10 جاذبه گردشگری جادویی که باید آنها را در شب ببینیم

4.3
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
جاذبه‌های گردشگری که باید در شب آنها را دید + تصاویر
01 بهمن 1399 10:00
0

 به مسافرت که می‌روید بهتر است سحرخیز باشید و روزتان را زودتر شروع کنید تا بتوانید از آن نهایت استفاده را ببرید. اما مقداری از انرژی‌تان را هم برای شب نگه دارید. شب‌ها که خیابان‌ها، ساختمان‌ها و بناهای تاریخی نورپردازی می‌شوند، منظره‌ای متفاوت را ایجاد می‌کنند که تجربه‌ای جادویی برای‌تان رقم خواهد زد.

هیچ چیزی بهتر از این نیست که مکان‌های مشهور جهان را در پس‌زمینه‌ای از آسمان پرستاره مهتابی ببینیم. در این متن، 10 مکان جادویی برای بازدید در شب را معرفی می‌کنیم.

  1. کلیسای سَکره کُر (Sacre Coeur)، پاریس، فرانسه

ساخت بنای سَکره کُر در فرانسه در سال 1875 آغاز شد و در سال 1914 به پایان رسید و پس از پایان جنگ جهانی اول در سال 1919 متبرک شد (عملی برای شروع به کار کلیسا). این بنای تاریخی زیبا بر روی تپه‌ای مشرف به پاریس بنا شده است، منظره‌ای که از آنجا دیده می‌شود به حدی زیباست که نمونه آن را تنها می‌توانید در کارت پستال‌ها ببینید. سکره کر که هنگام غروب نورپردازی می‌شود، با شکوه خیره‌کننده در برابر آسمان شب جلوه‌گری می‌کند.

کلیسای Sacre Coeur 

  1. فواره تروی (چشمه عشاق)، رم، ایتالیا

فواره تروی اثری هنری، خارق‌العاده و چیزی فراتر از یک مجسمه‌سازی است. صدای خروش فواره‌های آن که حضورش را به گردشگران اعلام می‌کند، در خیابان‌های اطراف هم شنیده می‌شود و در شب منظره‌ای شگفت‌انگیز به‌وجود می‌آورد. نورهای رنگارنگ، مجسمه‌ها را روشن می‌کنند و منظره خیره‌کننده‌ای ایجاد می‌شود. گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی به دور این چشمه خیره‌کننده جمع می‌شوند تا از آرامش و سکوت و صدای آب روان و همچنین معماری هیجان‌انگیز این شگفتی لذت ببرند.

فواره تروی 

  1. دروازه برندنبورگ

ساخت دروازه برندنبورگ در سال 1788 آغاز و در طول 3 سال تکمیل شد. این بنا امروز، یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی برلین است. این بنا، سازه‌ای ماسه سنگی است و در برابر تاریکی آسمان شب، تصویری زیبا خلق می‌کند. گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای بازدید از این دروازه که به‌نوعی نماد شهر محسوب می‌شود به این شهر مسافرت می‌کنند. جای تعجب نیست که چرا این حجم از گردشگران از بنای زیبای دروازه برندنبورگ بازدید می‌کنند.

 دروازه برندنبورگ

  1. ساختمان اِمپایر استِیت، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

ساختمان امپایر استیت به عنوان بلندترین ساختمان نیویورک شناخته می‌شود و یکی از مشهورترین بناهای دیدنی جهان است. نورپردازی شبانه این بنا، باعث می‌شود که امپایر استیت از هر بنای دیگری، بلندتر و بالاتر دیده شود و در افق نیویورک بدرخشد. ساخت ساختمان امپایر استیت از سال 1929 آغاز شد. طبق گزارشی که در سال 2011 منتشر شد از این ساختمان بیشترین عکس در جهان گرفته‌شده است! در سفر به این مکان زیبا، حتماً شب‌هنگام از خودتان عکس بگیرید.

 نیویورک

  1. سمفونی نورها، هنگ کنگ

سمفونی نورها یک نمایش چندرسانه‌ای شبانه است که بیش از 40ساختمان در دو طرف بندر ویکتوریا در آن شرکت دارند. این سمفونی «بزرگترین نمایش دائمی نور و صدای دنیا» نامیده می‌شود که تماشای آن خاطره فراموش نشدنی می‌سازد و نباید آن را از دست داد.

هنگ کنگ 

  1. برج ایفل، پاریس، فرانسه

برج ایفل یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی در جهان است (هفت میلیون بازدیدکننده در سال)! این برج، نماد اصلی شهر عشق است که هم در روز و هم در شب به شکلی جادویی و زیبا خودنمایی می‌کند. شب‌هنگام که این برج نورپردازی می‌شود، شما بی‌اختیار می‌ایستید، به آن خیره می‌شوید و از خودتان می‌پرسید که چرا این برج تا این حد زیباست؟ نورپردازی‌های برج ایفل هر ساعت به مدت 5 دقیقه چشمک می‌زنند. نمایشگری بزرگ، این صحنه را به نمایش درمی‌آورد که از تمام گوشه و کنار شهر می‌توان آن را دید.

برج ایفل 

  1. برج‌های پتروناس، کوالالامپر

برج‌های پتروناس در مالزی حکم برج ایفل برای فرانسه را دارد. به‌غیر از ارتفاع برج‌ها، چشمگیرترین ویژگی درمورد آنها، دیدن‌شان در شب‌هنگام است. تقریباً در تمام کتاب‌های راهنمای گردشگری توصیه شده است که به بالای برج‌ها نروید چرا که در ارتفاع بالای خود برج‌ها، دیگر نمی‌توانید زیبایی و عظمت‌شان را ببینید! بهترین کار این است که به KL (یکی از بلندترین برج‌های مخابراتی جهان) بروید و از آنجا برج‌های معروف و نورافشان شده پِتروناس را تماشا و تحسین کنید.

 برج‌های کوالالامپر

  1. دروازه آلکالا، مادرید، اسپانیا

«پورتا دِ الکالا» در «پِتیرو پارک» مشهور قرار دارد. این دروازه یکی از مهمترین بخش‌های پایتخت اسپانیا و نماد این شهر به حساب می‌آید و یکی از پنج دری بوده که به عنوان درب ورودی مادرید به‌کار می‎رفت. این دروازه شروعی است برای بازدید از آثار مهم دیگر مانند طاق پیروزی پاریس.

دروازه آلکالا مادرید 

  1. دیوار بزرگ چین، پکن، چین

مسلماً دیوار بزرگ چین، هم در شب و هم در روز زیباست؛ اما اگر مجبور به انتخاب یک عکس باشیم، آنی را انتخاب می‌کنیم که در زیر نور ماه ثبت شده باشد. ساخت این دیوار با بیش از 20هزار کیلومتر طول، چند قرن طول کشید و گفته می‌شود که این دیوار باید بزرگترین گورستان جهان باشد، چرا که بیش از 10 هزار کارگر هنگام ساخت آن جان خود را از دست داده‌اند.

دیوار چین 

  1. میدان سرخ مسکو، روسیه

کلیسای جامع سنت باسیل، پرستشگاهی ارتدوکس در میدان سرخ مسکوست که در شب منظره‌ای دیدنی خلق می‌کند. ناپلئون بناپارت از این کلیسای جامع به همراه 9دعاخانه کوچک اطراف آن، به عنوان اسطبل استفاده می‌کرد. برطبق افسانه‌ها، ایوان مخوف (که این کلیسای جامع به دستور او بنا شد) پس از اتمام کار کلیسا، معمارش را کور کرد تا هرگز نتواند دوباره بنایی شبیه به این کلیسا خلق کند.

میدان سرخ مسکو 

به نظر شما کدام یک از این جاذبه‌ها در شب زیبا هستند؟ آیا تجربه بودن در کنار این دیدنی‌های مشهور جهان را در شب هنگام داشته‌اید؟ برایمان از تجربه‌هایتان بگویید و اگر جاذبه‌ای به ذهنتان می‌رسد که در شب زیباست، با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: homeexchange

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.