نکات مهم در مورد اقامت در هتل

4.4
از 21 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
خدمه هتل‌ها این 15 راز را از شما مخفی نگه می‌دارند! +تصاویر
23 تیر 1397 12:00
0

اگر در حال برنامه ریزی برای گذراندن تعطیلات خود هستید و نمی‌دانید کدام هتل را در شهر مقصد انتخاب کنید بهتر است پیش از انتخاب هتل مورد نظر خود این مطلب را تا به انتها بخوانید و ۱۵ راز درباره هتل‌ها را بدانید که کمتر کسی از آن‌ها باخبر است و خدمه از شما پنهانش می‌کنند. تصوری که ما همیشه از هتل‌ها داریم، مکان‌هایی بسیار تمیز و رویایی با خدمات عالی هستند، اما هرگز نمی‌دانیم که چه نکاتی درباره هتل ها ممکن است وجود  داشته باشد. در ادامه با ۱۵ نکته درباره هتل‌ها آشنا شوید و در سفر بعدی حواستان به این موارد باشد.

هتل‌هایی با تخت خواب‌های نرم و سرویس ۲۴ ساعته، صبحانه‌های خوشمزه و اتاق‌هایی که توسط خدمه تمیز و مرتب می‌شوند، همه و همه چیزهایی است که ما درباره هتل‌ها دوست داریم. اما بهتر است بدانید اتاق‌های هتل به آن اندازه که بنظر می‌رسند تمیز نیستند. اگر فکر می‌کنید که در اتاق بسیار تمیزی هستید که هیچ گونه آلودگی ندارد بهتر است به این فکر کنید که پیش از شما چند نفر روی این تخت خوابیده‌اند یا چند نفر از دوش و دستشویی هتل استفاده کرده‌اند و خب اگر فردی هستید که وسواس داشته باشد شاید دانستن نکاتی درباره هتل ها باعث ایجاد احساس بد برایتان شود. البته در نظر داشته باشید که هتل‌ها همیشه مکان‌های کثیفی نیستند و سعی شده با بالاترین استاندارد ممکن، تمیزی و کیفیت اتاق‌ها و غذاها رعایت شود. در ادامه باهم نکاتی درباره هتل ها را مرور می‌کنیم.

۱. روکش تخت‌های هتل

اگر فکر می‌کنید که سرویس تمیزکاری اتاق‌های هتل هر روز ملحفه و روکش تخت را عوض می‌کند در اشتباه هستید. آن‌ها فقط ملحفه و روکش را صاف می‌کنند و طوری تخت را مرتب می‌کنند که شما تصور کنید ملحفه‌ها عوض شده‌اند. تنها زمانی ملحفه را عوض می‌کنند که آن‌ها رنگ گرفته یا کثیف باشند. علاوه بر این بهتر است بدانید که روکش زیرین تشک ها تخت هرگز عوض نمی شود.

15 نکته مهم در مورد اقامت در هتل

۲. روکش تشک تخت

هرگز به روکش تشک‌های هتل دست نزنید. این یکی از نکات درباره هتل ها است که باید حتما بدانید. روکش اصلی تشک تخت در هتل‌ها اصلا عوض نمی‌شود اما بهتر است بدانید که روی این تشک‌ها از روکش تمیز دیگری استفاده می‌شود بنابراین مجبور نیستید روی روکش اصلی تشک بخوابید.

15 نکته مهم در مورد اقامت در هتل

۳. حوله‌های اتاق هتل

حوله‌های موجود در اتاق هتل هر روز شسته نمی‌شوند بلکه فقط بخار داده شده و با حرارت بالا خشک می‌شوند. گاهی به آن‌ها خوشبو کننده هم می‌زنند تا تمیزتر به نظر برسند. بنابراین اگر با عبارت «تمیز و خشک» روبه رو شدید بدانید که منظور حوله‌هایی نیست که هرروز شسته می‌شوند. دقت کنید که هزینه خشکشویی در هتل‌ها بسیار بالا است و این کار راهی برای صرفه جویی در هزینه‌های جانبی هتل است و مخالف با قوانین هتلداری نیست.

15 نکته مهم در مورد اقامت در هتل

۴. لیوان‌های موجود در اتاق هتل

بهتر است بدانید که لیوان‌های موجود در اتاق‌ها یا رستوران‌های هتل خیلی تمیز نیستند. حتی اگر بوی مواد شوینده بدهند و به نظر تمیز برسند. در بهترین حالت هم لیوان‌های موجود در اتاق هتل در سینک اتاق شسته شده‌اند و خب این چندان جالب نیست. می‌توانید از قسمت پذیرش هتل لیوان یک بار مصرف بخواهید.

15 نکته مهم در مورد اقامت در هتل

۵. ریموت و کنترل تلوزیون

ریموت و کنترل تلوزیون موجود در اتاق هتل شاید به نظر برسد بسیار تمیز است اما مانند بسیاری از وسایل دیگر مثل کلید پریز اتاق، دستگیره در، کلید اتاق‌ها، تلفن موجود در اتاق وسایلی نیستند که به دقت تمیز شده باشند. می‌توانید با خود یک دستمال آنتی باکتریال به همراه داشته باشید و پیش از استفاده از این وسایل آن‌ها را تمیز کنید.

15 نکته مهم در مورد اقامت در هتل

۶. فرش اتاق

یکی از بدترین موارد موجود در لیست نکاتی درباره هتل ها این است که فرش‌های پهن شده در اتاق هتل بسیار کثیف‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید. درست است که اتاق‌ها هر روز جاروبرقی کشیده می‌شوند و فرش‌ها تمیز هستند اما آیا دقت کرده‌اید که چرا در همه هتل‌ها از فرش یا موکت‌هایی به رنگ تیره و طرحدار استفاده می‌کنند؟ این درواقع ترفندی است که طراحان دکوراسیون داخلی اتاق هتل‌ها برای پنهان کردن کثیفی و سالخوردگی فرش‌ها استفاده می‌کنند.

15 نکته مهم در مورد اقامت در هتل

۷. کیفیت هوا در هتل

کیفیت هوای موجود در هتل کمی پایین است. اگر تجربه اقامت در هتل داشته‌اید و بعد از یک شب ماندن در هتل احساس کردید که هوای هتل برای شما سنگین است و برای شما غیرمعمول است به این دلیل است که کیفیت هوای هتل‌ها کمی پایین است و این گاهی به دلیل کثیفی دستگاه تهویه هوای موجود در هتل و اتاق است.

15 نکته مهم در مورد اقامت در هتل

۸. آب لوله کشی در هتل

آب لوله کشی شده در هتل‌ها برای آشامیدن مناسب نیست. آب لوله کشی که در سینک دستشویی یا برای حمام گرفتن در هتل استفاده می‌شود برا نوشیدن چندان مطمئن نیست زیرا ممکن است به منبع آبی متصل باشد که حاوی سرب یا کلوراید باشد که اصلا برای آشامیدن خوب نیست.

15 نکته مهم در مورد اقامت در هتل

۹. غذاهای مانده در هتل

موارد موجود در مطلب نکاتی درباره هتل ها به خورد و خوراک شما در هتل هم مربوط می شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید اسنک‌هایی که برای وعده صبحانه در هتل سفارش می‌دهید اغلب مانده هستند و از غذای روز قبل هتل سرو می‌شوند. همین موضوع برای غذاهایی که با عنوان «ویژه روز» در رستوران‌ها نیز سرو می‌شوند صادق است. بهتر است اگر صبح خیلی زود برای خوردن صبحانه به پذیرش هتل غذا سفارش می‌دهید یا به رستوران هتل می روید، «صبحانه» سفارش دهید نه اسنک‌های مخصوص روز یا غذاهایی که محتویاتش از مانده شب قبل باشد.

15 نکته مهم در مورد اقامت در هتل

۱۰. ساعت تحویل اتاق

دقت کنید که همیشه پیش از ظهر و ساعت ۱۲ به وقت محلی جایی که در آن هتل گرفته‌اید، اتاق را تحویل بدهید در غیر این صورت باید هزینه یک شب اقامت در هتل را به صورت کامل پرداخت کنید. شاید این یکی از مفیدترین موارد در مطلب نکاتی درباره هتل ها باشد که اصولا خدمه در مورد آن هیچ اطلاعی به شما نمی‌دهند. ممکن است هزینه این یک شب اضافه باعث شود که پول زیادی را از دست بدهید و کل تعطیلات شما را خراب کند.

15 نکته مهم در مورد اقامت در هتل

۱۱. بدترین و بهترین اتاق‌های هتل

بهترین اتاق‌های هتل همیشه به آن دسته از افرادی تعلق می‌گیرد که اتاق خود را از یک آژانس مسافرتی خریداری کرده‌اند. زیرا هتل و مسئول آژانس قرارداد دارند و در قبال این قرارداد و ارائه خدمات مسئولیت‌هایی دارند که باید به آن عمل کنند. بدترین اتاق‌ها همیشه به افرادی می‌رسد که از طریق رزرو آنلاین اتاق خود را گرفته‌اند. در نظر داشته باشید که وب‌سایت‌های آنلاین رزرو اتاق و هتل، اغلب بیش از پذیرش هتل، اتاق به مسافران می‌فروشند و همه این خریدها تایید می‌شود و مسافران ووچر هتل (رسید پذیرش و خرید اتاق) را دریافت می‌کنند اما زمان حضور در هتل با این مشکل مواجه می‌شوند که اتاقی ندارند یا اتاق آن‌ها به کس دیگری نیز فروخته شده است و همین باعث می‌شود که اغلب این افراد اتاقی را که در وب سایت رزرو و پول آن را پرداخت کرده‌اند، نتوانند بگیرند. البته این موضوع در همه جای دنیا صدق نمی‌کند و در بعضی مواقع حتی برعکس است!

15 نکته مهم در مورد اقامت در هتل

۱۲. هتل‌های زنجیره‌ای

اگر شما فرد دائم السفری باشید و تجربه اقامت در هتل‌های مختلف را داشته باشید می‌دانید که هرگز برند و نام یک هتل زنجیره‌ای تضمین کننده کیفیت آن نیست. هتل‌های زنجیره‌ای متعلق به یک فرد، کمپانی یا افراد مشخصی هستند که ممکن است استاندارهای هتل زنجیره‌ای را به صورت یکسان در همه شعب خود رعایت نکنند. کیفیت هتل‌های زنجیره‌ای ممکن است در هر محل با دیگری متفاوت باشند. مثلا برخی از هتل‌های زنجیره‌ای از یک برند از کیفیت عالی برخوردار هستند و برخی دیگر کیفیت پایین‌تری دارند.

15 نکته مهم در مورد اقامت در هتل

۱۳. پیشخدمت هتل

شما می‌توانید از قسمت پذیرش هتل بخواهید تا به صورت رایگان پیشخدمتی برای حمل چمدان‌هایتان در اختیار شما قرار بدهد. البته هتل ها به صورت مستقیم این امکان را تبلیغ نمی‌کنند اما به هرحال شما به عنوان یک مسافر و مهمان هتل می توانید درخواست پیشخدمتی برای حمل بارهایتان به اتاق یا برعکس برای بردن چمدان‌ها به بیرون از هتل را داشته باشید.

15 نکته مهم در مورد اقامت در هتل

۱۴. با هتل تماس بگیرید

 از دیگر نکاتی درباره هتل ها که بهتر است از آن با خبر باشید این است که یکی از بهترین راه‌ها برای صرف هزینه کمتر در هنگام رزرو هتل، برقرای تماس مستقیم با پذیرش هتل برای رزرو اتاق است. پورتال‌ها و وب سایت‌های آنلاین مسافرتی، درآمد خوبی از طریق رزرو آنلاین هتل‌ها دارند که این هزینه اغلب به مبلغ کل قیمت رزرواتاق در هتل اضافه می‌شود. بنابراین می‌توانید پس از مقایسه قیمت‌ها در سایت ها، به صورت مستقیم با هتل تماس گرفته و از آن‌ها نیز قیمت رزرو اتاق را بپرسید. اغلب هزینه رزرو مستقیم اتاق با هتل کمتر از رزرو آنلاین است.

15 نکته مهم در مورد اقامت در هتل

۱۵. نظرات مسافران

همیشه پیش از رزرو یک هتل بهتر است نظرات افرادی که در این هتل اقامت داشته‌اند را بخوانید. نظرات مسافران اغلب نکاتی درباره هتل ها به شما خواهد گفت که هیچ کس نمی‌تواند بگوید. گاهی دیده شده که هتلی ۵ ستاره خدمات و کیفیت یک هتل ۱ ستاره یا مسافرخانه را داشته است، پس بهتر است گول ظاهر و عکس‌های زیبای اتاق‌ها را نخورید و حسابی راجع به هتل مورد نظر خود برای داشتن تعطیلاتی رویایی تحقیق کنید. دقت کنید که ستاره‌های زیاد یک هتل تضمین کننده کیفیت آن نیستند. مبنای اعطای ستاره به هتل‌ها بیشتر بر اساس تعداد و اندازه اتاق‌ها یا تعداد مسافر ورودی و خروجی به هتل است.

خوشبختانه در سایت لست‌سکند، امکان مشاهده نظرات کسانی که پیش‌تر در هتل‌ها اقامت داشته‌اندبرای شما در دسترس است و نظرات کاربران را می‌توانید در بخش هتل های سایت و در خصوص هتل های مختلف مشاهده کنید.

منبع: travelordietrying.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.