مکان‌های فیلمبرداری سریال پیکی بلایندرز در لیورپول

4.3
از 7 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مکان‌های فیلمبرداری سریال معروف Peaky Blinders + تصاویر
27 آبان 1399 07:00
0

تامی شلبی (Tommy Shelby)، خاله پولی (Aunt Polly)، آرتور(Arthur)، فین(Finn)، آلفی سولومونز (Alfie Solomons)... اگر این نام‌ها برای شما هیجان‌انگیز هستند، پس احتمالا شما از عاشقان سریال محبوب پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) هستید. آیا می‌دانید محل فیلمبرداری این سریال در کجا بوده است؟ امروز در این مطلب از لست سکند به سراغ لوکیشن‌های معروف این سریال رفته‌ایم. با ما همراه باشید.

سریال پینکی بلایندرز

 

سریال پیکی بلایندرز

پیکی بلایندرز،  این سریال شاهکار، طی پنج فصل (به زودی وارد فصل ششم می‌شود) در منطقه وسیعی از بریتانیا فیلمبرداری شده است. با اینکه بیشتر وقایع این سریال در بیرمنگام رخ می‌دهد، اما بخش عمده‌ فیلمبرداری در لیورپول با لباس‌های زیبا انجام شده است.

تمرکز این نمایش بر روی گروهی به نام پیکی بلایندرز است که توسط خانواده شلبی و پسران شیطان آن‌ها، بعد از جنگ جهانی اول اداره می‌شوند.

پیکی بلایندرز

 

پیکی بلایندرز

شخصیت‌های اصلی را کیلین مورفی (Cillian Murphy) (آغاز (inception)، شوالیه تاریکی (The Dark Knight)، ۲۸ روز بعد (28 Days Later) و دانکرک (Dunkirk))، هلن مک کوری (Helen McCrory)، تام هاردی (Tom Hardy)، پل اندرسون (Paul Anderson)، جو کول (Joe Cole)، آنابل والیس (Annabelle Wallis) و سام نیل (Sam Neill) بازی می‌کنند.

به گفته پروفسور کارل چین (Carl Chinn)، تاریخ‌دان بیرمنگام، گفته می‌شود که نام پیکی بلایندرز از عمل بخیه زدن تیغ صورت‌تراشی بر روی کلاهک‌های تخت مشتق گرفته شده، که از آن می‌تواند به عنوان سلاح استفاده کرد.

 ​پینکی بلایندرز

سریال پینکی بلایندرز

سریال پینکی بلایندرز 

سربال پیکی بلایندرز در کجا فیلمبرداری شده‌ است؟ ​

چندین قسمت از سریال پیکی بلایندرز در لیورپول ساخته شده و  اما این سریال همچنین از مکان‌هایی مانند موزه زندگی بلک کانتری (Black Country Living Museum) در دادلی (Dudley)،  تالار و باغ ارلی (Arley Hall & Gardens)  و ساحل فورمبی  (Formby Beach) نیز استفاده کرده است.

پیکی بلایندرز لیورپول

پیکی بلایندرز

پیکی بلایندرز

وب سایت یوریکشایر (Yorkshire) همچنین به مکان‌های زیر در داخل و اطراف لیدز به عنوان لوکیشن این سریال اشاره می‌کند: استودیو ۸۱ در خیابان کیرک استال (Kirkstall) (‏فضاهای اداری برای تولید)‏، لیدز سیتی ورایتی (Leeds City Varieties)، بولتون ابی (Bolton Abbey)، اسکیپتون (Skipton)، قبرستان الکلیف بردفورد (Undercliffe Cemetery Bradford)، پیل پارک بردفورد (Peel Park Bradford)، تالار شهر لیدز (Leeds Town Hall)، ایکلی گاردن (lkley Winter Gardens)، تالار و باغ نیوبی (Newby Hall & Gardens)، کارخانه نمک (Salts Mill)، سالترین (Saltaire)، کراخانه بروک (Brooke’s Mill)، استودیوی فیلم نورث لایت (North Light Film Studios) و کارخانه دلتون (Dalton Mill). برای این مکان‌ها هنوز اطلاعات دقیق صحنه به صحنه موجود نیست.

سریال پیکی بلایندرز

​​​​​​​​سریال پیکی بلایندرز

 

در حال فیلم برداری از مکان‌های روی نقشه

 

خیابان پوئیس (Powis Street)

احتمالا مهم‌ترین مکان برای پیکی بلایندرز دوستان واتری‌لین (Watery Lane) است. اینجا جایی است که خانه، دفتر مرکزی و دفتر شرط بندی غیرقانونی شلبی گرفته است.

صحنه‌های زیادی از سریال در اینجا فیلم برداری شدند، از جمله صحنه افتتاحیه دراماتیک اپیزود اول در فصل ۱ که در آن توماس شلبی (Thomas Shelby) (‏سیلیان مورفی) ‏سوار بر یک اسب در خیابان‌ها است. این خیابان‌های متروک که به عنوان خیابان‌های ولز شناخته می‌شوند، محل تولد رینگو استار (Ringo Starr) نیز هستند، بنابراین دیدن توقف برخی از خودروهای تور گردشگری در اینجا چیز غیر معمول نمی‌باشد.

خیابان پوئیس

خیابان پوئیسخیابان پوئیس

خیابان پوئیس

 

خیابان رادنی ۸۰ (80 Rodney St)

در نزدیکی مرکز شهر، خیابان رادنی در فصل دوم به عنوان لندن ظاهر می‌شود. آدا تورن (اصالتاً شلبی) و کارل.

خیابان رادنی ۸۰

 

مدرسه بلو کوت (Blue Coat School)

مدرسه بلو کوات در جاده کلیسا و فصل سوم ظاهر می‌شود.. برای بررسی بیشتر این مکان، مقالات آنلاین بسیاری توسط برخی از بازیگران و مسيولان تولید نوشته شده است.  

مدرسه بلو کوت پیکی بلایندرز

مدرسه بلو کوت پیکی بلایندرز

مدرسه بلو کوت پیکی بلایندرز

 

تالار سنت جرج (St George’s Hall)

این ساختمان باور نکردنی به عنوان یک محل فیلم برداری برای برخی فیلم‌های جالب مانند به نام پدر(The Name Of The Father) و حیوانات شگفت‌انگیز(Fantastic Beasts) و کجا آنها را پیدا کنیم (Where To Find Them) بوده است. در فصل سوم، گروه پکی بلیندرز هم به آنجا می‌روند، همه لباس‌های شیک می‌پوشند و آماده جشن هستند. تالار سنت جورج در مرکز لیورپول قرار دارد و دارای سالن‌های کنسرت و دادگاه‌های حقوقی متعددی می‌باشد. این مکان همچنین در فهرست میراث ملی یونسکو نیز قرار دارد. خوب، ارزش دیدن دارد!

تالار سنت جرج

تالار سنت جرج لیورپول

تالار سنت جرج

تالار سنت جرج سریال پینکی بلایندرز

 

باغ و تالار آرلی (Arley Hall & Gardens)

یک خانه روستایی در روستای آرلی با باغ‌هایی که برای بازدید و اجاره به مراسم‌های عروسی و دیگر جشن‌ها باز است.خیلی از تهیه‌کنندگان سریال ازجمله پیکی بلایندرز از تالار ارلی استفاده کرده‌اند.

باغ  و تالار آرلی

باغ  و تالار آرلی

 

بندر سان‌لایت (Port Sunlight)

پورت سان‌لایت یک دهکده در حاشیه شهر مرسی‌ساید (Merseyside) می‌باشد و توسط برادران Lever ساخته شده، تا کارگران کارخانه صابون‌سازی آنها را در خود جای دهد. ساختمان‌های این دهکده از سال ۱۸۸۸ ساخته و استافده شده و در حال حاضر ۹۰۰ ساختمان در آن قرار دارد.

 این منطقه در سال ۱۹۷۸ به عنوان منطقه حفاظت‌شده اعلام شد. ما در یک روز ابری از بندر سان‌لایت دیدن کردیم، اما این هنوز منطقه واقعا زیبایی‌های بسیاری برای کشف کردن دارد. در صحنه‌ای از فصل سه در اپیزود ۶، تامی شلبی به دنبال پدر هیوز (Father Hughes) ‏می‌گردد و همه چیز به شدت بد به پایان می‌رسد. قطعا اینجا یکی از زیباترین مکان‌های فیلم برداری پیکی بلایندرز است!​

بندر سان‌لایت

بندر سان‌لایت

بندر سان‌لایت لیورپول

بندر سان‌لایت لیورپول

 

ساحل فورمبی (Formby Beach)

بله، بالاخره یک صفحه از تام هاردی! در فصل چهار،  یک نظر ساحل فورمبی در یدک‌کش دیده می‌شود و وقتی به آنجا بروید متوجه خواهید شد که درست دیده‌اید.

ساحل فورمبی

 

موزه زندگی بلک کانتری (Black Country Living Museum)

​​​​​​از بین مکان‌های فیلمبرداری پیکی بلایندرز یک مکان بسیار مهم وجود دارد.. موزه بلک کانتری از اینکه یکی از مکان‌های فیلمبرداری این سریال بوده، بسیار افتخار می‌کند. به همین منظور در سایت خود عکس‌های بسیاری از صحنه‌ها و قسمت‌ّای مختلف سریال قرار داده است.

موزه زندگی بلک کانتری

 

منبع: fangirlquest

 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی