کوش آداسی کجاست؟ راهنمای سفر به کوش آداسی ترکیه + هزینه‌ ها

4.3
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کوش آداسی کجاست؟ راهنمای صفر تا صد سفر به کوش آداسی
19 بهمن 1402 08:00
0

کوش آداسی یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه است که مقصدی جذاب برای سفرهای تابستانی به شمار می‌آید. بسیاری از گردشگران، هنگام انتخاب مقصد سفرشان میان شهرهای ساحلی مثل مارماریس، بدروم، آنتالیا یا آلانیا، سردرگم می‌شوند. اگر شما هم مانند آن‌ها، در انتخاب میان این شهر و دیگر شهرهای زیبای ترکیه، تردید دارید و می‌خواهید بدانید کوش آداسی کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب از لست‌سکند، شهر کوش آداسی را از جوانب مختلف بررسی می‌کنیم و اطلاعات مفیدی را از این مقصد را در اختیارتان قرار می‌دهیم که مسیر شما را برای سفر به کوش آداسی هموار می‌کند.

کوش آداسی کجاست؟

کوش آداسی، یکی از شهرهای توریستی ترکیه و مقصد محبوب تابستانی برای گردشگران است. شهر کوش آداسی، یک شهر تفریحی و زیبا در کنار سواحل دریای اژه است. این شهر ساحلی در نزدیکی ازمیر واقع شده و یکی از بهترین و بزرگ‌ترین پارک‌های آبی ترکیه، به‌نام آدالند، در آن قرار دارد. بااینکه این شهر اغلب برای سفرهای تابستانی انتخاب می‌شود؛ اما در فصول سرد هم بسیار دیدنی است. علاوه‌بر این، تورهای این شهر در فصول خنک‌تر مانند تور کوش آداسی نوروز، به‌دلیل کاهش تقاضا، قیمت‌ مناسب‌تری دارند و سفر به کوش آداسی برای افرادی که بودجه محدودی دارند، آسان‌تر خواهد شد. کوش آداسی که در سواحل غربی ترکیه واقع شده، نه‌تنها به‌دلیل سواحل، هتل‌های لوکس و تفریحات شبانه‌اش، بلکه به‌دلیل نزدیکی به بسیاری از مکان‌های تاریخی مهم این کشور مانند شهر افسوس، شهرت پیدا کرده است.

معرفی کامل شهر کوش آداسی ترکیه

کوش آداسی که در زبان ترکی به‌معنای جزیره پرندگان است، در خلیجی در منطقه دریای اژه ترکیه قرار دارد و به‌دلیل آب‌های شفاف و فیروزه‌ای دریای اژه، سواحل وسیع شنی، آفتاب درخشان و اسکله بزرگ، میان گردشگران اروپایی و ایرانی پرطرف‌دار است. این شهر تنها 80 کیلومتر از فرودگاه عدنان مندرس ازمیر فاصله دارد. هتل‌ها و مراکز تفریحی فراوانی در سواحل کوش آداسی پذیرای مهمانان از سراسر جهان هستند و صدها رستوران در خط ساحلی این شهر، انواع غذاهای ترکی و بین‌المللی را سرو می‌کنند. کوش آداسی از شهرهای جذاب بین مقاصد تور ترکیه محسوب می‌شود.

lastsecond.ir-travel guide to kusadasi.jpg
موقعیت کوش آداسی در کشور ترکیه

نگاهی به تاریخچه شهر کوش آداسی ترکیه

در قرن چهارم پیش از میلاد، کوش آداسی تحت کنترل دولت شهر یونانی افسوس درآمد. شهر در این دوران رونق گرفت و به مرکز مهمی برای آموزش و فرهنگ تبدیل شد. معبد آرتمیس، یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان، تنها در چند کیلومتری کوش آداسی قرار دارد. در قرون‌وسطا، کوش آداسی به‌دلیل پله‌های نردبان‌مانندی که به قلعه روی تپه منتهی می‌شد، به «اسکالا نوا» یا «نردبان جدید» معروف بود. در سال‌های بعد، کوش آداسی توسط رومیان، بیزانس، ترکان سلجوقی و امپراتوری عثمانی فتح شد. در زمان امپراتوری عثمانی، این شهر به یک پایگاه دریایی مهم تبدیل شد و مرکز مهم تجارت و بازرگانی کشور بود. این شهر به‌دلیل تولید ابریشم، پنبه، سایر منسوجات و همچنین صنعت کشتی‌سازی شهرت داشت. 

کوش آداسی امروزی در قرن شانزدهم توسط ونیزی‌ها به‌عنوان یک مستعمره تأسیس شد. قلعه‌ای که در جزیره کوچکی در این شهر قرار دارد، به‌منظور دیدبانی در زمان بیزانس ساخته شده است. در قرون‌وسطا کوش آداسی توسط ونیزی‌ها و ژنوایی‌ها اداره می‌شد. شهر برای محافظت در برابر خشونت دزدان دریایی با دیوارهای قلعه احاطه شده بود که این مسئله در آن قرن‌ها در ناحیه مدیترانه بسیار رایج بود. در نیمه دوم قرن بیستم، کوش آداسی به‌عنوان یک مقصد گردشگری، رشد و توسعه سریعی را تجربه کرد. امروزه این شهر مقصدی محبوب برای مسافران داخلی و خارجی است و به سواحل زیبا، ویرانه‌های باستانی و زندگی شبانه پرجنب‌وجوش شناخته شده است.

lastsecond.ir-travel guide to kusadasi 3.jpg
عکسی قدیمی از کوش آداسی

بهترین زمان سفر به کوش آداسی ترکیه

یکی از مواردی که باید در راهنمای سفر به کوش آداسی بررسی کنیم، بهترین زمان سفر به کوش آداسی است. این شهر ساحلی مشرف به دریای اژه است و آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای با زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم و گاهی مرطوب دارد. کوش آداسی بیش از 300 روز در سال، آفتاب گرم دارد و این موضوع به سفرهای تابستانی آن رونق بیشتری می‌بخشد. بهترین زمان سفر به کوش آداسی، بین ماه مه تا اکتبر، یعنی از اردیبهشت تا آبان است که دمای هوا زیاد است و هر روز دست‌کم ده ساعت آفتاب دل‌انگیز، لذت شنا در آب‌های شفاف را دوچندان می‌کند. افزایش دما تا تابستان ادامه خواهد داشت و در نهایت در ژوئیه، یعنی تیر و مرداد، به 33 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

در کوش آداسی بادهای شمالی از سمت جنوب به‌شکل نسیم خنک و تازه می‌وزند. این بادها در گرمای تابستان بسیار لذت‌بخش‌اند؛ اما می‌توانند باعث سردتر شدن هوا در زمستان شوند؛ بنابراین اگر در فصل سرد به کوش آداسی سفر می‌کنید، لباس گرم را فراموش نکنید. فصل سرد کوش آداسی از اواخر نوامبر تا اواسط مارس، یعنی از آذر تا اسفند، است. بیشترین دما حدود 14 درجه سانتی‌گراد و کمترین دما 6 درجه سانتی‌گراد است. اگر گرما را دوست ندارید و می‌خواهید در یک هوای خنک در شهر گشت‌وگذار کنید، این ماه‌ها بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی است. 

lastsecond.ir-travel guide to kusadasi 1.jpg
کوش آداسی در هوای ابری

 راه‌های سفر به کوش آداسی ترکیه

به‌دلیل فاصله این شهر از مرزهای ایران، سفر زمینی به کوش آداسی، چندان مرسوم نیست؛ اما برای مسافرانی که جهانگردی با خودروی شخصی را می‌پسندند، امکان‌پذیر است. با توجه به مبدأ، میزان معطلی در مرز و مسیری که از مرزهای ایران به‌سمت کوش آداسی انتخاب می‌کنید، مدت زمان این سفر متغیر است. رایج‌ترین شیوه برای سفر به شهر کوش آداسی، سفر هوایی و رزرو تور برای این شهر است. در این شیوه بلیط هواپیما، هتل، ترانسفر و لیدر در یک پکیج آماده برای شما رزرو می‌شود و دیگر نیازی نیست هرکدام از این موارد را به‌صورت جداگانه هماهنگ کنید.

به‌دلیل اینکه شهر کوش آداسی فرودگاهی ندارد، مقصد پرواز این تورها نزدیک‌ترین فرودگاه در 90 کیلومتری این شهر یعنی فرودگاه عدنان مندرس ازمیر است. از ازمیر با اتوبوس یا ون‌های مسافری که کارگزار تورتان هماهنگ کرده است، در مدت‌زمان 1.5 تا 2 ساعت، به هتل مد نظرتان خواهید رسید. اگر توری رزرو نکنید و تنها با خرید بلیط ازمیر، بخواهید به کوش آداسی سفر کنید، می‌توانید با استفاده از وسایل حمل‌ونقلی که در ادامه می‌بینید، خودتان را به این شهر برسانید.

  • تاکسی: رانندگان تاکسی محلی که در فرودگاه ازمیر حضور دارند، کرایه تعیین‌شده‌ای ندارند و از تاکسی‌متر برای محاسبه قیمت استفاده نمی‌کنند. هر راننده درباره قیمت به‌صورت شخصی تصمیم می‌گیرد و قبل از شروع سفر، این قیمت را به شما اطلاع می‌دهد. برای کاهش هزینه تاکسی می‌توانید با راننده چانه بزنید تا به توافق برسید.
  • اتوبوس: اگر می‌خواهید با هزینه کمتری خودتان را به کوش آداسی برسانید، استفاده از اتوبوس‌های هاواش از فرودگاه ازمیر به کوش آداسی می‌تواند یک گزینه عالی برای ترانسفر شما باشد. قبل از ورود به اتوبوس باید بلیط‌های خود را در فرودگاه بخرید و سپس به راننده تحویل دهید.
  • قطار: هیچ خط قطار مستقیمی از فرودگاه ازمیر به کوش آداسی وجود ندارد؛ بنابراین این گزینه، کندترین و شاید بدترین روش برای سفر به کوش آداسی است. برای این روش، ابتدا باید با قطار راه‌آهن ترکیه به‌سمت سلچوک بروید، 10 دقیقه تا ایستگاه اتوبوس پیاده‌روی کنید و سپس با اتوبوس Fixbus وارد شهر کوش آداسی شوید. مدت‌زمان این نوع سفر 2 ساعت و 25 دقیقه است.

فاصله کوش آداسی تا دیگر شهرهای ترکیه

lastsecond.ir-travel guide to kusadasi 5.jpg
اتوبوس‌های هاواش از ازمیر به کوش آداسی

هزینه سفر به کوش آداسی

همان‌طور که اشاره کردیم، برای سفر به کوش آداسی، بهترین راه رزرو تورهای این شهر است. این تورها پکیجی از بلیط، اقامت، ترانسفر و لیدر هستند و تا حدودی از هزینه‌های اضافه می‌کاهند و در زمان صرفه‌جویی می‌کنند. به‌طور کلی، هزینه تورهای کوش آداسی به تاریخ سفر، پرواز، هتل انتخابی و خدمات آن بستگی دارد. معمولاً افرادی که به این شهر سفر می‌کنند، به‌دنبال آرامش و گذراندن تعطیلاتی تفریحی هستند و ترجیح می‌دهند یک هتل‌ باکیفیت را رزرو کنند.

کوش آداسی تعداد زیادی هتل آل و یوآل دارد که برخی از آن‌ها خدمات متفاوتی مانند پارک آبی و تفریحات خاص ارائه می‌دهند. این تورها معمولاً 6 شبه و شامل صبحانه، ناهار، میان‌وعده و شام هستند. قیمت تورهای کوش آداسی اقتصادی نیست و می‌توان گفت که جزو تورهای لوکس ترکیه محسوب می‌شوند؛ اما خدمات این تورها بسیاری از هزینه‌ها را در بر می‌گیرد و اگر تصمیم ندارید از هتل خارج شوید، می‌تواند گزینه خوبی برای یک سفر تفریحی مقرون‌به‌صرفه باشد. 

یکی از هزینه‌هایی که در سفر به شهر کوش آداسی ممکن است با آن‌ها مواجه شوید، هزینه خوردوخوراک است. قیمت غذا در شهر کوش آداسی در مقایسه با میانگین قیمت غذا در ترکیه و سایر شهرهای غیرتفریحی آن گران‌تر است. حمل‌و‌نقل نیز در این شهر از طریق تاکسی یا ون‌هایی به‌نام دولموش انجام می‌شود. استفاده از تاکسی به‌دلیل هزینه زیادش معمولاً مرسوم نیست. البته تمام این هزینه‌ها به سبک سفر افراد بستگی دارد و می‌تواند توسط خود مسافران کنترل شود.

lastsecond.ir-travel guide to kusadasi 8jpg.jpg
رستوران غذاهای محلی در کوش آداسی

در کوش آداسی کجا اقامت کنیم؟

کوش آداسی پر از هتل‌های لوکس و پنج ستاره با امکانات بی‌نظیر است و معمولاً به همین دلیل این شهر، مقصد مسافرت‎‌های لوکس محسوب می‌شود. بهترین هتل‌های کوش آداسی، هرآنچه را برای تفریحات خاطره‌انگیز احتیاج داشته باشید، در اختیار شما قرار می‌دهند؛ اما هزینه اقامت در آن‌ها نیز با توجه به امکاناتشان تعیین می‌شود و گاهی برای سفر اقتصادی مناسب به نظر نمی‌رسند. در مقابل، تعداد زیادی هاستل و هتل 3 و 4 ستاره در سطح شهر دیده می‌شوند که بسیاری از آن‌ها محبوب توریست‌های اروپایی هستند. به‌طور کلی در شهر کوش آداسی به‌دلیل وجود تعداد زیادی اقامتگاه و تنوع آن‌ها، هیچ جای نگرانی برای محل اقامت نیست.

lastsecond.ir-travel guide to kusadasi123jpg.jpg
هتل‌های لوکس کوش آداسی

محیط شهری کوش آداسی چگونه است؟

موضوع بعدی که در راهنمای سفر به کوش آداسی باید بررسی کنیم، بافت شهری است. کوش آداسی یک شهر تفریحی بزرگ در سواحل دریای اژه ترکیه و مرکز منطقه ساحلی در استان آیدین است که در 95 کیلومتری جنوب ازمیر قرار دارد. صنعت اولیه این شهر گردشگری است. کوش آداسی که روی تپه‌ای واقع شده، سراشیبی و سربالایی بسیاری دارد. به همین علت، رفت‌و‌آمد در آن کمی مشکل خواهد بود.

اگر قصد دارید به کوش آداسی سفر کنید؛ باید بدانید که سر‌و‌کار شما اغلب با منطقه و خط ساحلی‌اش خواهد بود؛ زیرا مرکز تفریحی کوش آداسی در این منطقه قرار دارد و همه توریست‌ها در آنجا، تفریح و خرید می‌کنند. سایر مناطق شهر مربوط به هتل‌های غیرساحلی، ویلاهای شخصی و مناطق مسکونی است. در ساحل شهر، شاهد لنگر گرفتن تعدادی کشتی کروز غول‌پیکر خواهید بود که منظره‌ای بی‌نظیر را در اختیارتان قرار می‌دهد. خیابان ساحلی شامل بازار کوش آداسی، جزیره پرنده، قلعه کوش آداسی، مغازه‌های متنوع، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد است. همچنین در پیاده‌راه ساحلی، دکه‌های غذاهای خیابانی را هم خواهید دید. 

photo_2023-01-30_11-00-17.jpg
خط ساحلی کوش آداسی

فرهنگ مردم کوش آداسی چگونه است؟

کوش آداسی شهری زیبا با تاریخی غنی است. این شهر تفریحی به‌دلیل توریستی بودنش، کمی به کشورهای اروپایی شبیه است و فرهنگ مردمش با شرق ترکیه بسیار تفاوت دارد. جشنواره کوش آداسی گنچلیک که جشنواره جوانان کوش آداسی است، از سال 2016 هرساله در ساحل عشق، یکی از سواحل اصلی واقع در ساحل منطقه داووتلار، برگزار می‌شود. این جشنواره که هر سال در ماه ژوئیه در پنج روز با مجموع اجرای بیش از 30 هنرمند برپا می‌شود، به یکی از معتبرترین جشنواره‌های موسیقی در ترکیه تبدیل شده است. در این شهر قومیت‌های مختلف حضور دارند. از ساکنان شهرهای مختلف ترکیه تا اروپایی‌ها به گشت‌و‌گذار و تفریح در آن مشغول‌اند؛ بنابراین فرهنگ آن نیز از حضور این گردشگران تأثیر گرفته و از حالت سنتی خارج شده است. 

در کوش آداسی چه غذاهایی بخوریم؟

بااینکه بسیاری از افرادی که به این شهر سفر می‌کنند، وعده‌های غذایی‌شان را در هتل صرف می‌کنند؛ اما هستند افرادی که به‌دلیل اقامت در هتل‌های ساده‌تر یا نپسندیدن غذاهای هتل، تصمیم می‌گیرند سری به شهر بزنند و تجربه‌ای متفاوت را به دست آورند. همان‌طور که اشاره کردیم، قیمت غذا در کوش آداسی نسبتاً گران است. به‌خصوص در خیابان‌های اصلی و رستوران‌هایی که در خط ساحلی قرار دارند این تفاوت قیمت بیشتر به چشم می‌خورد. معروف‌ترین و شاید مهم‌ترین غذایی که در سفرتان به کوش آداسی با آن مواجه خواهید شد، دونر کباب است. تقریباً در هر گوشه‌ای از شهر شاهد رستوران‌هایی هستید که این غذای محبوب را دارند. این غذا، یکی از موارد اقتصادی میان دیگر گزینه‌های غذایی است.

در کوش آداسی می‌توانید انواع غذاهای محلی ترکیه و غذاهای بین‌المللی را پیدا کنید. شعب رستوران‌ها و کافه‌های بین‌المللی مانند برگر کینگ و استارباکس نیز در این شهر فعال‌اند. غذاهای دریایی به‌دلیل موقعیت این شهر، طرف‌داران بسیاری دارند. اغلب رستوران‌های دریایی را می‌توانید در پیاده‌راه کناری لیدیز بیچ به‌نام کادینلار دنیزی جاده‌سی مشاهده کنید. در این پیاده‌راه، غذای محلی ترکی به‌نام کوکوروچ را هم می‌توانید امتحان کنید. اگر در خط ساحلی دکه‌های کوچک فروش صدف را مشاهده دیدید، برای کسب تجربه‌ای جدید، دلمه دریایی آنجا را امتحان کنید. این صدف‌ها ترکیبی از برنج، سبزی‌جات و صدف هستند و به‌عنوان میان‌وعده‌ای سبک مصرف می‌شوند. 

photo_2023-01-30_11-00-15.jpg
رستوران‌های خط ساحلی کوش آداسی

حمل‌ونقل درون‌شهری کوش آداسی چگونه است؟

از موارد مهم در راهنمای سفر کوش آداسی، نحوه رفت‌وآمد در شهر است. در کوش آداسی، بهترین حالت برای دسترسی به تمام نقاط شهر، استفاده از دولموش یا ون‌های ترکی است. این ون‌ها بیشتر شبیه یک مینی‌بوس‌تاکسی مشترک هستند و در ترکیه بسیار رایج‌اند. این وسیله حمل‌و‌نقل، تقریباً هر چند دقیقه از ایستگاه‌ها عبور می‌کند. دولموش‌های هر مسیر با شماره مخصوصشان مشخص می‌شوند. آن‌ها در هر نقطه‌ای از مسیرشان می‌توانند بایستند و شما می‌توانید از راننده درخواست کنید در نقطه‌ای که می‌خواهید پیاده شوید، توقف کند. اطلاع از نقشه مسیر هر شماره از دولموش می‌تواند دسترسی خوبی را برای شما ایجاد کند. البته علاوه‌بر دولموش، تاکسی‌ها هم در دسترس مسافران هستند که هزینه بیشتری دارند.

lastsecond.ir-travel guide to kusadasi 8.jpg
دولموش‌ها در کوش آداسی

در کوش آداسی چگونه خرید کنیم؟

اگر عاشق چانه زدن هستید، کوش آداسی برایتان بهشت ​​است. البته قیمت اجناس در کوش آداسی گاهی آن‌قدر عجیب است که خرید به‌صرفه را غیرممکن می‌کند. کوش آداسی برخلاف استانبول و آنتالیا، شهری برای خرید نیست. مراکز خرید لوکس در این شهر کمتر به چشم می‌خورند و تنها بازارهای سنتی و مغازه‌های خیابانی می‌توانند تا حدی توجه شما را برای خرید کردن جلب کنند. بااین‌حال، در برخی از مناسبت‌های رایج در کشور ترکیه که حراجی‌های سراسری برگزار می‌شود، می‌توان اجناس مناسبی را تهیه کرد. فروشگاه‌های معتبر در کوش آداسی برندهای ترکی و بین‌المللی را با کیفیت مناسب می‌فروشند؛ اما بازارهای این شهر پر از محصولات تقلبی است. قبل از خرید از بازارها و مغازه‌های این شهر، به چند نکته توجه کنید. این نکات به خرید موفق شما کمک خواهد کرد.

  1. اغلب فروشندگان در بازار و اطراف شهر قدیمی، شما را به خرید وادار می‌کنند. به خاطر داشته باشید که نیازی نیست به دعوت چای نوشیدن در مغازه پاسخ مثبت دهید و بعد، در رودربایستی قرار بگیرید.
  2. بی‌ادبی نیست که به اجناس نگاه کنید و قیمتشان را بپرسید و در نهایت از آن مغازه خرید نکنید. اجازه ندهید صاحبان مغازه به شما فشار بیاورند. صاحبان مغازه ممکن است سعی کنند شما را وادار به تصمیم‌گیری فوری برای خرید اجناسشان کنند. شما به تصمیم فوری نیازی ندارید. مغازه‌های بی‌شماری در کوش آداسی وجود دارد. ظاهر و قیمت کالاهای مد نظرتان را بررسی کنید و اشکالی ندارد که نپسندید و به فروشگاه بعدی بروید.
  3. قبل از خرید هر چیزی، حداقل 10 فروشگاه را بررسی کنید. وقت خود را در یک مغازه صرف نکنید. هزاران فروشگاه لباس و صدها مغازه فرش و جواهرات در کوش آداسی وجود دارد. دست‌کم از 10 مغازه دیدن کنید و سپس تصمیم بگیرید از کدام‌یک خرید کنید. پس از بازدید از 10 مغازه، بهتر تصمیم می‌گیرید و کمتر احتمال دارد چیزی بخرید که پشیمان شوید.
  4. از جاهایی که محلی‌ها خرید می‌کنند، خرید کنید. مشتریان مغازه را بررسی کنید. اگر مردم محلی از همان مکان خرید می‌کنند، این را به‌عنوان نشانه‌ای از کیفیت و قیمت مناسب در نظر بگیرید. مردم محلی بهتر از شما مغازه‌های این شهر را می‌شناسند و اگر از یک فروشگاه خرید می‌کنند، معمولاً دلیلی دارد. از صحبت با مردم محلی نترسید و درباره محل خرید اقلام خاص، از آن‌ها راهنمایی بگیرید.
photo_2023-01-30_11-00-21.jpg
مغازه‌های خیابانی کوش آداسی

در کوش آداسی از کجا خرید کنیم؟

یکی از موارد مهم در این سفر، شناخت بهترین مراکز خرید کوش آداسی است. همان‌طور که اشاره کردیم، در کوش آداسی، مراکز خرید چندطبقه محدودی وجود دارد. بیشتر خریدها در این شهر از فروشگا‌های خیابانی، بازارهای محلی و مراکز خرید کوچک انجام می‌شود.

  • گرند بازار در منطقه شهر قدیمی کوش آداسی، در قسمت توریستی شهر قرار دارد و بیشتر مغازه‌هایش برای گردشگران طراحی شده‌اند. مردم محلی به‌ندرت از این فروشگاه‌ها خرید می‌کنند. مغازه‌ها اغلب با قیمت‌های بیشتر از قیمت‌های بازارهای محلی اجناسشان را می‌فروشند. در این منطقه، انواع‌واقسام کالاهای سنتی، صنایع‌دستی و فروشگا‌های لباس را خواهید دید. 

  • مرکز خرید اسکالا نووا یکی از مراکز خریدی است که در خط ساحلی می‌بینید. این مرکز خرید مکانی عالی برای صرف غذا، صرف نوشیدنی یا لذت بردن از ساعات پایانی شب است و منظره‌ای زیبا از شهر دارد. به‌این‌ترتیب، خرید از مغازه‌هایش در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرد. اکثر مغازه‌های اسکالا نووا شبیه مغازه‌های شهر قدیمی است و برند مطرحی میان آن‌ها وجود ندارد. به‌طور کلی، مغازه‌ها در مرکز کوش آداسی باید محصولاتشان را گران بفروشند تا کرایه‌های زیاد و هزینه‌های کلی فروشگاهشان را بپردازند؛ بنابراین خرید مقرون‌به‌صرفه در این منطقه دور از انتظار است.

  • مرکز خرید ستور مارینا، مکانی عالی برای لذت بردن از یک گفت‌وگوی دوستانه در کافه‌ها و رستوران‌های شیک است. این مرکز خرید اجناس باکیفیتی دارد؛ اما از نظر وسعت کوچک است. شما می‌توانید برندهای محبوب ترکیه را در این مرکز خرید بیابید.

  •  بهترین مکان برای خرید پوشاک تقلبی یا بدون مارک، بازار سوسیته است. در این بازار می‌توانید ساعت، کیف و هر کالای مد روز، ولی تقلبی، را با قیمت‌های پایین پیدا کنید. حدود 100 مغازه در این بازار وجود دارد. شما در بازار سوسیته امکان خریدی ارزان را خواهید داشت؛ زیرا رقابت بین فروشندگان متعدد آن وجود دارد. همچنین، اجاره‌ها و هزینه‌های فروشگاه‌ها کمتر است که این موضوع، قیمت‌ها را کاهش می‌دهد. در این بازار می‌توانید آزادانه چانه بزنید. 

  • اگر می‌خواهید محصولات باکیفیت بخرید، به مرکز خرید کوش آداسی بروید. این مجموعه، بهترین مرکز خرید کوش آداسی است و صدها مغازه دارد. شما می‌توانید لباس، نیازهای روزانه و سوغاتی‌های باکیفیت را در این بازار خریداری کنید.

photo_2023-01-30_10-59-31.jpg
خرید در کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی

یکی دیگر از مواردی که در این راهنمای سفر بررسی می‌کنیم، جاهای دیدنی کوش آداسی است. بااینکه اغلب گردشگران در این شهرهای ساحلی، به‌دنبال آرامش و استراحت در کنار سواحل‌اند؛ اما عده‌ای هم در کنار این هدف، به‌دنبال کشف اماکن باستانی یا جاذبه‌های دیدنی شهر هستند. کوش آداسی محبوب‌ترین بندر کشتی‌های کروز در دریای اژه ترکیه است و فقط منطقه‌ای برای تفریحات ساحلی نیست. در ادامه، با برخی از جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا خواهید شد. 

1. خرابه‌های باستانی افسوس (Ephesus)

برای اکثر بازدیدکنندگان کوش آداسی، بازدید از شهر باستانی افسوس دلیل اصلی دور شدن از ساحل است. رفتن به این جاذبه واقع در 18 کیلومتری شمال‌شرقی شهر، سفری نیم‌روزه محسوب می‌شود و به‌لطف مینی‌بوس‌های کوش آداسی و شهر سلچوک، دسترسی به آن آسان است. قدمت این شهر به قرن دهم قبل از میلاد بازمی‌گردد؛ اگرچه آثار ساختمانی بزرگی که امروزه می‌توانید ببینید، به دوران کلاسیک یونانی رومی آن مربوط می‌شود.

  • آدرس شهر باستانی افسوس: سلچوک، آجارلار
  • ساعت بازدید از شهر باستانی افسوس: از ساعت 8 صبح تا 6.5 عصر

موقعیت شهر باستانی افسوس

lastsecond.ir-travel guide to kusadasi 11.jpg
شهر باستانی افسوس

2. جزیره کبوتر (Pigeon Island Kusadasi)

درست در نزدیکی بندر کوش آداسی، گذرگاهی به طول 350 متر به جزیره کبوتر (Güvercin Ada) منتهی می‌شود. جایی که بقایای یک قلعه بیزانسی قرن سیزدهمی روی صخره‌ای قرار دارد. این قلعه در دوران عثمانی به لانه‌ای برای دزدان دریایی محلی تبدیل شده بود. داخل قلعه، مسیری بین درختان و گیاهان بومی مانند کاج ترکی و گل حفاظت‌شده کوش آداسی، تولوشا، وجود دارد.

  • آدرس جزیره کبوتر: کوش آداسی، خیابان گوورجین آدا
  • ساعت بازدید از جزیره کبوتر: از ساعت 9 صبح تا 10 شب

موقعیت جزیره کبوتر

lastsecond.ir-travel guide to kusadasi 9.jpg
جزیره کبوتر

3. ساحل لیدیز بیچ (Ladys beach)

ساحل بانوان (Kadınlar Denizi) ساحلی مشهور در کوش آداسی است. اهالی این شهر در فصل تابستان و به‌ویژه روزهای یکشنبه سری به این ساحل زیبا می‌زنند. نام این ساحل شنی از کاربرد تاریخی ساحل در دوره عثمانی گرفته شده است؛ زمانی که تنها زنان مجاز بودند در آنجا شنا کنند. امروزه در این ساحل محدودیتی برای حضور مردان وجود ندارد.

  • آدرس ساحل لیدیز بیچ: کوش آداسی، خیابان کادینلار دنیزی

موقعیت ساحل لیدیز بیچ

lastsecond.ir-travel guide to kusadasi10.jpg
لیدیز بیچ در کوش آداسی

4. پارک آبی آدا لند (Adaland)

پارک آبی آدالند نه‌تنها به‌علت استخرهای روبازش، بلکه به‌دلیل انبوه سرسره‌های آبی که مشابه آن در کشور ترکیه وجود ندارد، مشهور است. در مجموع بیش از 20 سرسره کاملاً متفاوت و دیدنی برای علاقه‌مندان به هیجان در این پارک آبی وجود دارد. آن‌ها از نظر شکل و ظاهر و همچنین عملکرد، متفاوت هستند. سرسره‌های سریع و لوله‌های بسته، محبوبیت ویژه‌ای دارند. کسانی که قصد دارند تفریحات آبی لذت‌بخش را در کوش آداسی تجربه کنند، در سفرشان سری به آدالند می‌زنند.

  • آدرس پارک آبی آدالند: کوش آداسی، خیابان کوشتور اونو
  • ساعت کاری پارک آبی آدالند: همه‌روزه از اوایل ماه مه تا اوایل اکتبر، از ساعت 10 صبح تا 6 عصر

موقعیت پارک آبی آدالند

lastsecond.ir-travel guide to kusadasi 111.jpg
پارک آبی آدالند

خرید تور کوش آداسی از لست‌سکند

همان‌طور که گفتیم، برای سفر به کوش آداسی، بهترین راه همراه شدن با تورهای این شهر زیباست که توسط آژانس‌های گردشگری متعددی برگزار می‌شوند. اگر به‌دنبال توری متناسب با شرایطتان هستید یا هتل خاصی را مد نظر دارید، می‌توانید سری به صفحه تور کوش آداسی در وبگاه لست‌سکند بزنید و علاوه‌بر اطلاع از قیمت‌ها، با استفاده از فیلترهای متنوع، تور دل‌خواهتان را براساس نوع پرواز، هتل یا تاریخ مورد نظرتان انتخاب کنید.

سخن آخر

اکنون که با خواندن راهنمای سفر به کوش آداسی، جوانب مختلف برای انتخاب این مقصد را بررسی کردید، می‌توانید با اطلاعات بیشتر و دیدی بهتر، برای سفر به این شهر تصمیم بگیرید. در این شهر ساحلی محبوب ترکیه، زمان را از دست ندهید. به خط ساحلی بروید، کافه‌نشینی کنید، به جاهای دیدنی شهر سر بزنید و در سواحلش زیر آفتاب گرم و درخشان، استراحت کنید. در کوش آداسی همه‌چیز برای تجربه یک سفر لذت‌بخش آماده است. اگر قبلاً به این شهر سفر کرده‌اید، در قسمت نظرات، تجربه‌هایتان را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و کاربرانی را که در پی اطلاعات برای سفر به این شهر هستند، راهنمایی کنید.

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!