مکان‌ هایی در زمین که قانون جاذبه در آن درست کار نمی‌ کند

4.7
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
مکان‌های رازآلودی که قانون جاذبه را زیر سوال می‌برند! + ویدئو
11 تیر 1400 09:00
2

کره زمین پر از شگفتی‌های مختلف است که با دیدن و شنیدنشان می‌تواند ما را متحیر کند. بعضی از آن‌ها به دست انسان‌ها ایجاد شده و بعضی دیگر به طور طبیعی و بدون دخالت انسان‌ها. در این مطلب یه سراغ مکان‌هایی می‌رویم که قانون جاذبه در آن نقض می‌شود! البته که با پیشرفت دانش بشری علت آن بی جواب نمانده است.  به هر حال دیدن این مکان ها خالی از لطف نخواهد بود.

 

1. آبشار وارونه - شیلی

هنگامی که یک آبشار را در ذهنمان متصور می‌شیم اغلب به یاد آب‌های پریشانی می‌افتیم که در اوج زیبایی از دره یا ارتفاعات رو به پایین سرازیر می‌شوند. اکنون اگر بگوییم در کشور شیلی آبشاری وجود دارد که از زمین به آسمان جاری می‌شود چه؟ تصور چنین آبشاری چقدر دشوار خواهد بود؟

این آبشار به ظاهر قوانین جاذبه را نقض کرده است اما در حقیقت بادهایی شدیدی که از قسمت زیرین به آبشار وارد می‌شود مسبب خلق این صحنه جادویی است. به غیر از شیلی در کشورهای نظیر هند و استرالیا نیز این اتفاق رخ داده است.

آبشار وارونه شیلی

آبشار شیلی

2. کوهستان آراگاتس – ارمنستان

یکی دیگر از مناطقی که جاذبه در آن متفاوت است، کوهستان آراگاتس واقع در ارمنستان است. در تپه‌های این کوهستان اگر توپ را روی سراشیبی تپه قرار دهید، رو به بالا حرکت می‌کند. اگر در تپه‌ها رو به بالا شروع به دویدن کنید حس دویدن در سراشیبی به شما می‌دهد و اگر رو به پایین این کار را تکرار کنید از شدت خستگی به نفس نفس خواهید افتاد. اگر آب را روی زمین بریزید به سمت بالا سرازیر خواهد شد و به طور کلی هیچ چیز به طور درست کار نمی‌کند.

در این تپه‌ها نیروی جاذبه انگار به درستی کار نمی‌کند. هرچند از نظر علمی این منطقه بررسی شده است و اثباتی بر نبود نیروی جاذبه به دست نیامده. زیرا شیب تپه‌ها تنها به دلیل خطای دید و درک انسان برعکس به نظر می‌رسد و تناقضی با قوانین فیزیک نداشته.

غیر از کوهستان آراگاتس، امکان اینچنینی در کانادا، استرالیا، آمریکا و هند نیز وجود دارد.

 

3. سد هوور – ایالات متحده آمریکا

کمی پیش تر از آبشار وارونه صحبت کردیم که چگونه منظره‌ای جادویی خلق کرده است. اینبار نوبت به سدی می‌رسد که در آن‌جا هم قانون جاذبه دچار مشکلات کوچکی شده است!  

سد هوور در رودخانه کلرادو بین مرز دو ایالت نوادا و آریزونا تاسیس شده است. علاوه بر اینکه سد هوور یکی از بزرگ ترین سازه‌های بتنی در جهان محسوب می‌شود و از معماری بی‌نظیری برخوردار است، به مکانی تفریحی برای گردشگرانی تبدیل شده است که در هنگام گذر از آن توفق می‌کنند و سعی در ریختن آب در آن ‌می‌کنند. چرا که به دلیل فشار هوای زیادی که در این مکان وجود دارد پرتاب کردن اشیاء سبک وزن مانند آب کار آسانی نخواهد بود و درست رو به بالا پرتاب می‌شوند.

 سد هوورسد هوور ایالات متحده آمریکا

4. مکان رازآلود (Mystery Spot)، ایالات متحده آمریکا

چقدر به چشمانتان اطمینان دارید؟ به سایر حواس ادراکی دیگرتان چطور؟ این مکان رازآلود تمامی حواس 5گانه را به چالش خواهد کشید. مکان راز آلود در شهر سانتا کروز واقع شده که از جاذبه توریستی بسیاری برخوردار است و گردشگرانی از سراسر دنیا به دیدن این مکان شگفت انگیز می‌روند.

همانطور که در ویدئو و تصاویر زیر می‌توانید مشاهده کنید گردشگران بدون کوچکترین مشکلی تعادل خود را حفظ کرده‌اند و قانون جاذبه را به سُخره می‌گیرند. اما در واقعیت این مکان نیز هیچ گونه قانون گرانشی را نقض نمی‌کند.

 معماری داخلی و خارجی این مکان به گونه‌ای است که باعث توهم گردشگران می‌شود، به عبارتی نه گرشگران از قدرت‌های ابرانسانی برخوردارند و نه جاذبه مشکلی دارد. نوع چینش میزها، ساخت سقف و ... همگی باعث خطای دید و اداراکی انسان می‌شوند.

البته تنها معماری دخیل نیست. علاوه بر معماری، این مکان در جایی شبیه به تپه‌های آراگاتس ساخته شده است که به دلیل خطای ادراکی سبب گمراهی حواس انسان‌ها می‌شود. در نهایت ترکیب این دو باعث شده تا با قدم گذاشتن در این مکان قانون جاذبه‌ درست کار نکند.

 مکان رازآلود مکان رازآلود

5. پاگودا کیا اکتیو ، میانمار

اماکن گردشگری بسیار در میانمار وجود دارد که هر یک به نوبه خود فوق العاده مشهور و زیبا هستند از معابد چند هزار ساله باگان گرفته تا پاگودا کیا اکتیو که به صخره طلایی شهرت دارد.

صخره طلایی از ظاهر بی‌نظیری برخوردار است و یکی از معابد بودایی مشهور در جهان است. اما آنچه باعث می‌شود تا این صخره خاص‌تر شود به دلیل سنگی بزرگیست که در گوشه ای از آن آویزان شده و هر لحظه ممکن است از ارتفاعات به پایین پرتاب شود. همانطور که ملاحظه می‌کنید هیچ منطقی برای غلت نخوردن این سنگ طلایی وجود ندارد و همچنین بیش از 2500 سال است که این سنگ در جای خود ثابت مانده است. در افسانه‌ها آمده است که بودا به وسیله یک تار موی خود باعث نگه داشتن و غلت نخوردن این سنگ شده است.

 پاگودا کیا اکتیو

پاگودا کیا اکتیو، میانمار

 

منبع: brightside

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.