قدم زدن میان آب‌های خلیج فارس در ساحل جزایر ناز

4.5
از 12 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
ساحل دلبری که در جنوب کشورمان جا خشک کرده
17 دی 1399 08:00
5

در اطراف جزیره دیدنی قشم،4 جزیره کوچک به‌نام‌های «هرمز»، «هنگام»، «لارک» و «ناز» دیده می‌شود که هریک زیبایی‌ها و جذابیّت‌های خود را دارند. از دیدگاهی، جزایر ناز با ویژگی‌ها و مناظر منحصربه‌فرد خود بین این چهار جزیره، دیدنی‌ترینِ آن‌ها شناخته می‌شوند. در این مقاله قصد داریم سفری مجازی به جزیره دیدنی ناز داشته باشیم.

جزایر ناز، دو جزیره کوچک هستند که در 22کیلومتری سواحل شرقی قشم قرار دارند. مساحت این دو جزیره حدود 3 هکتار می‌شود. هرچند این جزایر سطحی کاملاً صاف و مسطح دارند اما ساحل آنها، با دیواره‌های صخره‌ای به ارتفاع 5 تا 10 متر پوشانده شده است.

جزایر ناز را یکی از «عجایب هفتگانه جزیره قشم» می‌خوانند. از جاذبه‌های منحصربه‌فرد جزایر ناز این است که می‌توانید از لبه ساحل تا فاصله یک کیلومتری با پای خودتان وارد آب‌های خلیج فارس شوید و بر ساحلی که کمی به زیر آب‌های نیلگون خلیج رفته قدم بزنید. برخی گردشگران هم با خودروی شخصی خود، این تجربه رویایی را برای خود می‌سازند.

خلیج فارس

سواحل جزایر ناز شنی نیست و هیچ‌کسی در این جزایر زندگی نمی‌کند. فقط چند سایبان و نشیمن‌گاه موقت از جنس چوب و پلاستیک دیده می‌شود که ماهیگیران برای استراحت کوتاه خود ساخته‌اند. این جزایر، تنها از قشم قابل دیدن هستند و برای رسیدن به آن‌ها باید منتظر جزر دریا بود. هنگام جزر، آب دریا عقب‌رفت دارد که باعث می‌شود خشکی باریکی بین این جزایر و ساحل قشم ایجاد شود. در این فرصت کوتاه، گردشگران می‌توانند پیاده خود را به جزایر ناز برسانند و از ارتفاعات صخره‌ای بالا رفته، منظره زیبای جزایر لارک، قشم، تنگه هرمز را ببینند و از انعکاس غروب آفتاب که در آب‌های خلیج فارس نورافشانی می‌کند، لذت ببرند. اگر گردشگران در زمان مد و بالا آمدن آب، در این دو جزیره رویایی مانده باشند، می‌توانند از بیکرانی آبی که در آن محصور شده‌اند لذت ببرند و یادگارهای خاطره‌انگیزی را در عکس‌ها و ویدئوهای‌ خود ثبت کنند.

 

جزیره ناز

فاصله بین جزر و مد دریا، حدود 6 ساعت است و می‌توان 4ساعت را بی‌دغدغه در جزایر ناز گذراند و زیبایی‌های آنها را کشف کرد. بهتر است یک ساعت پس از اینکه آب شروع به بالا آمدن می‌کند، جزیره را ترک کرد؛ چون درصورت ماندن، ناچار باید تا پایین رفت بعدی آب منتظر ماند.

قشم و جزایر اطراف آن در فصول مختلف سال میزبان گردشگرانی از سراسر دنیاست. این منطقه، آب و هوایی گرم و مطبوع دارد و حتی در روزهای سرد زمستان که شهرهای دیگر، در یخ و برف و سرما فرو رفته‌اند، می‌توان در آب‌های اطراف این جزایر، شنا کرد.

علاوه بر قدم زدن بر روی ساحل، بالا رفتن از صخره‌های جزایر ناز، لذت از منظره و دریا، می‌توانید از امکانات گردشگری که در اطراف جزایز ناز ارائه می‌شود، استفاده کنید. تفریحاتی آبی مانند غواصی، دیدن دلفین‌ها، قایق سواری و جت اسکی، تفریحات ساحلی مانند شترسواری، و هیجان‌انگیزتر از همه، پرواز با پاراگلایدر و کایت برد بر فراز آبی نیلگون خلیج‌فارس، هیجان‌هایی است که در کنار بازدید از جزایر رویایی ناز می‌توانید تجربه کنید.

غواصی

 دلفین

تألیف: لست‌سکند

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.