سفرنامه پوکت

در تابستان 1390 به همراه خانواده با پرواز مستقیم از تهران عازم تور پوکت شدیم فکرکم 7 شهریور ساعتای 2:30 و تقریبا 7 ساعت تو راه بودیم و از اونجائیکه من یه دختر 2 ساله داشتم عین 7 ساعت رو تو هواپیما گریه کرد نمیدونم چرا فکرکنم جو هواپیما با این ساعت طولانی گرفته بودش ولی خوشبختانه همسفرامون بهتر از مهماندارها درکمون کردند و هرکسی یه جوری سرگرمش میکردتا بالاخره یکی دو ساعت مونده به رسیدن خوابش برد.خلاصه حدودای ساعت 10 رسیدیم به هتل Duanjit Resort که واقع در ساحل پاتونگ از ساحلهای معروف پوکت بود و مکانی بسیار زیبا و فضای باز خیلی قشنگی داشت با امکانات خوبی مانند 2 استخر و فضای بازی و نگهداری کودکان و از اونجائیکه اتاقها رو ساعت 2 تحویل میدادن با Leader تور صحبت کردیم که با توجه به شرایط دخترم خوشبختانه اتاق خالی داشتند و به ما زود تحویل دادن که استراحت کنیم و آماده بشیم.

آب و هوا:
شرجی و گرم ولی اذیت نشدیم هوای خیلی خوبی بود بطوریکه شبها تا صبح بارون میومد و صبح نسیم خنکی میوزید غذا :
صبحانه ها بسیار مفصل و همه نوع غذا بابت انواع توریستها داشتند لازم به ذکر است میوه های استوایی خیلی خوشمزه بودند و اما ناهار و شام : از اونجاییکه من بچه داشتم و قبلش پرس و جو کرده بودم غذاهاشون زیاد با طبع ما سازگاری نداره و بوی خیلی بدی داره مخصوصا این گاریهایی که کنار خیابون بودند سوسک و خرچنگ میفروختند بوی بسیار بدی داشت بنابراین من به اندازه چندروز غذای آمادهمثل جوجه کباب و قورمه سبزی شوید باقلا و خوراک مرغ و ماهیچه برده بودم .البته غذاهای Fastfood مثل King burger Kfc , Mac donaldبودند که خیلی خوشمزه بودن ولی چون ذبحشون حلال نبود نمیتونستیم استفاده کنیم و بیشتر از chiken burger استفاده میکردیم البته ناگفته نماند غذاهای ایتالیایی مثل Pizza Hot , Pasta هاشون هم خیلی خوشمزه بودن و چندروز باقیمونده رو با اینا طی کردیم ضمن اینکه بعضی ناهارهای تورهای تفریحی مون هم مثل میگو و ماهی بود که خیلی خوشمزه بود اونم البته سلیقه ای من دوست داشتم خیلی از ایرانیها نمیخوردن .

مرکز خرید:
باید تاکید کنم که این منطقه بیشتر به درد تفریح و لذت بردن از ساحلهای قشنگ در جزیره های مختلفی که در پایین توضیح میدم میخوره و زیاد مرکز خریدی نداره فقط یه پاساژ معروف بنام jungcylon داره که مارک دار هم داره ولی خیلی گرونه البته بگم که ساحل پاتونگ خیلی دیدنی تر و جذابتر از ساحل کارون به دلیل رستورانها و مغازه های ساحلی که داره و تا نیمه شب توریستها در کنار این ساحل زیبا در رفت و آمد هستند.کسانی که قصد تهیه سوغاتی دارند میتونند از این مغازه های ساحلی اجناس خوب با قیمت مناسب تهیه کنند.

سفرنامه پوکت

واحد پول Bath می باشد و برای رفتن به مکانهای مختلف میشه از تاکسیهایی که در اونجا بهش میگفتند توک توک (tok tok) استفاده کرد.

جاذبه های گردشگری
1- Fantasea show
یک شوی دیدنی قشنگ با اداب و رسوم سنتی مردم تایلند تقریبا مثل دیو و دلبر خودمون که اخر سر به هم میرسند و از همه مهمتر فضای خیلی قشنگ و دیدنی داره همچنین یه باغ با ببرهای خیلی قشنگ و حیوانات دیگری مثل میمون و مار داره .مغازه هایی برای خرید داره که ما همون روز که رسیدیم بعد استراحت رفتیم به این مکان اخر شب هم به یک رستوران بین المللی با انواع غذاهای متناسب با ذائقه انواع توریستها رفتیم خیلی دسرها و شیرینیهای خوشمزه ای داشت (جا همتون خالی)سنگها و جواهرات قیمتی زیادی اینجا داشتند که خیلی گرون بود.

2- تور جزیره Phi Phi
از صبح ساعت 6:30 میرفتیم بعد از صرف صبحانه :2 انتخاب داشتیم 1- با قایق های موتوری پر سرعت 2- کشتی که خیلی دیر میرسیدیم و ما چون کوچولو همراهمون بود ترجیح دادیم با قایق پرسرعت بریم خیلی ساحل قشنگی داشت غواصی کردیم ماهیهای خیلی قشنگی داشت کنار ساحل وقتی نون میدادیم بهشون کنار پامون جمع میشدند ضمن اینکه فوق العاده آب تمیز و شفاف بود و شما به راحتی با عینک غواصی مرجانهای زیر اب رو میدیدین.ناهار روی اسکله روی اب خوردیم بعد دوباره تو یک ساحل دیگه شنا کردیم خیلی فضای ارام و دلنشینی بود

3- تور جزیره James band
بسیار طبیعت قشنگ و سرسبزی داشت یه مقدار که با قایق رفتیم به یک صخره رسیدیم که گفتند اینجا جیمز باند یه فیلم بازی کرده به همین دلیل اسمش جزیره جیمز باد فکرکنم 007 بود اگه اشتباه نکنم از یه صخره هایی رفتیم بالا که صدای فیش فیش مارها توش میپیچید خیلی قشنگ بود.بعد دوباره سوار قایق شدیم و به یه مکانی رسیدیم که باید سوار قایقهای Kanoe قایقهای دو نفره میشدیم و از تو بعضی غارها و زیر صخره ها رد میشدیم رسیدیم به یه مکانی که میگفتند به مکان دزدهای دریایی معروفه. خدائیش اینقدر پیچ تو پیچ بود و پر از درختای نزدیک بهم که آدم میترسید ولی خیلی جذابه

سفرنامه پوکت

یه نکته خیلی مهم اینه که تو قایق سواری تو این مسیر قایقهایی بودن که نارگیل خنک میفروختند و تو این هوا بسیار میچسبید طعم واقعی نارگیل رو میشه اینجا حس کرد و شیره درون آن بسیار خوشمزه بود که تا حالا تو ایران همچین شیره نارگیلی رو نخوردین .

4- رافتینگ ,فیل سواری در جنگل ,کارتینگ و Phuket Zoo به دلیل اینکه من کوچولو داشتم از رفتن به تور رافتینگ صرفنظر کردیم ولی فیل سواری رفتیم خوب بود و در باغ وحش هم شوی میمونها و شوی کروکودیلها و شوی فیلها بود واسه بچه ها خیلی خوب بود.

5- یک روز گشت شهری
که از معابد شون وفروشگاه جواهرات دیدن کردیم خوب بود.

سفرنامه پوکت

از همه مهمتر افتاب گرفتن و شنا کردن بسیار عالی و دیدنی بود .

6- ماساژ
از جاذبه ای دیگه این شهر ماساژ است که در کنار ساحل پاتونگ اتاقکهای مخصوص ماساژ برای خانمها و آقایون وجود دارد و برای کلیه قسمتهای بدن از سر تا پایین پا وجود دارد که بسیار آرام بخش می باشد .یک نوع ماساژ داشتند که پاهاتو میذاشتی داخل اب و ماهیهای ریزی میومدند سمت پات و مشغول به تمیز کردن پوست پا می شدند.

سفرنامه پوکت

البته این عکس مربوط به اتاقهای ماساژ داخل هتل می باشد که از نظر آرامش و محیط آرامبخش آن محشر بود. و گرانتر از اتاقهای ماساژ کنار ساحل بود. خلاصه بعد یکهفته استراحت و تفریح برگشتیم جاتون خالی دوباره دختر 2 ساله ام عین 7 ساعت رو تو هواپیما گریه کرد میدونم کلی فحش خوردیم .ولی تو مسافرت خدائیش پابه پامون اومد و خیلی هم تو سواحل بهش خوش گذشت. امیدوارم بتونم سفرنامه دیگری رو هم بذارم.