فصل 2 قسمت 4؛ سفر به گالاپاگوس سرزمین موجودات ناشناخته با شهاب چراغی

4.8
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ماجرای سرزمینی که حیوانات در آن فرمانروایی می‌کنند
07 اردیبهشت 1400 08:00
5

 پادکست گالاپاگوس

داستان آلیس در سرزمین عجایب بر اساس واقعیت است!

همه ما با داستان آلیس در سرزمین عجایب آشنایی داریم. جایی که در آن حیوانات‌ سخن می‌گویند، اجسام در اندازه واقعی خود نیستند و پشت هر دری یک اتفاق شگفت‌انگیز آماده رخ دادن است. تصاویر خیالی از چنین جهانی به کمک فیلم‌ها و کتاب‌ها در ذهنمان شکل گرفته، اما بهتر است بدانیم سرزمین عجایب واقعی نیز در جهان وجود دارد. گالاپاگوس، مجمع‌الجزایری در جنوب آمریکا واقع در کشور اکوادور همان سرزمین عجایبی است که سالانه هزاران آلیس به آن سفر می‌کنند تا دست کم چند روز را از زنجیره تکراری زندگی فاصله بگیرند و وارد یک دنیای خارق العاده شوند.

اولین حقیقتی که این مجمع‌الجزیره‌ را شبیه به سرزمین عجایب می‌کند می‌کند، پادشاهی حیوانات در آن است. چرا که بیش از 97 درصد از گالاپاگوس پارک ملی محسوب شده و انسان‌ها تنها در 3 درصد از خاک گالاپاگوس حق سکونت دارند. بنابراین در این جزیره بیش از هر چیزی حیوانات کمیاب و بومی مانند، ایگوانای دریایی، کوسه، لا‌ک‌پشت‌های غول پیکر چند صد کیلیویی و حتی پنگوئن یافت می‌شود. همچنین جالب است بدانید نظریه مشهور انتخاب طبیعی، نخستین بار از سفر داروین به این مجمع‌الجزایر شکل گرفت. البته ذکر کردن این موارد از حیات‌وحش گالاپاگوس همانند قطره‌ای آب در دریایی بی‌کران است. زیرا توصیف سرزمینی که قدمت حیات در آن به 5 میلیون سال پیش بازمی‌گردد کار آسانی نخواهد بود.

با شهاب چراغی؛ روایتگر سرزمین گالاپاگوس آشنا شوید

در قسمت چهارم از فصل دوم رادیو ماجرا شهاب چراغی راوی ما است.جهانگرد نام‌ آشنایی که برای بسیاری از سفر دوستان و ماجراجویان ایرانی شناخته شده است. اگر به خاطر داشته باشید در قسمت پنجم از فصل اول رادیو ماجرا نیز آقای شهاب چراغی، مهمان یکی از داغ‌ترین قسمت‌های رادیو ماجرا بود که با حرف‌های پخته‌اش شوق و شجاعت سفر را درونمان شعله‌‌ور کرد. اکنون یک بار دیگر در لست سکند با شهاب چراغی همراه شدیم تا تجربیات ناب خود را از سفر به گالاپاگوس، سرزمینی که حتی نام آن را نیز تا به حال نشنیده‌ایم، بازگو کند.

 

 

برای دانلود این پادکست و سایر قسمت‌ها، می‌توانید به تگرام رادیو ماجرا بپیوندید  

 

پادکست چیست ؟

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.