جزئیات توافق شبانه وزارت نفت با ایرلاین‌ها

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
19 دی 1391 00:00
0
معاون وزیر نفت با تشریح توافقات شب گذشته انجام شده بین وزارت نفت و سازمان هواپیمایی کشوری از آزادسازی عرضه بنزین به تمامی شرکتهای هواپیمایی از شب گذشته خبر داد و گفت: ایرلاین‌های داخلی و خارجی یک هفته فرصت دارند تا نسبت به پرداخت بدهی حدود 700 میلیارد توانی خود به وزارت نفت اقدام کنند.

علیرضا ضیغمی امروز در گفتگو با مهر در تشریح توافق‌های انجام شده شب گذشته وزارت نفت و سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر پرداخت بدهی های بنزینی ایرلاین ها و ادامه عرضه سوخت به این شرکتها در فرودگاه های کشور گفت: براساس جلسات هماهنگی که با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری انجام گرفت، مقرر شد تمامی شرکتهای هواپیمایی در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی در مدت یک هفته نسبت به پرداخت بدهی های بنزینی خود به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های های نفتی اقدام کنند.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه از ماه ها قبل نسبت به پرداخت بدهی ها با شرکتهای هواپیمایی داخلی مذاکرات گسترده و مکاتبات گسترده ای با انجمن شده بود، در عین حال تصریح کرد: شرکتهای هواپیمایی داخلی به این مذاکرات و مکاتبات توجهی نکردند و از روز گذشته عرضه بنزین به تمامی شرکت های هواپیمایی در فرودگاه های کشور متوقف شد.

مدیرعامل پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اعلام اینکه با توافق‌های انجام شده از شب گذشته عرضه سوخت به تمامی شرکتهای هواپیمایی در فرودگاه ها از سر گرفته شده است، بیان کرد: این با موافقت سازمان هواپیمایی کشوری است و مقرر شده تا 7 روز آینده حساب و کتاب نهایی بین ایرلاین‌ها و وزارت نفت انجام شود.

این عضو هیات مدیره شرکت نفت با یادآوری اینکه در حال حاضر شرکت ملی پالایش و پخش نفتی به دلیل عدم وصول مطالبات خود از ایرلاین‌ها و سایر مشترکان با مشکل تامین نقدینگی روبرو شده است، تاکید کرد: این در حالی است که وزارت نفت موظف است به هزینه حاصل از فروش سوخت ایرلاین‌ها را به سازمان هدفمندی یارانه ها و خزانه دولت تحویل دهد، ضمن آنکه هزینه مالیاتی فروش سوخت هم باید به سازمان امور مالیاتی پرداخت شود.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسش مهر، حجم کل بدهی های شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی را حدود 700 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان ایرلاین‌ها در مسیرهای پروازی داخلی حدود 490 میلیارد تومان و ایرلاین‌ها در مسیرهای پروازی خارجی بیش از 200 میلیارد تومان بدهی دارند.

ضیغمی در پایان با بیان اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی مجری اجرای دستورات دولت است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توافق‌های انجام شده، شرکتهای هواپیمایی تا یک هفته آینده نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدام لازم را انجام دهند.

منبع : تابناک

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.