پیدا شدن اسکلت 200 ماموت در مکزیکوسیتی تعجب همگان را برانگیخت!

3.8
از 8 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
گله ای از ماموت ها به طرز عجیبی کشف شدند! +تصاویر
29 شهریور 1399 07:00
1

کارمندان بخش ساخت‌وساز در فرودگاه سانتا لوسیا در مکزیکوسیتی، حین خاک‌برداری با اسکلت 200 ماموت مواجه شدند که در حال حاضر پروژه خارج کردن آن‌ها از زیر خاک ادامه دارد. کارگران وقتی در حال کندن زمین برای ساخت ساختمان جدیدی در فرودگاه بودند با این صحنه عجیب روبرو شدند و بلافاصله برای روشن شدن موضوع با کارشناسان تماس گرفتند. یافته‌های آن‌ها شوکه کننده بود، به‌گونه‌ای که باستان شناسان هم‌اکنون این مکان را مرکز ماموت‌ها نامیده‌اند.

پیدا شدن اسکلت 200 ماموت در مکزیکوسیتی تعجب همگان را برانگیخت!

طبق تخمین‌ها احتمالاً با حفاری‌های بیشتر می‌توان اسکلت ماموت‌های بیشتری را از زیر خاک خارج کرد، قدمت این ماموت‌ها به 20 هزار سال قبل بازمی‌گردد. طبق گزارشات کارگران باید هنگام خاک‌برداری توجه بیشتری داشته باشند زیرا هنوز استخوان‌های بیشتری زیرخاک پنهان ‌شده‌اند، بنابراین احتمال آسیب دیدن این استخوان‌ها بالاست.

علت کشته شدن دسته‌جمعی این ماموت‌ها در این مکان، به خاطر چیدمان زمین است. 10-20 هزار سال قبل این مکان، بستر رودخانه بوده و حیوانات برای یافتن آب و غذا به این منطقه می‌آمدند، سپس در این مکان باتلاقی فرومی‌رفتند و غرق می‌شدند. حال بعد از گذشت هزاران سال جسد آن‌ها پیدا شده است.

پیدا شدن اسکلت 200 ماموت در مکزیکوسیتی تعجب همگان را برانگیخت!

این یافته‌ها به چه معناست؟

اسکلت‌ها تنها یافته‌های باستان شناسان در این مکان نیستند. آن‌ها استخوان‌های 25 شتر و 5 اسب را هم یافته‌اند که تیم را به نتایج قابل ‌توجهی از شرایط محل سوق داده است. شواهدی از اسلحه‌های دست‌ساز مردم از استخوان‌ها نیز به چشم می‌خورد، یعنی بنا بر تخمین‌ها این مکان خیلی دور از چاله‌هایی نبوده که مردم برای شکار حیوانات حفر کرده بودند. این مسئله فقط یک کشف باورنکردنی از نمونه‌های باستانی نیست، بلکه نکات بسیاری را درباره عادات انسان‌های اولیه در اختیارمان می‌گذارد.

پیدا شدن اسکلت 200 ماموت در مکزیکوسیتی تعجب همگان را برانگیخت!

این حقیقت که انسان‌های اولیه برای شکار از چه گودال‌هایی استفاده می‌کردند، با یافته‌های کشف‌ شده در سان آنتونیو مشابه است، جایی که شکار به همین شکل صورت می‌گرفته است. حتی اگر انسان‌های اولیه برای شکار از چنین گودال‌هایی استفاده نکرده باشند، اما باوجود چنین گودال‌هایی این امکان وجود داشته که انسان‌ها به حیوانات شکار خورده برمی‌خورند و از آن‌ها به شکل‌های گوناگون استفاده می‌کردند. 20 هزارسال قبل اتفاقات این‌چنینی نوعی خوش‌شانسی محسوب می‌شده، گویی که مادر طبیعت زمینه یک شکار طبیعی را برای آن‌ها فراهم کرده بود.

پیدا شدن اسکلت 200 ماموت در مکزیکوسیتی تعجب همگان را برانگیخت!

این‌گونه تمدن گرایی ها در قسمت‌های دیگر مکزیک هم دیده‌ شده و گویای این تئوری از سوی باستان شناسان است که ماموت‌ها برای تأمین غذا و جهت تجارت استفاده می‌شده‌اند. برخی از ابزارهای اولیه از استخوان ماموت‌ها ساخته ‌شده و حالا ماموت‌های یافت شده در سانتا لوئیسا برای بررسی‌های بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. بااینکه فعلاً نتایج مشخص نیست، اما این امکان وجود دارد که باستان شناسان به‌زودی به جواب سؤالات خود برسند. سؤال دیگری که ذهن باستان شناسان را به خود مشغول کرده، علت منقرض شدن این حیوانات است. برای یافتن پاسخ این سؤال که تبدیل به رازی غیرقابل‌حل شده، باید منطقه را به‌خوبی مورد بررسی قرا رداد. یکی از تئوری‌ها این است که در آن زمان نیز میان انسان‌ها و تغییرات آب و هوایی مانند زمان کنونی، رابطه مستقیمی وجود داشته است، هرچند این نظریه هم هنوز قطعی نیست.

پیدا شدن اسکلت 200 ماموت در مکزیکوسیتی تعجب همگان را برانگیخت!

باستان شناسان در این منطقه به این نتیجه رسیده‌اند که برای جمع شدن تعداد قابل‌توجهی حیوان در یک مکان مشخص، باید دلیل قابل قبولی وجود داشته باشد. با توجه به ماندگاری مناسب اسکلت‌ها، این اعمال وجود دارد که این حیوانات به‌سرعت دفن شده و سطح اکسیژن بدنشان به‌یک‌باره افت کرده باشد. باستان شناسان برای یافتن دلایل بیشتر همراه با کارگران تا سال 2022 تصمیم به حفر بیشتر منطقه و تحقیق بر روی آن را دارند.

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.