خنجر، 25 نوک تیر نیز یافتند.

بر اساس این مطالعه، بلور سنگی در دوره‌های ماقبل تاریخ در مناطقی از جزیره ایبری یافت می‌شده اما مطالعات کمی در مورد آن صورت گرفته است. برای درک هدف ساخت این اشیاء، باید در ابتدا نگاهی به محیطی داشته باشیم که این اشیاء در آنجا کشف شده‌اند.

 

در منطقه مونتلیرو تولوس چه چیزهایی پیدا شده است؟

محققان یک خنجر شیشه‌ای5 هزارساله که در اسپانیا دفن شده بود را کشف کردند!

اجساد 25 انسان در این منطقه پیدا شده است. طبق تحقیقات مشخص شده که حداقل یک مرد و چندین زن به خاطر غذای آلوده در این مکان جان خود را از دست داده‌اند. مابقی زن‌ها در یک معبد به‌صورت دایره‌وار کنار هم و در نزدیکی اسکلتی نشسته‌اند که به نظر می‌رسد ارشد آن‌ها بوده است.

این معابد شامل قبرهای متعدد، شامل لباس‌هایی است که همگی از هزاران دانه تسبیح و مهره ساخته شده‌اند، برخی از آن‌ها نیز به تکه‌های طلا مزین شده‌اند. سرنیزه‌ها نیز در یک مجموعه کشف شدند، محققان بر این باورند که این سرنیزه‌ها هدایایی بوده‌اند که در مراسم مذهبی به کسی پیشکش شده‌اند.

محققان یک خنجر شیشه‌ای5 هزارساله که در اسپانیا دفن شده بود را کشف کردند!

اما خنجر چطور؟ این خنجر بلوری در یک معبد جداگانه کشف شد و در کنار آن یک دسته و غلاف از جنس عاج فیل قرار داشت. این خنجر که 21.59 سانتیمتر طول دارد، ازنظر ظاهری مانند سایر خنجرهای زمان خود می‌باشد.

 

معنای سلاح‌های بلوری

محققان یک خنجر شیشه‌ای5 هزارساله که در اسپانیا دفن شده بود را کشف کردند!

ازآنجایی‌که در آن حوالی هیچ منبعی از بلور وجود نداشته، بنابراین بلور را از جای دیگری به آن مکان آورده بودند. افراد معدودی هم توانایی و مهارت ساخت چنین اشیایی را داشتند. بر اساس تحقیقات انجام‌ شده، این اشیاء فقط برای یک مورد کاربرد نداشتند و در آن زمان استفاده‌های متعددی از آن‌ها می‌شده است.

به گفته محققان: «افراد خاصی در آن دوران می‌توانستند از این سلاح‌های بلوری استفاده کنند، از سوی دیگر بلورهای سنگی دارای سمبل خاص، از مواد خام تشکیل شده بودند که معنا و مفهوم خاصی را در برداشته‌اند.در برخی از فرهنگ‌ها، بلورهای سنگی نماد روحانیت، قدرت جادویی و ارتباط با نیاکان بوده است.

از آنجایی‌که ما هدف از ساخت این سلاح‌ها را نمی‌دانیم، بنابراین برای درک بهتر این اشیاء 5 هزارساله باید مطالعات بیشتری صورت پذیرد.

 

منبع: mymodernmet.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.