تفریحات رایگان کیش؛ بیش از 10 جای دیدنی و تفریحی رایگان

4.1
از 43 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سفر اقتصادی و کم‌هزینه به جزیره کیش
06 آبان 1402 08:00
4

کیش را معمولاً به‌عنوان مقصدی لوکس و گران می‌شناسیم، اما باید گفت که الزاماً این‌طور نیست! تفریحات رایگان کیش کم نیستند و شما می‌توانید با در دست داشتن فهرستی از جاهای دیدنی رایگان کیش، و در عین حال به‌یاد‌ماندنی را تجربه کنید. در فهرست تفریحات رایگان کیش، از جاذبه‌های طبیعی گرفته تا جاذبه‌های تاریخی را می‌‌توانید ببینید و با هر سلیقه‌ای، تفریح رایگان و جذاب مد نظر خودتان را انتخاب کنید. اگر به‌زودی قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارید و در فکر راهکاری برای مدیریت بودجه سفرتان هم هستید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند با ما همراه باشید.

تفریحات رایگان کیش کدام‌اند؟

پارک ساحلی سیمرغ، بازارگردی در کیش، پارک ساحلی مرجان، اسکله میر‌مهنا، پارک شهر کیش، کشتی یونانی، نخلستان باغ بهشت، سواحل خانوادگی کیش، باغ‌راه ایرانی، درخت سبز کیش، اسکله تفریحی کیش، شهر باستانی حریره و روستای باغو در دسته جاهای دیدنی رایگان کیش قرار می‌گیرند. در ادامه مطلب، هریک از این تفریحات رایگان در کیش را مفصل، معرفی و بررسی می‌کنیم.

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ یکی از جاهای دیدنی رایگان کیش است که در قسمت جنوب شرقی جزیره واقع شده است. این پارک زیبا در امتداد سواحل خلیج فارس قرار گرفته و مساحتی حدود 15 هزار متر مربع دارد. اگر به تماشای منظره غروب و طلوع آفتاب علاقه‌مند باشید، این پارک ساحلی یکی از بهترین نقاط جزیره کیش برای تماشای این مناظر زیباست. از امکانات رفاهی این پارک می‌توان به زمین‌بازی، پیست اسکیت، زمین پینگ‌پنگ، مسیر مناسب دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، آب‌نما، پارکینگ و فضای سبز اشاره داشت. آلاچیق‌ها و فضای سبز این پارک هم به شما امکان پیک‌نیک کردن در فضای باز را می‌دهند. 

از ویژگی‌های دیگر این پارک باید به وجود مجسمه‌های جالب و دیدنی از بزرگان تاریخ و ادبیات ایران، مثل مجسمه عطار نیشابوری اشاره کرد. دیگر مزیت این پارک ساحلی هم مسافت نزدیکش با پارک دلفیناریوم، به‌عنوان یکی از تفریحات کیش است. 

  • آدرس پارک ساحلی سیمرغ: ضلع جنوب شرقی جزیره کیش، مجاور هتل مارینا پارک
  • ساعت بازدید از پارک ساحلی سیمرغ: 24 ساعته

موقعیت دقیق پارک ساحلی سیمرغ روی نقشه

سیمرغ روزبه شهنواز.jpg
پارک ساحلی سیمرغ؛ عکس از آرشیو لست‌سکند، روزبه شهنواز

بازارگردی در کیش

از جذاب‌ترین تفریحات و تجربه‌هایی که در کیش می‌توانید داشته باشید، پرسه در مراکز خرید و گشت‌و‌گذار در پاساژ‌هاست. علاوه‌بر جذابیت بازارگردی، این کار یکی از اصلی‌ترین تفریحات رایگان در کیش است که هزینه‌ای برای شما ندارد. تنوع بازارهای کیش هم بسیار زیاد است و از بازارهای لوکس و مدرن تا بازارهای سنتی را می‌توانید در جزیره کیش پیدا کنید. اگر از بین جاهای رایگان کیش، انتخاب شما بازارگردی است، توصیه می‌کنیم سری به مطلب بهترین مراکز خرید کیش بزنید تا با پاساژ‌ها و مراکز خرید بیشتری آشنا شوید و انتخاب‌های بیشتری داشته باشید.

lastsecondپاساژ.jpg
مرکز خرید دامون، یکی از مراکز خرید کیش

پارک ساحلی مرجان کیش

پارک ساحلی مرجان کیش در قسمت شرقی جزیره واقع شده و یکی از تفریحات رایگان کیش است. این پارک در مجاورت بازار مرجان قرار گرفته و امکانات خوبی برای تفریح در اختیار مسافران می‌گذارد؛ امکاناتی مثل آلاچیق‌ها، پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی. این پارک ساحلی زیبا علاوه‌بر امکاناتی که ذکر کردیم، امکان تفریحات جذاب دیگری مثل جت اسکی، غواصی و قایق‌سواری را هم برای مسافران به جزیره کیش فراهم کرده که البته برای استفاده از این امکانات جانبی، باید هزینه جداگانه پرداخت کنید. 

  • آدرس پارک ساحلی مرجان کیش: طلوع کیش، خیابان مرجان پنجم
  • ساعت بازدید از پارک ساحلی مرجان کیش: ۲۴ ساعته

موقعیت دقیق پارک ساحلی مرجان کیش روی نقشه

پارک مرجان کیش
ساحل مرجان، عکس از آرشیو لست‌سکند، روزبه شهنواز

اسکله میر‌مهنا

وقتی صحبت از تفریحات رایگان کیش باشد، حتماً اسمی از اسکله میر‌مهنا هم به میان می‌آید. این اسکه با مساحتی حدود ۱۵۰۰ متر در شمال جزیره قرار گرفته و یکی از پرطرف‌دار‌ترین نقاط تفریحی کیش است. از امکانات این اسکله باید به مواردی مثل قایق‌سواری و آلاچیق اشاره کرد؛ اما دلیل عمده محبوبیت اینجا در بین مسافران این است که به شما فرصت تماشای صید ماهی توسط ماهیگیران را می‌دهد.

نورپردازی‌های اسکله میرمهنا هم بسیار مناسب است. پس می‌توانید در هر زمانی از شبانه‌روز به اینجا سر بزنید و از تماشای مناظر نهایت لذت را ببرید. اگر با تور کیش آبان به این جزیره سفر می‌کنید، آب‌و‌هوای جزیره در این ماه بسیار مطبوع است و می‌توانید تفریحاتی مثل قدم زدن و تماشای طلوع و غروب آفتاب را در این اسکله تجربه کنید.

  • آدرس اسکله میر‌مهنا: بلوار دریا
  • ساعت بازدید از اسکله میرمهنا: ۲۴ ساعته

موقعیت دقیق اسکله میرمهنا روی نقشه

اسکله میرمهنا کیش
اسکله میرمهنا، عکس از آرشیو لست‌سکند، روزبه شهنواز

پارک شهر کیش

پارک شهر کیش یکی از جذاب‌ترین تفریحات رایگان کیش برای مسافران است. این پارک در واقع اولین پارک جزیره محسوب می‌شود و امکانات متنوعی دارد. فضاهای سبز، آلاچیق،‌ دریاچه مصنوعی، زمین‌بازی کودکان،‌ پیست اسکیت، پیست دوچرخه، آب‌نما و میدان گل از‌جمله امکانات اینجاست. علاوه‌بر تمام امکاناتی که گفتیم، در این پارک غرفه‌هایی برای عرضه صنایع‌دستی و سوغات جزیره کیش وجود دارد که بازدید از آن‌ها هم خالی از لطف نیست. نورپردازی مناسب این پارک باعث شده اینجا از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کیش در شب شود.

  • آدرس پارک شهر کیش: بلوار مروارید
  • ساعت بازدید از پارک شهر کیش: ۲۴ ساعته

موقعیت دقیق پارک شهر کیش روی نقشه

پارک شهر کیش
پارک شهر کیش، عکس از آرشیو لست‌سکند، محبوبه
جاذبه های کیش
پارک شهر کیش، عکس از آرشیو لست‌سکند، ثمین شهرستانی

کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی از شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی کیش است. مالک این کشتی فردی یونانی‌تبار بوده و به همین دلیل وقتی این کشتی در سال ۱۳۴۵ در این نقطه به گل نشست، به نام کشتی یونانی شهرت پیدا کرد. روایت‌ها و داستان‌های جالبی هم درباره سرگذشت این کشتی نقل می‌شود، از عشق ناخدای این کشتی یونانی به دختری ایرانی گرفته تا ورشکستگی مالک کشتی؛ اما روایتی که به واقعیت نزدیک‌تر است، این است که این کشتی به‌خاطر مه‌آلود بودن و تاریک بودن هوا به‌سمت جزیره آمده و به گل نشسته است.

به‌هر‌حال، ماجرا هرچیزی که بوده باشد، این کشتی امروز یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی رایگان کیش است که می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از آن بازدید کنید و لذت ببرید. کشتی یونانی یکی از بهترین نقاط کیش برای تماشای غروب آفتاب است و منظره‌ای به‌یاد‌ماندنی را می‌توانید از اینجا تماشا کنید.

  • آدرس کشتی یونانی: پارک ساحلی غروب
  • ساعت بازدید از کشتی یونانی: ۲۴ ساعته

موقعیت دقیق کشتی یونانی روی نقشه

کشتی یونانی
کشتی یونانی، عکس از آرشیو لست‌سکند، محبوبه

نخلستان باغ بهشت

قدم زدن در بین نخل‌های سر‌به‌فلک‌کشیده، یکی از جذاب‌ترین تفریحات رایگان کیش است که نباید از آن غافل شوید. کاشت نخل در جزیره کیش سابقه‌ای طولانی دارد و حتی در سفرنامه‌های قدیمی هم به نخل‌های زیبای این جزیره اشاره شده است. نخلستان باغ بهشت کیش در منطقه قدیمی و سنتی سفین قرار گرفته است و یکی از زیباترین مناظر غروب آفتاب را می‌توانید در اینجا تماشا کنید. نخلستان باغ بهشت با آن نخل‌های سر‌به‌فلک‌کشیده، غروب خورشید را به‌نحوی افسانه‌ای به تصویر می‌کشد. از جاهای رایگان کیش که بهتر است حتماً در برنامه‌های سفر گنجانده شود، حضور در نخلستان باغ بهشت به‌هنگام غروب است.

اگر از مسافران تور کیش هتل ترنج هستید، این نخلستان در مسافت نزدیکی با هتل ترنج قرار گرفته است. در جزیره کیش، شما با تفریحات زیادی رو‌به‌رو هستید، اما نخلستان باغ بهشت فضای متفاوتی با بقیه جاذبه‌ها دارد؛ از‌این‌نظر که فضای اینجا حالتی سنتی دارد و حس‌و‌حال زندگی بومیان جزیره را منتقل می‌کند.

  • آدرس نخلستان باغ بهشت: بلوار ناخدا
  • ساعت بازدید از نخلستان باغ بهشت: ۲۴ ساعته

موقعیت دقیق نخلستان باغ بهشت روی نقشه

4856410.jpg
نخلستان‌های کیش

سواحل خانوادگی کیش

سواحل زیبا و نیلی جزیره را شاید بتوان اصلی‌ترین تفریحات رایگان کیش دانست. جزیره کیش زیباترین، تمیزترین و کم‌خطرترین سواحل را دارد و اینجا خبری از آبزیان خطرناک نیست. به همین دلیل، به‌راحتی می‌توانید هم از تماشای آن لذت ببرید و هم تنی به آب بزنید.

به‌واسطه مرجانی بودن خاک جزیره کیش، کف دریا حتی از فواصل بسیار دور هم کاملاً قابل مشاهده است. حضور در ساحل کیش از‌جمله تفریحاتی است که هزینه‌ای برای شما و همراهانتان ندارد؛ مگر آنکه قصد اجاره قایق یا انجام سایر تفریحات را داشته باشید که در این صورت باید هزینه آن را جداگانه پرداخت کنید.

سواحل کیش لست سکند.jpg
عکسی از سواحل کیش 

باغ‌راه ایرانی

یکی از جاهای دیدنی رایگان کیش که می‌توان بدون پرداخت هزینه ساعات خوشی را در آن رقم زد، باغ‌راه ایرانی است. از‌آنجایی‌که جزیره کیش یکی از جزایر گردشگری پرطرف‌دار ایران است، همیشه از تعداد زیادی توریست خارجی و داخلی میزبانی می‌کند. از‌این‌رو، باغ‌راه ایرانی محیطی را فراهم کرده است که گردشگران ضمن تفریح، با تاریخ و فرهنگ ایران هم آشنا شوند. باغ‌راه ایرانی با مساحتی حدود ۳۲ هکتار، با مجسمه‌ها و ماکت‌هایی از بناها و آثار تاریخی ایران تزیین شده است. شما در واقع با بازدید از اینجا، یک تیر و دو نشان می‌زنید، چراکه فرصت دیدن بسیاری از ابنیه تاریخی شهرهای مختلف ایران در اینجا برای شما فراهم شده است.

  • آدرس باغ‌راه ایرانی: ضلع جنوبی بلوار ولایت، حد‌فاصل میدان هرمز تا میدان سعدی
  • ساعت بازدید از باغ‌راه ایرانی: ۲۴ ساعته

موقعیت دقیق باغ‌راه ایرانی روی نقشه

باغ راه ایرانی کیش.jpg
باغ‌راه ایرانی در کیش

درخت سبز کیش

تفریحات رایگان کیش زیاد است و همین باعث می‌شود تا شما دیدن برخی از جاذبه‌ها را از دست بدهید. به همین علت هم توصیه می‌کنیم بازدید از درخت سبز کیش را در اولویت‌تان قرار دهید و به‌هیچ‌وجه از دستش ندهید. این درخت را شاید بتوان معروف‌ترین درخت جزیره کیش دانست.

این گونه از درخت، بیشتر در مناطقی مثل هند و جنوب شرق آسیا پیدا می‌شود؛ ولی تخمین می‌زنند که در دوره ایلخانی، این درخت وارد ایران شده است و عمری حدود ۵۰۰ سال دارد. این درخت همیشه سبز است و خزان ندارد و بوداییان معتقدند که نیروهایی از این درخت محافظت می‌کنند. همین افسانه‌ها و خرده‌روایت‌ها باعث شده این درخت به‌نوعی نماد مقدس تبدیل شود. بازدید از این درخت کهن‌سال و دیدن تکه‌پارچه‌های رنگارنگی که به آن دخیل بسته شده، تجربه جذابی است که توصیه می‌کنیم از دستش ندهید.

  • آدرس درخت سبز کیش: میدان حریره
  • ساعت بازدید از درخت سبز کیش: ۲۴ ساعته

موقعیت دقیق درخت سبز کیش روی نقشه

درخت انجیر کیش
درخت سبز در کیش

اسکله تفریحی کیش 

در جای‌جای کیش، اسکله و پارک‌های ساحلی مختلفی ایجاد شده‌اند؛ اما اگر قرار باشد فقط به دیدن یکی از آن‌ها بروید، اسکله تفریحی کیش یا اسکله بزرگ تفریحی کیش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این اسکله، یکی از بهترین جاذبه‌های کیش است که گردشگران به‌شکل شبانه‌روزی به بازدید آن می‌روند و از مناظر زیبایش عکس‌های یادگاری می‌گیرند. اگر شما هم از مسافران تور ارزان کیش ۳ شب و ۴ روز هستید، می‌توانید شب‌ها به این اسکله زیبا بروید و از مناظر اینجا نهایت لذت را ببرید.

  • آدرس اسکله تفریحی کیش: بلوار دریا
  • ساعت بازدید از اسکله تفریحی کیش: ۲۴ ساعته

موقعیت دقیق اسکله تفریحی کیش روی نقشه

اسکله کیش، پیمان زاکی.jpg
اسکله تفریحی کیش؛ عکس از آرشیو لست‌سکند، پیمان زاکی

شهر باستانی حریره

در شمال جزیره کیش، ویرانه‌هایی را می‌توانید ببینید که باقی‌مانده یک شهر باستانی است. شهر باستانی حریره یکی از جاهای دیدنی رایگان کیش است که قدمتی هزارساله دارد. این شهر در دوره‌ای ساخته شد که جزیره کیش، مرکز تجارت و پهلوگیری کشتی‌های زیادی بود. در کتاب‌های قدیمی، از شهر حریره به‌عنوان شهری زیبا، آباد و ثروتمند یاد شده است. این شهر از نظر معماری هم بسیار شگفت‌انگیز است و از حمام‌های قدیمی تا آثار به‌جای‌مانده ار کارگاه‌های صنعتی را می‌توانید در اینجا ببینید.

  • آدرس شهر باستانی حریره: بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه
  • ساعت بازدید از شهر باستانی حریره: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

موقعیت دقیق شهر باستانی حریره روی نقشه

محسن خرمایی پور شهر باستانی حریره.jpeg
شهر باستانی حریره، عکس از آرشیو سایت لست‌سکند، محسن خرمایی‌پور
محسن خرمایی پور نمایی از شهر باستانی حریره.jpeg
شهر باستانی حریره، عکس از آرشیو سایت لست‌سکند،‌ محسن خرمایی‌پور

روستای باغو

روستای زیبا و تاریخی باغو، یکی از جاهای دیدنی رایگان کیش است که در قسمت جنوب غربی جزیره قرار دارد. این روستای کوچک، دیدنی‌های زیادی را در خود جای داده و تاریخ طولانی و جذابی را پشت‌سرش دارد. فضای باغو حال‌و‌هوایی بومی و قدیمی دارد و آثار جالب‌توجهی مثل مسجد تاریخی روستای باغو و درختان لور روستای باغو را می‌توانید در آن ببینید. علاوه‌بر جذابیت تاریخی که این روستا دارد، شما فرصت تعامل و معاشرت با مردمان بومی و محلی جزیره کیش را هم در این روستا پیدا می‌کنید که در نوع خود تجربه بسیار دل‌چسبی است. 

  • آدرس روستای باغو: خیابان باغو، روستای باغو
  • ساعت بازدید از روستای باغو: ۲۴ ساعته

موقعیت دقیق روستای باغو روی نقشه

lastsecondباغو.jpg
روستای باغو، عکس از آرشیو سایت لست‌سکند، روزبه شهنواز
lastsecondباغغغو.jpg
روستای باغو، عکس از آرشیو سایت لست‌سکند، روزبه شهنواز

سفر با تور کیش

اگر در فکر سفر به این جزیره زیبا هستید و به‌دنبال تور مناسبی برای این سفر می‌گردید، می‌توانید در سایت لست‌سکند تور کیش را تهیه کنید؛ چرا که فهرست بلندی از انواع‌و‌اقسام تورهای کیش به شما پیشنهاد می‌دهد و می‌توانید تورها را ببینید،‌ مقایسه کنید و تور مناسب خودتان را بخرید.

سخن آخر

ما در این مطلب قصد داشتیم این تصور را تا حدی تغییر دهیم که سفر اقتصادی به کیش، ممکن نیست و تفریحات رایگان کیش وجود خارجی ندارند. البته که تفریحات لوکس و پرهزینه شاید در کیش پرتعداد باشد، اما این به آن معنا نیست که تفریحات رایگان در کیش نیست. البته اگر هم از بابت هزینه‌های سفر نگرانی دارید، تور اقساطی کیش امکان جدیدی است که می‌توانید از آن استفاده و هزینه‌های سفرتان را مدیریت کنید. اگر شما هم تجربه‌ای از سفر به این جزیره و تفریحات رایگانش داشته‌اید، با ما و دیگر همراهان لست‌سکند در میان بگذارید.

شیدا چراغی
شیدا چراغی

یکی از خیل هزاران جوان مهندس ایرانی بودم و سرگردان در دنیای اعداد. با پرسه‌های آهسته در شهر، وارد دنیای سفر شدم. ذوق کشف جهان و دیدن نادیده‌ها را داشتم و شاید از آن بیشتر، قصه گفتن و قصه ساختن. امروز یک مسافر، قصه‌گو و تجربه‌گرای نوپا در دنیای سفرم. علاقه‌مند به آهسته قدم زدن در شهر، توجه به جزئیات، شنیدن خاطرات جوانی سالمندان و پرسه‌های بی‌هدف و کشف راز جهان.