شهرهای کوچک اروپایی که مستقیما از کتاب داستان بیرون آمده اند!

4.5
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این شهرها مستقیما از دل کتاب های داستان بیرون آمده اند! +تصاویر
30 مهر 1399 10:00
0

بعضی ‌اوقات ما فقط می‌خواهیم در گذشته زندگی کنیم. خوشبختانه، در بسیاری از نقاط اروپا هنوز امکان‌پذیر است. برخی از شهرهای کوچک در برابر هجوم مدرنیزاسیون و زیرساخت‌های گردشگری بیش ‌از حد مقاومت کرده و توانسته‌اند هویت جذاب دنیای قدیم خود را حفظ کنند.

در این شهرهای کوچک در سراسر اروپا، از انگلستان تا رومانی، شما می‌توانید معماری کاملاً حفظ‌شده‌ای را مشاهده کنید که قدمت آن به صدها سال پیش بازمی‌گردد، و شما را به سفری در طول تاریخ می‌برند.

اگرچه هیچ مقصدی از تأثیر گردشگری در امان نیست، اما این شهرها تاکنون در امان مانده و همچنان زیبایی کارت‌پستالی خود را حفظ کرده‌اند. در اینجا چند شهر کوچک اروپایی وجود دارد که گویی مستقیماً از یک کتاب داستان خارج‌ شده‌اند.

اگر دلتان می‌خواهد به این مناطق سفر کنید و این شهرهای بی‌نظیر را از نزدیک ببینید صفحه مربوط به تورهای اروپا در سایت لست سکند را بررسی کنید تا اطلاعات لازم را بدست آورید و برای سفرتان برنامه ریزی کنید.

 

  1. سینکه تره (Cinque Terre)، ایتالیا

شهرهای کوچک اروپایی که مستقیما از کتاب داستان بیرون آمده اند!

پنج روستا مونته روسو آل ماره(Monterosso al Mare)، ورنزا(Vernazza)، کورنیلیا(Corniglia)، مانارولا (Manarola) و ریوماجیوره (Riomaggiore) که سینکه تره را تشکیل می‌دهند تدابیری را اتخاذ کرده‌اند که تا حد امکان آرام باقی بمانند. این دهکده‌های ماهیگیری در کشور ریویرا، اگرچه سال‌ها با گردشگران مشغول هستند، اما در اکثر مواقع تردد اتومبیل در خیابان‌های خود را ممنوع کرده‌اند و از مسیرهای پیاده‌روی و یک خط راه‌آهن تردد می‌کنند.

سینکه تره به خاطر صخره‌های زیبا، خانه‌های رنگارنگ و تراس‌های مشرف به دریای مدیترانه معروف است. این شهر که در سال 1997 توسط یونسکو به‌عنوان یک پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده دریایی شناخته شد، برای بازدیدکنندگان مشتاق تکه‌ای از زندگی ایتالیایی در یک شهر کوچک بسیار جذاب است.

 

  1. کاستیلیون فیورنتینو (Castiglion Fiorentino)، ایتالیا

شهرهای کوچک اروپایی که مستقیما از کتاب داستان بیرون آمده اند!

کاستیلیون فیورنتینو که یک دهکده باستانی اتروسکان و رومی است، به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در تاریخ پای بگذارند. قلعه‌‎های سنگی قرون‌وسطایی و خیابان‌های سنگفرشی هنوز باقی‌مانده‌اند و باستان شناسان حتی یک منطقه مقدس در زیر میدان مدرن روستا کشف کرده‌اند که قدمت آن به قرن پنجم قبل از میلاد بازمی‌گردد. این دهکده 13 هزارنفری دارای یک گالری هنری در داخل کلیسای سنت آنجلو می‌باشد که جواهرات قرن سیزدهم را به نمایش گذاشته است و در موزه عمران باستان‌شناسی و حفاری زیرزمینی شما می‌توانید از اکتشافات باستان‌شناسی باستانی در این منطقه دیدن کنید.

 

  1. گرویر (Gruyeres)، سوئیس

شهرهای کوچک اروپایی که مستقیما از کتاب داستان بیرون آمده اند!

گرویر که به دلیل تولید پنیری به همین نام مشهور است، یک دروازه قرون‌وسطایی به آلپ سوئیس است که در آن تنها ترافیکی که با آن روبرو می‌شوید در مسیری است که گاوها به سمت مراتع ایجاد کرده‌اند. خیابان‌های سنگفرش شده که با گل‌ها و خانه‌های روستایی تزئین شده، این شهر کوچک را به یک روستای آلپایی قرون‌وسطایی کاملاً تصویری تبدیل کرده است. اولین چیزی که هنگام قدم گذاشتن به گرویر متوجه آن خواهید شد قلعه گرویر متعلق به قرن سیزدهم است و درواقع در باروها، برج‌ها و باغ‌ها گشت‌وگذار می‌کنید.

این شهر بیشتر از نظر پنیر معروف گرویر قابل‌ توجه می‌باشد و بازدیدکنندگان می‌توانند با شرکت در یک تور تعاملی روند تولید پنیر را به‌صورت عملی مشاهده کنند.

 

  1. سنت امیلیون (Saint-Emilion)، فرانسه

شهرهای کوچک اروپایی که مستقیما از کتاب داستان بیرون آمده اند!

این سایت میراث جهانی یونسکو در منطقه بوردو فرانسه دارای ویرانه‌های رومی و خیابان‌های سنگفرشی است. این شهر به خاطر برج نمادین برج لا تور دو روی (La Tour du Roy) متعلق به قرن سیزدهم، کلیسای رومانسک و خیابان‌های سنگفرش شده قرون‌وسطایی مشهور است. این شهر توسط تاکستان‌هایی که از زمان روم باستان وجود داشته احاطه‌شده است.

 

  1. بروخهیا بروژ (Bruges)، بلژیک

شهرهای کوچک اروپایی که مستقیما از کتاب داستان بیرون آمده اند!

اگر شما فیلم " در بروژ" را دیده‌اید، دیگر نیازی به متقاعد کردن برای سفر به این شهر ندارید. در فیلم، شخصیت برندان گلیسون وقتی می‌گوید: "مثل یک افسانه لعنتی یا چیزی دیگر است" آن را به‌طور کامل توصیف می‌کند. شهر بندری قرن چهاردهمی با میدان‌ها و کوچه‌های سنگفرش شده، برج ناقوس برجسته و هزارتوی کانال‌هایی که به آن لقب "ونیز شمال" را داده‌اند، تعریف می‌شود.

به‌راحتی می‌توانید کل روز خود را فقط صرف گشت‌وگذار در امتداد کانال‌ها و تماشای مناظر کنید و یا کوچه‌های پر پیچ‌وخم را پیاده‌ طی کنید. محراب بلادلین (Hof Bladelin) که قبلاً شعبه‌ای از بانک مدیچی بوده را از دست ندهید، اکنون به‌عنوان صومعه‌ای قابل بازدید است.

 

  1. کولمار (Colmar)، فرانسه

شهرهای کوچک اروپایی که مستقیما از کتاب داستان بیرون آمده اند!

کولمار دهکده‌ای به بزرگی یک شهر در ایالت آلزاس در فرانسه می‌باشد. کلبه‌های کوچک و مغازه‌های رنگارنگ شمارا به گذشته می‌برند. آنچه که واقعاً کولمار را منحصربه‌فرد می‌کند، تلاقی فرهنگ فرانسه و آلمان است. این شهر در منطقه آلزاس واقع‌شده است که سال‌ها است که از میان فرانسه و آلمان عبور کرده‌ است. گرچه در طول جنگ جهانی دوم مدت کوتاهی توسط آلمان اشغال شد، اما آخرین شهر فرانسه بود که توسط متفقین آزاد شد و از آن زمان جزئی از فرانسه باقی‌مانده است. شما همچنان قادر خواهید بود تأثیر آلمان در معماری کولمار را ببینید.

 

  1. گیمل‌والد (Gimmelwald)، سوئیس

شهرهای کوچک اروپایی که مستقیما از کتاب داستان بیرون آمده اند!

در بهترین روستای آلپی سوئیس هنگامی‌که از تراموا خارج شوید به قرن دیگری وارد می‌شوید. ازآنجاکه کل جامعه به‌عنوان منطقه بهمن خیز اعلام‌شده است، این شهر موفق به جلوگیری از توسعه مدرن شده و جذابیت خود را حفظ کرده است. گیمل‌والد اغلب توسط گردشگران به دلیل گریندل‌والد مجاور و معروف‌تر نادیده گرفته می‌شود، اگر به دنبال فرار از ازدحام جمعیت هستید، گیمل‌والد دهکده‌ای بسیار کم مسافرت و یک گزینه عالی است. این دهکده که ظاهراً از لبه صخره‌ای بالاتر از دره لاوتربرون آویزان است، با آبشخورهای گاو، انبارها، خانه‌های سنتی و چشم‌اندازهای گسترده کوه‌ها تعریف می‌شود. برای دیدن مناظر بهتر، قبل بازگشت از کوهنورد‌ی، یک گندولا بگیرید و به رستوران گردان پیز گلوریا (Piz Gloria)، در ارتفاع 10000 فوت بروید.

 

  1. چسکی کروملوف (Český Krumlov)، جمهوری چک

شهرهای کوچک اروپایی که مستقیما از کتاب داستان بیرون آمده اند!

یکی دیگر از سایت‌های میراث جهانی یونسکو، قلعه بزرگ چسکی کروملوف (دومین قلعه بزرگ جمهوری چک) زمینه شگفت‌انگیزی برای این شهر به سبک باروک فراهم می‌کند. این شهر درست در ساحل رودخانه ولتاوا، در حوالی یک قلعه قرن سیزدهمی ساخته‌شده است. شهر فئودالی سابق که در قرون‌وسطی تأسیس شد و از آن زمان تحولات دوره رنسانس و باروک را تجربه کرده است. طرح خیابان‌های قرون‌وسطایی آن مانند ساختمان‌های تاریخی آن با نمای رنسانس و باروک دست‌نخورده باقی‌مانده است. این قلعه با ترکیبی از عناصر زیبایی گوتیک، گوتیک بین‌المللی، رنسانس و باروک، بخشی از هر دوره را حفظ کرده است.

 

  1. مونمواسیا(Monemvasia)، یونان

شهرهای کوچک اروپایی که مستقیما از کتاب داستان بیرون آمده اند!

مونمواسیا که در اصل در قرن ششم به‌عنوان پناهگاهی برای یونانیانی که از حمله دشمن فرار می‌کردند، ساخته شد و از آن زمان با موفقیت مهاجمان فرهنگی و فیزیکی را دفع کرده است. مونمواسیا که در ضلع جنوب شرقی منطقه پلوپونز واقع‌شده است، در قرون‌وسطی در پشت یک‌تخته سنگ دریایی تراشیده شده است تا حضور این شهر را از دید نیروهای متخاصم مخفی کند. یک شهر قلعه‌ای قرون‌وسطایی و کلاسیک، که در یک جزیره واقع‌شده است و فضایی فوق‌العاده عاشقانه را به شما هدیه می‌دهد. شهری که نام آن به "یک گذرگاه" ترجمه می‌شود و با یک مسیر باریک به سرزمین اصلی متصل می‌شود.

 

  1. ریکویر (Riquewihr)، فرانسه

شهرهای کوچک اروپایی که مستقیما از کتاب داستان بیرون آمده اند!

گردشگران علاقه بسیاری به مرکز شهردارند که صدها سال دست‌نخورده باقی‌مانده است. ریکویر که بین کوهستان ووگیزن و دشت آلزاس واقع‌شده است، مانند موزه‌ای در فضای باز است که طی قرن‌ها شخصیت خود را به روشی بکر حفظ کرده است. شما می‌توانید از خانه‌های نیمه چوبی قرن پانزدهمی، یک دروازه دفاعی قرن سیزدهمی و موزه‌هایی مانند برج دزدان (Thieves Tower) که میراث فرهنگی و تاریخی شهر را زنده نگه‌داشته‌اند، دیدن کنید.

 

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.