10 بردگیم‌ مناسب سفر دوستان

4.8
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اگر عاشق سفرید، این بازی‌ها برای شماست! + 10 بازی
14 اردیبهشت 1400 10:00
0

چند سالی می‌شود که بردگیم‌ها یا همان بازی‌های رومیزی بیشتر از پیش جای خود را جمع‌های ما باز کرده‌اند. هرکدام از این بردگیم‌ها هدف خاصی را دنبال می‌کنند و خیلی از ‌آن‌ها با هم همسو هستند و شما را وارد دنیاهای عجیبی می‌کنند. در این مطلب تصمیم داریم با بردگیم‌هایی آشنا شویم که بتوانند ما را با آداب و رسوم مناطق مختلف با سوغاتی‌ها و حتی جاهای دیدنی آن‌ها آشنا کنند و با بازی کردن آن‌ها احساس کنیم با دوستانمان داخل آن منطقه در حال گشت و گذار، تفریح و ماجراجویی هستیم. به همین دلیل است که ما این بازی‌ها را در دسته بردگیم مناسب سفر دوستان قرار می‌دهیم.

کارکاسونه

بازی کارکاسونه یک بازی عالی استراتژیک است و در دنیای بازی‌های مختلف موجود در بازار، امتیاز خوبی دارد و مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته است. این بازی به شما کمک می‌کند تا آینده نگری و قدرت برنامه‌ریزی شما تقویت شود و این بهترین چیزی است که می‌توان از یک بازی به دست آورد. ممکن است با حرفایی که زده شد، تصور کنید که این بازی یک بازی سخت و دشوار است اما باید بگوییم اصلا این چنین نیست و در دسته بازی با پیچیدگی کم قرار دارد. تعداد کسانی که در این بازی می‌توانند شرکت کنند نهایت 5 نفر است و مدت زمان بازی 30 تا 45 دقیقه است. در بازی رومیزی کارکاسونه باید قلمروهای خود را گسترش دهید و با بازیکنان دیگر برای تصاحب این قلمروها به مبارزه بپردازید.

کارکاسونه
عکس از دیجی کالا

توکایدو

توکایدو شما را به جایی دور از زندگی شهری و روزمره‌های زندگی می‌برد. در این بازی شما به قسمتی از مشرق زمین سفر می‌کنید و با تا حدودی با فرهنگ ژاپن آشنا می‌شوید. می‌توانید از جاهای دیدنی بازدید کنید، غذاهای مختلف را تست کنید، در کاروانسراهای بین راهی استراحت کنید، از مناظر منحصر به فرد آن لذت ببرید و سوغاتی بخرید. با انجام هر کدام از این کارها می‌توانید برای خود امتیاز کسب کنید. این بازی یک بازی آرام است و حس رقابت‌جویی زیادی در آن وجود ندارد و در کمال آرامش می‌توانید با دوستانتان در آن همراه شوید و از بازی خود لذت ببرید. تعداد افرادی که می‌توانند در این بازی شرکت کنند 2 تا 5 نفر است.

توکایدو

تیکت تو راید ایران

تیکت تو راید ایران نسخه ایرانی بازی تیکت تو راید است. این بازی با بازی رومیزی تیکت تو راید تفاوت‌هایی از لحاظ ظاهری و نقشه بازی دارند. نقشه این بازی، نقشه ایران است که شهرهای آن با ریل‌هایی به هم متصل شده‌اند. این بازی برای کسانی که اهل بردگیم یا بازی‌های رومیزی نیستند و تازه می‌خواهند این نوع از بازی‌ها را امتحان کنند بسیار مناسب است. این بازی هم مانند بازی‌های قبلی می‌تواند بین 2 تا 5 بازیکن داشته باشد. در این بازی با توجه به کارت‌هایی که در اختیارتان قرار می‌گیرد باید مسیر بسازید تا امتیاز بگیرید.

تیکت تو راید ایران
عکس از موسسه فرهنگی هنری صریر یزد

سوشی گو

این بازی دارای 108 کارت است که شامل انواع غذاهای دریایی چینی، پودینگ و چوب غذاخوری می‌شود. در این بازی باید تلاش کنید تا بهترین سوشی را از چنگ دیگران در آورید و خودتان آن را میل کنید. توی هر دور از بازی با غذاهای مختلف از شما پذیرایی می‌شود و شما باید سعی کنید غذاهای پر امتیاز را انتخاب کنید. در پایان هر دور بازیکنان امتیازشان را می‌نویسند و بعد از سه دور بازی کسی که مجموع امتیازاتش بیشتر شده باشد سلطان سوشی نامیده می‌شود.

سوشی گو
عکس از دیجی کالا

بیابان ممنوعه

بازی رومیزی بیابان ممنوعه یک بازی ماجراجویانه در بیابان است. شما باید در ویرانه‌های باستانی شهری کویری به دنبال ماشین پرنده افسانه‌ای باشید. در این بازی باید حواستان به هم‌تیمی‌های خود باشد و از تمامی منابعی که وجود دارد برای دوام آوردن در این کویر استفاده کنید. این بازی 2 تا 5 نفره است و به راحتی می‌توانید آن را یاد بگیرید و به دوستان خود آموزش دهید.

 برد گیم

پادشاه توکیو

این بازی یک بازی سبک و ساده است که در زمان کم هم می‌توانید آن را به پایان برسانید. در این بازی هر کسی نقش یک هیولا را بازی می‌کند که به شهر توکیو حمله کرده است و می‌خواهد آن را تسخیر کند یا به هیولاهای دیگر حمله کند. این بازی با ریختن تاس پیش می‌رود بنابراین نمی‌توان میزان شانسی بودن آن را نادیده گرفت. در نهایت یا باید همه بازیکنان از بازی حذف شده باشند یا بتوانید به کمک کارت‌های بازی خود را به امتیاز 20 برسانید تا پیروز میدان شوید.

پادشاه توکیو
عکس از وبسایت گیم لندرز

شهرهای گمشده

این بازی برخلاف بازی‌های قبلی که معرفی کردیم یک بازی رومیزی دو نفره است. در بازی شهرهای گمشده، هدف بازی کشف کردن شهرهای گمشده است، سپس باید آثار باستانی متعلق به آن‌ها را در انبار خود ذخیره کنید. این بازی حدود 15 دقیقه طول می‌کشد و جز بهترین و پر طرفدارترین بازی‌های دو نفره است. به راحتی می‌توانید این بازی را به همراهتان آموزش دهید و از آن لذت ببرید.

برد گیم
عکس از بازی پلنت

جزیره ممنوعه

احتمالا با شنیدن اسم این بازی یاد بازی بیابان ممنوعه که پیش‌تر از اآن صحبت کردیم خواهید افتاد. این بازی هم شبیه بازی بیابان ممنوعه است با این تفاوت که در این بازی شما یک فضای کاملا جدید را تجربه می‌کنید و به دنبال گنج‌های فراموش شده در یک جزیره ممنوعه می‌گردید. شما در این بازی می‌توانید شخصیت‌های متفاوتی را برای خود استفاده کنید که هر کدام ویژگی خاص خود را دارد. همچنین یکی از ویژگی‌های هیجان انگیز این بازی این است که با توجه به مبتدی یا حرفه‌ای بودن شما و همراهانتان می‌توانید با درجه‌های سختی مختلف این بازی را تجربه کنید.

جزیره ممنوعه
عکس از سیاره بازی

جایپور

جایپور یک بازی کارتی دو نفره است که در آن به تجارت کالا در هندوستان خواهید پرداخت. در بازی جایپور شما نقش تجار هندی را دارید و باید تلاش کنید تا تعداد زیادی کالا خریداری کنید و با استفاده بهینه از شتران باربر امتیاز و درآمد بیشتری کسب کنید. این بردگیم یک بازی عالی دو نفره است که به راحتی می‌تواند با بردن خیالات شما به هندوستان شما را سرگرم کند.

بازی جایپور
عکس از سیاره بازی

هانابی

این بازی یک بازی کارتی ساده و جمع و جور است. در بازی هانابی هر کدام از بازیکنان نقش یک طراح آتش بازی را بر عهده دارد و باید مراسم آتش بازی‌ای بر فراز قصر پادشاه ترتیب دهد. در این بازی هیچ رقابتی در کار نیست و همه باید دست به دست هم دهند تا مراسم مدنظر پادشاه بهتر و باشکوه‌تر اجرا شود. پس یادتان نرود که یکدیگر را راهنمایی کنید تا بتوانید صاحب زیباترین جشن و همرنگ‌ترین کارت‌ها روی زمین شوید.

بازی هانابی
عکس از رومیز

بردگیم‌های مناسب سفر دوستان به شما این اجازه را می‌دهد که ساعت‌ها بدون دغدغه در آن‌ها گشت و گذار کنید و از همه لحظات خود در کنار دوستانتان لذت ببرید. اگر شما هم برگیمی مناسب سفردوستان و علاقه‌مندان سفر می‌شناسید که جای آن در بین این 10 مورد خالی است، آن را به ما معرفی کنید.

 

 تألیف: لست سکند

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.