سال 2017 ، امن ترین سال در سفرهای هوایی

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سال 2017 ، امن ترین سال در سفرهای هوایی
15 دی 1396 10:00
0

آن دسته از افرادی که از پرواز کردن هراس دارند بدون شک  سال خوشی را سپری کرده اند چرا که سال 2017 به طور رسمی رکورد امن ترین سال در سفرهای هوایی را به خود اختصاص داد و علاوه بر اینها شلوغ ترین سال نیز بوده است.

سال 2017 ، امن ترین سال در سفرهای هوایی

در سال 2017 بیش از 35 میلیون پرواز به نقاط مختلف جهان صورت گرفته که فقط 111 پرواز آن با حادثه مواجه بوده است و در این میان فقط دو حادثه منجر به مرگ و آسیب دیدگی شده است. این یعنی در بین هر 16 میلیون پرواز فقط یک آسیب گزارش شده است. در کنار رشد ترافیک هوایی که در این سال 3% بوده است و پایین بودن حوادث و آسیب ها ، به نظر می رسد هواپیماها و مسافران هوایی بهترین سال خود را سپری کردند. سال 2017 ، سومین سال متوالی در کاهش حوادث هوایی بود که رکورددار نیز می باشد.

سال 2017 ، امن ترین سال در سفرهای هوایی

حتی این گزارش نشان می دهد در بیشتر مواقعی که هواپیماها با مشکل و حادثه مواجه شده اند به خوبی توانسته اند سالم و بدون آسیب در نقطه ای به زمین بنشینند که این خود یکی از نقاط قوت و پیشرفت در صنعت هوانوردی محسوب می شود. هرچند نمی توان از این مساله که برخی از ایرلاین ها از بقیه بهتر و امن تر هستند نیز گذشت. در این میان هواپیمایی کانتاس (Qantas ) توانست برای چهارمین سال متوالی عنوان امن ترین خط هوایی جهان را به خود اختصاص بدهد.

 

منبع : lonelyplanet

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان