کرونا و پیشرفت 40 درصدی صنعت توریسم امارات !

5
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کرونا و پیشرفت 40 درصدی صنعت توریسم امارات !
11 آذر 1399 09:00
0

با همه‌گیر شدن ویروس کرونا صنعت گردشگری جهانی، به‌عنوان یکی از مهمترین بخش‌های این صنعت، متحمل ضربه سختی شده است.

طبق اعلام سازمان ملل متحد، صنعت توریسم در نیمه اول سال 2020 حدود 65 درصد از گردشگران بین‌المللی خود را از دست داده است. بسیاری از هتل‌ها و مقاصد گردشگری خاورمیانه و شمال آفریقا در تلاش برای جبران این خسارات، تمرکز خود را بر روی جلب توجه ساکنان داخلی یا اصطلاحاً «اقامت‌گردان‌» گذاشتند. اقامت‌گردان کسانی هستند که تعطیلات را در خانه می‌مانند و برای گردشگری به حوالی محل اقامت خود می‌روند.

امارات متحده عربی عربستان

طبق نظرسنجی «دناتا تراول» در امارات متحده عربی، 91 درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که تمایل دارند تعطیلات خود را در سال جاری و سال آینده داخل مرزهای امارات بگذرانند.

در ابوظبی، باوجود بسیاری از محدودیت‌های جهانی در سفر، جزیره الحدیریات  گردشگران داخلی را هدف قرار داده است.

معاون مدیر اجرایی در شرکت ساختمانی مودون می‌گوید: باتوجه به تقاضاهایی که برای اقامتگاه‌ها و فعالیت‌ها دریافت کرده‌ایم، در الحدیریات، امکانات ورزشی مختلف و فعالیت‌های ماجراجویانه بسیاری را به متقاضیان ارائه می‌دهیم. در آینده نزدیک، فعالیت‌ و امکاناتی همچون کمپینگ، پیست‌های دوچرخه‌سواری، پیست یخ و پارک آبی را نیز در پارک ساحلی ارائه خواهیم داد.

2.jpg

فعالیت‌های اکتشافی

مسئولین حوزه گردشگری امارات متحده عربی، در دوران همه‌گیری کووید - 19 و در خنک‌ترین ماه‌های امارات، به سراغ «محمد رحما» -نخستین موج‌سوار مسابقات بین‌المللی امارات- رفتند.

این ورزشکار 33 ساله می‎گوید: در امارات متحده عربی، موج‌سواری، ورزشی فصلی به‌شمار می‌رود، بنابراین، این ورزش، تنها در ماه‌های نوامبر تا مارس قابل اجراست.

3.jpg

رحما برخی از این فعالیت‌ها را در اقامتگاه ورزشی بین‌المللی ابوظبی «الفورسن» انجام می‌دهد که به‌دلیل امکانات سوارکاری، ورزش‌های موتوری و فعالیت‌های آبی‌اش شناخته شده است. استانداردهای تجهیزات این مکان در حد استانداردهای المپیک است.

جویندگان آدرنالین در طول همه‌گیری کووید 19 برای تشویق ساکنان امارات متحده عربی به انتخاب یک سبک زندگی فعال، چالش «سی روز، سی ورزش» را انجام می‌دهند.

آنها تا به امروز، فعالیت‌های بسیاری ازجمله اسب‌سواری، کارتینگ، موج‌سواری و تیراندازی به پرنده سفالی را تحت پوشش قرار داده‌اند.

کارتینگ

رحما ادعای جالبی دارد، او می‌گوید: «من دوست ندارم به باشگاه بروم، دوست ندارم بدوم، اما ورزش کردن را دوست دارم». این ورزشکار در طول عمر کوتاه خود، چندین آسیب ورزشی دیده و حدود 12عمل جراحی انجام داده است. او امسال بر بیماری سرطان روده بزرگ نیز غلبه کرد.

رحما می‌گوید: شما می‌توانید بیرون بروید، با دوستان جدیدی آشنا شوید، به پارک ساحلی بروید و در آنجا ورزش کنید.

زنگ تعطیلات به صدا درمی‌آید

امارات

طبق گفته مدیرعامل هولدینگ الفورسن، آب و هوای گرم امارات متحده عربی رکورد تعداد مراجعان داخلی برای گذراندن تعطیلات را شکسته است. در نتیجه هتل‌ها و ویلاها بسته‌های ویژه اقامتی - تابستانی خود را تا پایان سال تمدید کرده‌اند.

به این ترتیب کووید 19 نه تنها به امارات متحده عربی ضربه نزده است، بلکه سبب افزایش 40 درصدی بازدیدکنندگان نیز نسبت به سال 2019 شده است. همچنین مسئولین تصمیم گرفته‌اند که در سال آینده فعالیت‌ها و امکانات بیشتری را ارائه دهند.طبق پیشنهادات داده شده این جاذبه ها به طوری برنامه ریزی خواهند شد که غالبا خانواده محور باشند. 

منبع: euronews

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.