صف تست کرونا در فرودگاه امام و علت آن !

4.5
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
صف های طولانی تست کرونا در فرودگاه امام !
26 آبان 1399 06:00
1

 از آنجا که سفر از ایران به سایر کشورها بدون تست کرونا ممنوع اعلام شده و کشورهایی هستند که بدون گرفتن آزمایش PCR مسافران را به پرواز راه میدهند. فرودگاه امام (ره) تصمیم گرفته تا آزمایش کرونا را در فرودگاه از آنها بگیرد و همین مسئله موجب تشکیل صف های طولانی در فرودگاه شده است.

بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی، مسافران در هنگام بازگشت به کشور باید برگه گواهی سلامت یا همان تست منفی PCR را برای ورود به ایران در اختیار داشته باشند، اما در ظاهر این دستورالعمل با تبصره و تفاوت به برخی شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده یا هر ایرلاینی با قوانین داخلی خود روی بخشنامه‌های صادره تبصره و اما و اگر گذاشته است.

تست کرونا

همین امروز اگر مسافر پرواز تهران-استانبول یا تهران-تفلیس باشید، بدون تست منفی کرونا ایرلاین‌های داخلی و خارجی از مبدا فرودگاه امام ‌(ره) شما را سوار هواپیما نخواهند کرد و پس از رسیدن به کشور مقصد شما را به شهر مبدا باز می‌گردانند،اما به نظر می‌رسد شرایط برای مسافرگیری ایرلاین‌های ایرانی از مبدا کشورهای خارجی فرق دارد.

برخی شرکت‌های هواپیمایی داخلی از مبدا کشورهای اروپایی، آسیایی و کشورهای اطراف به مسافران خود اجازه می‌دهند بدون داشتن برگه PCR سوار هواپیما شده و وارد فرودگاه امام‌(ره) شوند. این مسافران هم پس از ورود به کشور در قسمت واحد بهداشت مرزی فرودگاه در صف ایستاده و تست کرونا از آنان گرفته می شود.

چند روزی است که تصاویری را در شبکه های اجتماعی میبینیم، حاکی از صف های طولانی مسافران در فرودگاه برای تست کرونا، این افراد باید ابتدا تست کرونا دهند و بعد اجازه خروج از فرودگاه را خواهند داشت. این افراد اگر ناقل باشند از آنها خواسته میشود تا چند هفته در منزل خود بمانند آن هم بدون هیچ نظارتی.

بسیاری از کارکنان فرودگاه امام که در واحد بهداشتی فرودگاه مشغول به کار هستند، به دلیل مواجه شدن با مسافرانی که ناقل بودن آنها مشخص نیست و بدون گواهی سلامت به ایران سفر کردند، به کرونا مبتلا شده و محل کار خود را ترک کردند. اکنون واحد بهداشتی فرودگاه با حداقل نیرو مشغول به کار میباشند و از مسافران تست کرونا میگیرند.

منبع: ایرنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.