جدیدترین فرودگاه‌هایی که در سال ۲۰۱۹ افتتاح می‌شوند

4.8
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
هیجان‌انگیزترین و جدیدترین فرودگاه‌هایی که در سال ۲۰۱۹ افتتاح می‌شوند! +تصاویر
14 اردیبهشت 1398 13:00
0

اکثر ما حاضر نیستیم که به شکل خودخواسته و داوطلبانه، زمانی بیش از آنچه لازم است را در فرودگاه بگذرانیم، اما بعد از دیدن این فرودگاه‌های جدید، که در سال ۲۰۱۹ افتتاح می‌شوند، احتمالا نظرتان عوض خواهد شد.

این هم ماحصل جست و جو در میان فرودگاه‌های جدیدی که در سال ۲۰۱۹ افتتاح می‌شوند:

 

  1. فرودگاه Changi سنگاپور، سنگاپور

مقامات رسمی فرودگاه چانگی سنگاپور اعلام کردند که مجموعه فرودگاهی Jewel Changi، در تاریخ ۱۷ آوریل ۲۰۱۹ برای مسافران افتتاح خواهد شد. شاید برجسته‌ترین ویژگی این پروژه، آبشار آن باشد که در تصویر مشاهده می‌کنید. این آبشار با ارتفاعی در حدود ۴۰ متر، بلندترین آبشار داخلی و سرپوشیده در دنیاست.

یک خبر رسمی اینکه، توسعه طولانی مدت فرودگاه چانگیِ سنگاپور، که حالا به نام مجموعه فرودگاهی Jewel Changi (جواهر چانگی) نامگذاری شده، به پایان رسیده و این فرودگاه در ۱۹ آوریل ۲۰۱۹ افتتاح خواهد شد.

Jewel Changi قرار است که قطب مرکزی فرودگاه‌ها باشد و سه پایانه فرودگاهی اصلی را به هم متصل کند.

فرودگاه Changi سنگاپور

این مجموعه با شکلی دونات مانند و بسیار جذاب، با پنل‌های شیشه‌ای و در زمینی به وسعت ۱۳۰۰۰۰ مترمربع، بنا شده‌است. این مجموعه دونات مانندِ مرکب از شیشه و فلز، طوری بنا شده که در نوع خودش مثال‌زدنی باشد.

بنابر گزارش‌ها، هزینه ساخت این بنا در حدود ۷/۱ بیلیون دلار، برآورد شده‌است.

هیجان‌انگیزترین و جدیدترین فرودگاه‌هایی که در سال ۲۰۱۹ افتتاح می‌شوند

اگر از حواشی هم بپرسید، آبشار داخل سالن، پاسخ تمام سئوالات است؛ بلندترین آبشار سرپوشیده دنیا که با فضایی سبز و طبیعی احاطه شده‌است.

ایده اصلی این طراحی، که ترکیب بنا با گیاهان است، ریشه در شهرت سنگاپور به‌عنوان "شهری در باغ" دارد.

هیجان‌انگیزترین و جدیدترین فرودگاه‌هایی که در سال ۲۰۱۹ افتتاح می‌شوند

پارک کانوپِی با ۱۴۰۰۰ متر مربع وسعت، شامل فضاهای سبز، مسیرهای پیاده‌رو، فضای بازی و رستوران‌های مختلف خواهد بود. دو نوع مسیر عبور مشبک و معلق وجود دارد: یکی به طول 250 متر که عبور از آن سخت‌تر است و دیگری به طول 50 متر که مخصوص قدم زدن طراحی شده‌است.

 

  1. فرودگاه استانبول، ترکیه

فرودگاه جدید استانبول، رسما در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ افتتاح شد.

شاید فرودگاه استانبول، به شکل رسمی در اکتبر ۲۰۱۸ افتتاح شده باشد، اما در حال حاضر، تنها چند خط هوایی محدود و متعلق به ترکیه، در آن فعال هستند.

به هر حال، خطوط هوایی ترکیه اعلام کردند که برنامه‌ریزی‌های لازم، به منظور انتقال تمام عملکرد پروازی به فرودگاه جدید، در ۶ آوریل ۲۰۱۹ انجام خواهد گرفت.

بنا بر موارد مطرح شده در کنفرانس پایانه‌های مسافریِ سال ۲۰۱۹، در لندن، نمایندگان فرودگاه استانبول توضیح دادند که تمام ترافیک پروازی، نمی‌تواند یک باره به محل جدید منتقل شود، اما آنها فکر می‌کنند که بعد از ۷ آوریل ۲۰۱۹، هفتاد تا هشتاد درصد از ترافیک هواییِ فرودگاه آتاتورک به فرودگاه جدید منتقل خواهد شد.

فرودگاه استانبول، ترکیه

در اصل، برنامه‌ریزی به این شکل بود که فرودگاه استانبول، در چند فاز افتتاح شود، اما این مسئله، باعث تاخیرِ بسیار و جنجال‌های متعددی می‌شد.

فرودگاه استانبول، هنوز هم به‌طور کامل افتتاح نشده، اما برج مراقبت آن فرمی شبیه به گل لاله دارد و طراحی چشمگیر آن در سال ۲۰۱۶، جایزه اول فستیوال معماری جهان در برلین را از آنِ خود کرد؛ این جایزه در رشته زیرساخت‌های پروژه‌های آینده به این اثر اهدا شد.

فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه استانبول قصد دارد که با استفاده از گسترش پروازهای ورودی و خروجی و ارتباط با کل دنیا، از شانگهای گرفته تا نیویورک از جایگاه ترکیه روی نقشه جهان، بهره ببرد. این تصویر نشان می‌دهد که وقتی برج مراقبت فرودگاه تکمیل بشود چه شکل و شمایلی پیدا خواهد کرد.

دکتر توماس باد، صاحب کرسی استادی در رشته برنامه‌ریزی و مدیریت فرودگاه، در مرکز مدیریت نقل و انتقالات هواییِ دانشگاه کرانفیلد انگلستان در این باره می‌گوید: "تکمیل پروژه یک فرودگاه، با این اندازه و گستردگی، در سه سال و نیم، یک چالش واقعی است. به خصوص در زمینه اطمینان از اتمام به موقعِ بخش عملیاتی، و کارکرد به موقع تمام ملزومات، سیستم‌ها، رویه‌های جاری و تجهیزات لازم، برای راه‌اندازی فرودگاه."

گروه آماده‌سازی فرودگاه می‌گویند که همه امکانات، قابل ارتقا هستند و ضمنا امیدوارند که فرودگاه جدید استانبول، در نهایت، به آمار ۲۰۰۰۰۰ مسافر در روز، برسد.

فرودگاه جدید استانبول

 

  1. فرودگاه منطقه Carlisle Lake، انگلستان

فرودگاه منطقه Carlisle Lake با هدف گشودن دروازه‌های این منطقه به روی دنیا طراحی شده‌ است. پارک ملی Lake District ، منطقه‌ای است صخره‌ای، که در انگلستان واقع شده و در واقع معدنِ چشم‌اندازهای ناهموار و طبیعی است.

فرودگاه منطقه Carlisle Lake، انگلستان

فرودگاه منطقه، که به نام همینجا نامگذاری شده، قرار است در تابستان ۲۰۱۹، برای پروازهای بیزینس، به مقصد لندن، دوبلین و بلفاست افتتاح شود.

فرودگاه منطقه Carlisle Lake، انگلستان

تا رسیدن به این نقطه و افتتاح این فرودگاه، تاخیرهای زیادی اتفاق افتاده، در نتیجه درباره اینکه بالاخره چه موقع فعالیت واقعی خود را آغاز می‌کند، هنوز هم شک و شبهه‌هایی وجود دارد.

فعلا که پروازهای تابستانی، برای ثبت و رزرو در دسترس قرار گرفته‌اند و پروازهای برگشت هم توسط ایرلاین اسکاتلندیِ Loganair ساماندهی خواهند شد.

فرودگاه منطقه Carlisle Lake، انگلستان

 

  1. فرودگاه Murcia-Corvera، اسپانیا

فرودگاه Murcia-Corvera در اسپانیا، در ژانویه ۲۰۱۹ افتتاح شد و در حال حاضر، پروازهای تجاری، به جای فرودگاه ارتشی سن خاویِر، که قبلا نقش مرکز فرودگاهی منطقه را داشت، در این فرودگاه انجام می گیرد.

فرودگاه Murcia-Corvera، اسپانیا

این قطب جدید، توسط شاه فیلیپ ششم، پادشاه اسپانیا و با بودجه‌ ساخت و سازی در حدود ۵۰۰ میلیون یورو، افتتاح شد.

فرودگاه Murcia-Corvera، اسپانیا

این فرودگاه، جایی بین مورچیا و کارتاهِنا قرار دارد و به شبکه بزرگراه‌ها متصل است و به ریزورت‌های اطرف دسترسی خوبی دارد.

فرودگاه Murcia-Corvera، اسپانیا

 

  1. فرودگاه بین‌المللی Louis Armstrong نیو اورلئان، نیو اورلئان ایالات متحده آمریکا

فرودگاه بین‌المللی Louis Armstrong نیو اورلئان، قرار است پایانه‌ای فوق مدرن باشد و در ماه میِ ۲۰۱۹ افتتاح می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی Louis Armstrong نیو اورلئان، نیو اورلئان ایالات متحده آمریکا

یکی دیگر از فرودگاه‌هایی که مدت‌هاست همه را منتظر گذاشته، قرار است این بار، طبق برنامه زمان‌بندی، در سال ۲۰۱۹ در نیو اورلئان افتتاح شود. پایانه‌ای فوق مدرنِ فرودگاه بین‌المللی لوییز آرمسترانگ نیو اورلئان در ماه می درهای خود را به روی عموم خواهد گشود.

فرودگاه بین‌المللی Louis Armstrong نیو اورلئان، نیو اورلئان ایالات متحده آمریکا

این مجموعه، چیزی در حدود ۱۰۲۹ بیلیون دلار هزینه برداشته‌ است و با هدف احیای فرودگاه و زیرساخت‌های موجود، طراحی شده‌است.

هیجان‌انگیزترین و جدیدترین فرودگاه‌هایی که در سال ۲۰۱۹ افتتاح می‌شوند

 

  1. فرودگاه بین‌المللی Beijing Daxing، پکن چین

فرودگاه بین‌المللی دکسینگ پکن امیدوار است که بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه جهان باشد. فرودگاه جدید شهر پکن چین، امید دارد که به بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه جهان تبدیل شود و قرار است که یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های مسافری را داشته باشد.

فرودگاه بین‌المللی Beijing Daxing، پکن چین

پروازهای خطوط هوایی China Eastern و China Southern به فرودگاه Daxing وارد و از آن خارج خواهند شد و یک ریل ارتباطی پر سرعت و شبکه بزرگراهی کمک می کنند تا فرودگاه به نقشه فعلی، متصل شود.

فرودگاه بین‌المللی Beijing Daxing، پکن چین

این مکان یک قطب هوایی دیگر است، که برای توسعه احتمالی در آینده هم، فضای لازم را در اختیار دارد، ضمن اینکه با داشتن ۷ باند فرودگاهی مجزا، مجموعه‌ای را تشکیل داده که برای حمل و نقل ۱۰۰ میلیون مسافر در سال، کافی خواهد بود.

 

منبع: CNN

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.