پرینت بلیت خریداری شده را از آژانس های مسافرتی دریافت کنید

4
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
09 اسفند 1391 00:00
0
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛مرتضی جعفری اظهار کرد: ۴۷۷ هزار بلیت قطارهای رجاء برای ایام نوروز به صورت حضوری فروخته شده و ۱۳۹ هزار بلیت نیز به صورت اینترنتی پیش‌فروش شده است.

وی گفت: ظرفیت قطارهای نوروزی رجاء یک میلیون و ۱۷۰ هزار صندلی بوده که با توجه به پیش‌فروش ۶۱۷ هزار بلیت، ۶۰ درصد ظرفیت ایجادی قطار‌های این شرکت در مسیرهای مختلف فروخته شده است.

جعفری تاکید کرد: هنوز ظرفیت خالی برای برخی مسیرها در دور دوم سفرهای نوروزی که از پنجم فروردین‌ماه آغاز می‌شود،‌ موجود است.

مدیر بازرگانی و برنامه‌ریزی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با اشاره به ظرفیت حمل ۴۹۰۰ دستگاه خودرو طی این سفرها، گفت: تاکنون بلیت حمل ۳۴۰۰ دستگاه خودرو فروخته شده است.

وی افزود: از ظرفیت ۳۵۰۰ صندلی برای سفرهای بین‌المللی نیز بلیت ۱۲۷۰ صندلی فروخته شده است.

جعفری بیان کرد: ۲۲ درصد سهمیه فروش بلیت‌ها به صورت اینترنتی در نظر گرفته شده که متقاضیان خرید از این سامانه پس از مراجعه به سایت فروش اینترنتی باید آژانس‌های مسافرتی مرجعه کرده و پرینت بلیت خود را که به صورت اینترنتی خریده‌اند، تهیه کنند چراکه برگه بلیت که در آژانس‌های مسافرتی صادر می‌شود، بارکد دارد که این امکان در پرینت خانگی وجود ندارد.

به گفته مدیر بازرگانی و برنامه‌ریزی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء، دریافت پرینت بلیت خریداری شده به صورت اینترنتی، رایگان است.

جعفری بیشترین بلیت فروخته شده‌ را مربوط به مسیر تهران _ مشهد عنوان و اظهار کرد: قطار‌های بیشتری به این مسیر اختصاص یافته و روزانه حدود ۱۶ قطار از تهران به مشهد و برعکس حرکت می‌کند.

وی گفت: نمی‌توان به طور مطلق کمترین فروش بلیت را برای مسیر خاصی عنوان کرد اما مسیر‌های آذربایجان، زنجان، مراغه، گرگان، ساری و دیگر مسیرها در نیمه دوم تعطیلات نوروز هم‌چنان ظرفیت ثبت‌نام دارند و در برخی مسیر‌ها در روزهای ۲۷ و ۲۸ اسفند‌ ماه این ظرفیت خالی است.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.