سفری کامل به برترین مقصد گردشگری (سفرنامه دبی)

سفری کامل به برترین مقصد گردشگری (سفرنامه دبی)

با سلام خدمت دوستان عزیز

قبلا هر چیزی میتوانید مشخصات کلی دبی را در سایت ویکی پدیا ببینید

با توجه به سفر های متعددی که به دبی داشتم برای اولین سفر با همسرم هم کشور امارات را برای تفریح و گردش انتخاب کردم شما می توانید به دو صورت سفر بفرمایید

خودتان بلیط ، ویزا و هتل را تهیه نمایید و یا اینکه با تور دبی سفر کنید که بنده تور را بیشتر ترجیح می دهم.

برای رفت و آمد هم میتوانید یا از تاکسی ، مترو و اتوبوس استفاده نمایید یا اینکه در مدت اقامتتون ماشین اجاره کنید که به ترتیب برای شما شرایط و موارد را توضیح خواهم داد

1 - برای اجاره ماشین میتوانید به سایت www.europcar.ir مراجعه نمایید و همانجا هم براتون گواهینامه را در 15 دقیقه بین المللی می کنند و میتوایند ماشین مورد نظر به همراه آپشن های موجود را انتخاب کنید و در فرود گاه دبی ماشین را تحویل بگیرید.
جهت مشاهده قوانین رانندگی می توانید به سایت قوانین رانندگی دبی مراجعه کنید

2 – نرخ تاکسی در امارات بسیار گرون می باشد و ورودی تاکسی 5 درهم می باشد و هزینه با توجه به مسافت محاسبه می شود که نرخ آن در زیر آورده شده است

قیمت تاکسی در دبی بر اساس کیلومتر

برای استفاده از مترو و اتوبوس هم میتوایند از تیکت های 1 طرفه و دو طرفه و یا از کارت های شارژی استفاده نمایید.

با توجه به اینکه مترو در دبی به صورت ایستگاهی محاسبه می شود بهتر است که از کارت های شارژی نول استفاده نمایید که به چند نوع تقسیم می شوند که برای گردشگران کارت نقره ای و طلایی مورد استفاده قرار می گیرد.

کارت های مترو

آبی : کارت متروی آبی مخصوص دانش آموزان و سالمندان است .

قرمز : این نوع کارت همانند بلیت های یکبار مصرف مترو خودمان می باشد .

کارت نقره ای : کارت های اعتباری معمولی می باشد که میتوانید از باجه فروش بلیط تهیه نمایید که 25 درهم می باشد و درون آن 19 درهم شارژ موجود است و برای شارژ آن میتوانید از همان باجه یا دستگاهای اتوماتیک استفاده نمایید.

کارت طلایی : با استفاده از این کارت میتوانید در جلوترین واگن مترو سوار شوید و با توجه به اینکه مترو دبی راننده ندارد شما مترو را از دید راننده مشاهده نمایید و این واگن ها دارای اینترنت رایگان نیز می باشند. کارت های طلایی همانند کارت های نقره ای 25 درهم می باشند که 19 درهم در آن اعتبار وجود دارد ولی هزینه آن دو برابر هزینه سفر معمولی محاسبه می گردد.

کارت های دارای 5 سال اعتبار بوده و تا سقف 1000 درهم قابل شارژ می باشند.

قوانین مترو :

خوردن و آشامیدن و جویدن آدامس در مترو شامل جریمه می باشد. کشیدن سیگار در تمامی ایستگاه ها و واگن ها ممنوع می باشد. ورود اشتباه به واگن مخصوص بانوان ممنوع است.

ساعات کاری مترو دبی :

شنبه تا 4 شنبه از 6 صبح تا 12 شب .
5شنبه ها از 6 صبح تا 1 شب .
جمعه ها از 13 تا 1 شب .
برای مشاهده کامل تر و اطلاع دقیق از نقشه مترو و موارد دیگر می توانید به سایت مترو دبی مراجعه نمایید

جهت مشاهده نقشه مترو، ترام یا همان مترو رو گذر می توانید از عکس زیر استفاده نمایید.

نقشه مترو

نقشه Tram

برای استفاده از نقشه و ایستگاه های اتوبوس در دبی می توانید به اینجا مراجعه بفرمایید.

شما میتوانید با استفاده از نرم افزار و یا سایت Sygic travel مکان های تفریحی و دیدنی، رستوران ها و تفریحات شبانه دبی را انتخاب کنید و با استفاده از آن سفر خود را برنامه ریزی کنید.

سایت sygiv travel

هتل ها در دبی به چندین منطقه تقسیم می شوند که به شرح زیر می باشند:

1- رقه و دیره : در این منطقه اکثرا هتل های 3 و 4 ستاره وجود دارد و بافت منطقه نسبتا قدیمی تر از منطقه های دیگر است و مناسب برای کسانی که محیط های شلوغ و تفریحات شبانه را می پسندند.

2 – بر دبی : این منطقه نیز تقریبا همانند منطقه شماره 2 می باشد.

3 – شیخ زاید و جمیرا : این منطقه اکثرا هتل های 4 و 5 ستاره و گرونترین منطقه در دبی می باشد .

4 – دبی مرینا: این منطقه اکثرا دارای هتل آپارتمان و 1 منطقه ساحلی است که اکثر ساکنین آن اروپایی می باشند.

مناطق هتل ها

برای یک سفر خوب و به صرفه از نظر هزینه میتوانید از طریق واچر های تخفیف به سایت entertainer.ir مراجعه نمایید و یا آگر تعداد سفر هاتون به امارات زیاد هست از کتاب entertainer که به صورت سالانه چاپ می شود استفاده نماید که توضیحات این کتاب و واچر ها را در زیر برایتان توضیح خواهم داد.
در این مجموعه چیزی حدود 50 کافه، 60 کلاب، 50 کافی شاپ و غذاخوری، 130 مرکز تفریحی و توریستی معروف، 16 مورد سرویس مانند اجاره ماشین، عکاسی، تعمیرگاه،دندان پزشکی و حدود 300 رستوران و فست فود و تعدادی از هتل ها طرف قرار داد هستند. به عنوان مثال معروفترین تفریحات و جاذبه ها یعنی فراری ورد ابوظبی، پارک آتلانتیس، وایلد وادی، پارک دلفین ها، آکواریوم، شهربازی ها، تورهای صحرا، کشتی کروز و رستوران های ایتالیایی و امریکایی و نیز هر آنچه که فکر کنید دارای کوپن هستند.

باید بدانید که این کوپن‌ها فقط مختص دبی نیست و شهرهای لندن، استانبول، مادرید، پراگ، جنوب فرانسه، هند، اندونزی، هنگ کنگ، مالزی، تایلند، مالدیو، سریلانکا، ویتنام، افریقای جنوبی، قطر، کویت، مراکش، زامیبیا، عمان، بحرین، اردن، لبنان و عربستان سعودی هم این چنین کوپن هایی برای توریست ها دارند که باید کتاب های آنها به صورت جداگانه و در همان محل ها خریداری و استفاده شود.

برای مثال فرض کنید که شما و همسرتان قصد رفتن به تور صحرا را دارید و هزینه آن برای هر نفر 300 درهم می‌باشد، در صورت داشتن کوپن تور صحرا شما 300 درهم پرداخت می کنید و همسرتان فقط با تحویل دادن کوپن تور صحرا همراهتان وارد می شود و نیازی به پرداخت هزینه بلیط نیست.

باید در نظر داشته باشد برای هر تفریح سه کوپن وجود دارد برای همین اگر تعدادتان بیشتر باشد به صرفه تر است. به طوری که اگر شما یک خانواده 6 نفره باشید و بخواهید به پارک آبی آتلانتیس بروید و هزینه ورودی هر نفر 250 درهم باشد سه نفر بلیط تهیه می کنند و سه نفر دیگر با کوپن وارد می شوند و در این بین شما 750 درهم به سودتان می شود.

کتاب entertainer

نمونه واچر تخفیف

سفر ما در تاریخ 22/06/95 آغار شد و من برای استفاده از زمان بیشتر پرواز را صبح به شب گرفتم. هتل انتخابی ما هتل 4 ستاره رز ریحان بود که در مورد آن کامل توضیح خواهم داد.
روز اول :

پرواز هواپیمایی ماهان ساعت 8 صبح بود که ما 3 ساعت قبل در فرودگاه حاضر شدیم

مدارک مورد نیاز در فرودگاه :

بلیط به همراه مهر آژانس مسافرتی
ویزای کسور امارات که صورت برگه جداگانه می باشد
پاسپورت
واچر هتل
عوارض خروج که به مبلغ 75 هزار تومان را باید در بانک ملی واریز نمایید
پرواز راس ساعت بلند شد . پرواز بسیار عالی بود و صبحانه مفصل داده شد.بعد از 1 ساعت و 50 دقیقه در فرودگاه دبی نشستیم.از بدو پیاده شدن خدمه های فرودگاه ما را به سمت چک پاسپورت راهنمایی کردند و بعد از آن هم بالای فرودگاه از ترام(مترو رو گذر) به سمت تحویل چمدان ها راهنمایی شدیم.

فردوگاه دبی

هتل رز ریحان در خیابان شیخ زاید چسبیده به مترو financial center قرار داشت و بوسیله ترنسفر به هتل برده شدیم. هتل رز ریحان 1 هتل لوکس با ارتفاع 333 متر می باشد که در اکثر مواقع قیمت آن از بعضی هتل های 5 ستاره نیر گرون تر است. این هتل تا سال 2012 بلندترین هتل جهان بوده است که از سال 2012 به بعد به رده دوم این رده بندی نزول کرده است. هتل دارای 482 اتاق ، سوییت و پنت هاوس و 72 طبقه می باشد که محل اقامت ما در طبقه 36 بود. فاصله این هتل تا برج خلیفه و دبی مال 1 ایستگاه مترو و مسافت تا آنجا 1.3 کیلومتر است و به مابقی مراکز از جمله امارات ما و محل برگزاری نمایشگاه ها 10 دقیقه با این هتل فاصله دارند و هر روز دارای سرویس رایگان تا ساحل جمیرا می باشد.

امکانات اتاق عبارت اند از :

تهویه اتوماتیک و دستی هوا
اتاق افراد سیگاری و غیر سیگاری
گاوصندوق
وجود تمامی وسایل در حمام از جمله انوع شامپو سر و بدن و صابون،انواع حوله سر بدن و ربدوشام، مسواک و خمیر دندان و ......

امکانات هتل :

سرویس نگهداری کودک
و کارکنان به زبان عربی،انگلیسی،فیلیپینی،هندی،فرانسوی و روسی صحبت می کنند

هتل رز ریحان

در هنگام check in کردن من به متصدی اعلام نمودم که ما برای ماه عسل به دبی سفر کرده ایم و ایشون با خوشرویی تبریک گفتن و اعلام کردند که 1 اتاق در طبقه بالا رو به برخ خلیفه به ما می دهند. هتل ها در امارات دارای مالیت می باشند که بسته به نوع هتل از شما بابت هر شب گرفته می شود.

هتل 2 و 3 ستاره : 10 درهم
هتل 4 ستاره : 15 درهم
هتل 5 ستاره : 20 درهم

با توجه به اینکه اتاق مورد نظر نیاز به تمیز کردن داشت چمدان های ما را تحویل گرفتند و قرار شد 1 ساعت دیگر در هتل حضور داشته باشیم. بعد از 1 ساعت اتاق به ما تحویل داده شد که واقعا اتاق زیبا و با امکانات کامل بود و همانطور که گفته شد رو به برج خلیفه بود.

نمای بیرون هتل از اتاق

عکس اتاق

بعد از چیدن وسایل و استراحت طبق برنامه به دبی مال و برج خلیفه رفتیم.

مسیر : مترو financial center به مترو dubai mall که مترو مستقیم به دبی مال راه دارد.

مترو

دبی مال بزرگترین مرکز خرید دنیا و دارای 1200 فروشگاه است و این مرکز خرید دارای خیابان مد، بازار خرید، زمین یخی ، آکواریوم ، باغ وحش ، آب نما و سینما می باشد. نگران سردرگمی در این مرکز خرید نشوید زیرا تمامی راهرو ها دارای صفحه نمایش می باشند که محل شما را نشان می دهند و شما میتوانید با انتخاب مکان مورد نظر مسیر را از محل شما تا جای مذکور مشاهده نمایید.

نگران خرید نباشید زیرا میتوانید خرید های خود را در راهرو ها به مسئول مورد نظر تحویل داده و به ادامه خرید خود برسید،

نگران پیاده روی نباشید زیرا ماشین های برقی در مسیر های تعیین شده تعبیه شده اند که شما را همراهی خواهند کرد.

با توجه به اینکه در دبی مال اکثر فروشگاه ها برند می باشند برای خرید زیاد مناسب نیست ولی فروشگاه هایی هستند که دارای تخفیف خوب می باشند مانند فروشگاه MAX. بعد از گشتن در دبی مال به محوطه بیرون رفتیم که در کنار برج خلیفه آبنمای زیبای دبی را ببینیم. این آبنما از ساعت 9 شب شروع می شود و هر 30 دقیقه 1 بار میتوانید از این آبنما لذت ببرید.

نمای داخل دبی مال

دبی مال

خیایان مد دبی مال

برج خلیفه

بعد از تماشای آبنما و شام در برگر گینک در فود کورت دبی مال به هتل برگشتیم و در ساعت 11 شب از کارکنان هتل در اتاقمان را زدند و با کمال تعجب به مناسبت ماه عسل ما برایمان کیک و میوه آورده بودند که بسیار سورپرایز و خوشحال شدیم.

برگر کینگ

کیک به مناسبت ماه عسل

هزینه روز اول :

مالیات هتل : 60 درهم
مترو : 50 درهم
شام : 80 درهم
شارژ بلیط مترو برای دو نفر : 200 درهم

روز دوم :

صبح بعد از بیدار شدن و با توجه به اینکه ساعت صبحانه هتل از 7 تا 10 بود برای صبحانه به طبقه اول هتل رفتیم و بعد از چک کردن شماره اتاق و اسم 1 میز بهمون داده شد که چای و قهوه روی میز بود و ما هم از صبحانه که به صورت بوفه بود استفاده کردیم.

صبحانه هتل

برنامه امروز ما رفتن به دبی مارینا و ساحل بود که از مترو و ترام استفاده کردیم که مسیر را براتون در پایین آوردم.

مسیر : از مترو financial center به مترو dubai marina و از آنجا هم با ترام به نزدیکترین ایستگاه به ساحل.

دبی مارینا

هوای ساحل به قدری گرم و شرجی بود که متاسفانه بیشتر از 1-2 ساعت قابل تحمل نبود و بعد از گشتن در دبی مارینا برای استراحت به هتل برگشتیم. در آنجا ما از یک مغاره آب هندوانه سفارش دادیم که هندوانه به صورت نصفه بریده شده بود و داخل آن هم تکه های هندوانه و هم آب هندوانه داشت که با خرما برایمان سرو شد ولی قیمت نسبتا گرون داشت که 60 درهم شد. نکته بسیار زیبا این می باشد که در اکثر مغازه ها آبمیوه را همراه با خود آن میوه برایتان سرو می کنند.

برنامه بعد از ظهر ما رفتن به پاساژ Times square و رفتن به کافه یخی بود که قسمتی با مترو و قسمتی را با اتوبوس طی کردیم

مسیر : مترو financial center به مترو FGB و از انجا با اتوبوس شماره 12 به ایستگاه Quoz, Nabooda Cars 1

Adventure hq مرکز خرید times square

در ورودی پاساز تفریح Advanture hq در بالا سر شما می باشد که میتوانید بلیط آنرا تهیه کنید و مسیر ها و مانع های سخت را پشت سر بگذارید. بعد از گذشتن از آن به مناسبت عید قربان رقص های محلی در وسط پاساژ به نمایش گذاشته شد. بسیار زیبا بود و بعد از ان به کافه یخی وارد شدیم که با توجه زیر 0 بودن دمای کافه لباس های مخصوصی به ما داده شد که از سرما محافطت کند. همراه با ورودی 1 لیوان شیرکاکائو به صورت رایگان داده می شود.

ورودی نفری 60 درهم بود که با توجه به اینکه ما واچر تخفیف داشتیم فقط پول 1 ورودی را پرداخت کردیم.

کافه یخی

در مسیر برگشت از ایستگاه اتوبوس با تاکسی به ساحل جمیرا رفتیم و از انجا هم به مرکز امارات مال برای دیدن و شام

امارات مال :

این مرکز خرید یکی از بزرگترین مراکز در خاورمیانه می باشد. امارت مال داری 700 فروشگاه و 560 برند و 11 فروشگاه بزرگ یا هایپر می باشد. یکی از جاذبه های این مرکز خرید وجود بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده همراه با 5 مسیر اسکی به طول 400 متر است.

هتل جمیرا بیچ

شام : 90 درهم
تاکسی : 36 درهم
روز سوم :
برنامه روز سوم ما رفتن به پارک آبی یاس واقع در ابوظبی بود.

مسیر : مترو financial center به مترو ibn Battuta و از انجا با اتوبوس های 101 به سمت ترمینال ابوظبی حرکت کردیم. بعد از 1 ساعت و نیم به ترمینال و از آنجا هم با خرید تیکت اتوبوس بعد از 45 دقیقه به جزیره یاس رسیدیم. بعد از پیاده شدن از اتوبوس و 10 دقیقه پیاده روی به پارک آبی یاس رسیدیم.

پارک آبی دارای چند نوع دستبند می باشد که در زیر لیست آنها را برایتان اماده کردم. صف های پارک آبی نیز به دو صورت regular و fast pass می باشد که توضیح خواهم داد.

برنز : مبلغ این تیکت 250 درهم می باشد که شما میتوانید 1 روز نا محدود در صف معمولی از پارک آبی استفاده نمایید. نقره ای : مبلغ این تیکت 325 درهم می باشد که علا وه بر مزایای برنز می توانید 3 وسیله را در صف fast pass با انتظار کمتری سوار شوید. طلایی : مبلغ این تیکت 485 درهم می باشد که می توانید تمامی وسیله ها را بدون صف سوار شوید
شما برای نگه داری وسایل در پارک آبی نیاز به کمد دارید که از شما به مقدار سایز مورد نیازتون( کوچک ، متوسط ، بزرگ ) هزینه دریافت می شود که شدیدا توصیه می شود وسایل زیاد نبرید زیرا اصلا نیاز نیست و حتی حوله را به مبلغ 30 درهم میتوانید اجاره نمایید یا با هزینه 60 درهم خرید بفرمایید.

نقشه پارک آبی یاس

شام : 90 درهم
تاکسی : 36 درهم

روز سوم :

برنامه روز سوم ما رفتن به پارک آبی یاس واقع در ابوظبی بود. صبح طبق معمول بعد از صرف صبحانه به مترو رفتیم و مسیر زیر را تا پارک آبی یاس طی نمودیم

بعد از پارک آبی هم از همان مسیری که رفته بودیم برگشتیم و با توجه به دوری و طول مسیر دیگه وقت برای گشتن نبود و اینگونه روز سوم نیز به پایان رسید.

هزینه روز سوم :

پارک آبی همراه با ووچر : 250 درهم
اجاره حوله : 69 درهم
کمد : 30 درهم
ناهار و نوشیدنی در پارک آبی : 110 درهم
بلیط برگشت ابوظبی به دبی : 50 درهم

روز چهارم :
با توجه به اینکه خرید در روز آخر بسیار سخت است و اینکه ساعت 12 ساعت تحویل اتاق هست و زمانی که شما چمدان ها را تحویل میدهید تا برای خرید بروید چیدن دوباره چمدان بسیار دردسر ساز است تصمیم بر این گرفتیم که روز چهارم را برای خرید انتخاب کنیم. صبح با مترو به مترو سیتی سنتر و از انجا هم به مرکز سیتی سنتر رفتیم. خرید در آنجا بسیار به صرفه تر است و از دی تو دی هم میتوانید خرید کنید که کیفیت جنس ها اصلا خوب نیست. ما از دو فروشگاه max و forever 21 خرید کردیم که بسیار مناسب بود.

مرکز خرید سیتی سنتر

بعد از خرید از این فروشگاه ها به ناهار در رستوران Fridays رفتیم که بسیار خوب بود.

رستوران fridays

پرسنل این رستوران فوق العاده مودب و مهربان بودند که بسیار رسیدگی خوبی نیز داشتند. بعد از خرید در سیتی سنتر به هتل برگشتیم و به جمع کرد وسایل رسیدیم. برنامه ما برای شب cavali بود که واقعا بهترین باشگاه شبانه در دبی می باشد.

از هتل با تاکسی 10 دقیقه راه بود که بعد از ان به cavali رسیدیم.

با توجه به اینکه شب عید و آخر هقته بود نسبت به روز های عادی بسیار گران تر بود ولی توصیه می کنم حتما یک بار این مکان را تست بفرمایید.

ساعت کار : 11 شب الی 3 صبح که پیشنهاد می شود ساعت 12 آنجا باشید. هزینه هم به این صورت است که شما برای ورودی مبلغ را پرداخت می کنید و اگر میخواهید میز اجاره کنید مبلغی متفاوت تر باید بپردازید.
نکته : برای ورود به کاوالی حتما باید لباس شب ببپوشید.

کاوالی

این هم از روز چهارم :

خرید : 1200 درهم
تاکسی : 40 درهم
کاوالی : 500 درهم

روز آخر :

روز آخر نیز مانند صبح روز های قبل به صرف صبحانه و بعد از آن هم به جمع کردن و چک کردن مدارک ها گذشت و ما ساعت 11 چمدان ها را به متصدی هتل تحویل دادیم و برای گشتن به دبی مال رفتیم. مسیر : مترو financial center به dubai mall – burj khalifa

این بار تصمیم به دیدن اکواریوم و جاهای به جا مانده از دبی مال گرفتیم.

بعد از اکواریم هم به زمین پانیتاژ سر زدیم و بعد از صرف نهار در فود کورت و بستنی به سمت هتل حرکت کردیم.

بستنی در دبی مال

آکواریوم دبی مال

زمین یخی دبی مال

با توجه به اینکه پرواز ما ساعت 9 شب بود ترنسفر ساعت 6 به دنبال ما آمد و پرواز با 40 دقیقه تاخیر به سمت تهران پرواز کرد. البته خدمه و خلبان چندین بار در طول پرواز بابت تاخیر عذرخواهی کردند و دلیل را دیر رسیدن هواپیما از پرواز قبلی اعلام کردند.

پرواز مانند رفت بسیار خوب بود و شام هم مفصل سرو شد.

هزینه روز آخر :

مترو : 20 درهم
ناهار و خوراکی : 160 درهم
خرید در فرودگاه دبی : 110 درهم
هزینه کل سفر : 3335 درهم

هزینه تور : پرواز ماهان + 4 شب و 5 روز که به خاطر کم بودن تعداد روزهای سفر یکی از تورهای ارزان دبی هست

هتل رز ریحان با ترنسفر و صبحانه برای دو نفر 3.200.000 تومان سعی بنده در این سفرنامه بیشتر اگاه نمودن دوستان از چگونگی دبی و قوانین و مسیر هایی بوده که دوستان میتوانند بوسیله ان سفری اگاهانه داشته باشند.

توصیه :

حتی الامکان در دبی از مترو و اتوبوس استفاده نمایید و فقط در مواقع ضروری سوار تاکسی شوید. قبل از ورود حتما قوانین کشور امارات را مطالعه نمایید تا انشاا... به مشکلی بر نخورید. حتما توصیه می شود که خود را مبلغ کم بیمه کنید که در صورت بروز سانحه و یا مریضی مجبور به پرداخت هزینه زیاد نشوید.

نکات مثبت هتل:

برخورد و رسیدگی بسیار خوب در هتل
دسترسی بسیار عالی به مترو( 1 دقیقه پیاده)
آرامش هتل و اتاق های موجود در آن
اتاق بزرگ با امکانات کامل( در صورتی که وسیله ای را بخواهید نهایتا 15 دقیقا در اتاق به شما تحویل داده می شود)
وجود 4 آسانسور سریع السیر( با توجه به واحد های زیاد این هتل شما نهایتا 1 دقیقه منتظر خواهید ماند)

تقاط ضعف :

لابی کوچک
نداشتن اینترنت رایگان در اتاق
باز نبودن استخر در شب
امیدوارم از این سفرنامه لذت برده شده باشید

نویسنده : فرهاد شیرازی

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب‌ سایت لست سکند مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمی‌گیرد.