سواحل فوق العاده در باکو، آذربایجان

4.7
از 19 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
دنج‌ترین و زیباترین سواحل باکو +تصاویر
21 تیر 1397 12:00
0

آذربایجان در بخش قفقاز دارای 500 کیلومتر خط ساحلی دریای خزر است. در حالی که بسیاری از سواحل در باکو دارای سطح بالایی از آلودگی نفتی هستند، برخی از آنها به قدری تمیزند که گردشگران نمی توانند از آنها دل بکنند. در این مقاله برخی از بهترین سواحل باکو بدون آلودگی را معرفی کرده ایم. اگر برنامه سفر با تور باکو را پیش رو دارید، پیش از سفر این مطلب را مطالعه کنید.

 

ساحل شیکوف (Shikhov)

ساحل شیکوف (Shikhov)

ساحل شیکوف، ساحلی فوق العاده که در بخش جنوبی شهر قرار دارد (حدودا 9.5 کیلومتر). اتوبوس شماره 125 گردشگران و مردم محلی را از ایچری تا شیکوف تنها با چند سنت می برد. در این ساحل یک پارک آبی، دو استخر بزرگسالان و یک استخر کودکان به همراه امکانات کامل قرار دارد. ساحل شیکوف به لحاظ امکانات جزو برترین سواحل باکو به حساب می آید. می توانید از چترهای مختلف در کنار ساحل استفاده کنید (زمان اجاره چتر دقت کنید که در این ساحل برخی چترها برای غذا خوردن و برخی برای افتاب گرفتن است، برای همین هزینه اجاره چترها با هم متفاوت است). ساحل شیکوف شاید بهترین ساحل در جهان نباشد اما محل فوق العاده عالی برای صرف ناهار یا صرف یک بعداز ظهر تابستانی است.

 

ساحل کریستین (Crescent)

ساحل کریستین (Crescent)

ساحل کریستین، نزدیک ساحل شیکوف است  و بخشی از یک هتل است.  این ساحل حدودا 400 متر است که  شامل شن و ماسه ها بسیار تمیزی است و دارای محافظ و نگهبان است.  Mambo Beach Club در ساحل کریستین  قرار دارد که به بازدیدکنندگان مکانی برای تغییر لباس و دسترسی به استخر روباز را می دهد. مردم محلی و گردشگرانی که در هتل اقامت ندارند فقط می توانند از ساحل استفاده کنند که ممکن است نیاز به پرداخت هزینه باشد. این هزینه بابت تمیز کردن شن و ماسه های ساحل، محافظت و نگهبانی از بازدیدکنندگان دریافت می شود که برای خانواده های که نگران کودکان خود هستند به صرفه است.

 

ساحل بیلگا (Bilgah)

ساحل کریستین (Crescent)

برخی از بهترین سواحل  باکو در داخل شهر نیستند. ساحل بیلگا در خارج از شهر قرار دارد و یکی از زیباترین و تمیزترین ساحل ماسه ای باکو است. برای دسترسی به ساحل بیلگا باید ماشین اجاره کنید، بعد از سی دقیقا رانندگی به سمت شمال شرق به این ساحل خواهید رسید. پذیرش این ساحل رایگان است. اما برای استفاده از امکاناتی مانند اتاق های تعویض لباس، چتر و سونا، هزینه اندکی باید پرداخت کنید.  چندین هتل و استراحتگاه نیز در این قسمت از دریای خزر وجود دارد.

 

باشگاه ساحلی آمبوران (Amburan)

باشگاه ساحلی آمبوران (Amburan)

باشگاه ساحلی آمبوران، 44 کیلومتر (27.3 مایل) از باکو فاصله دارد و تقریبا در قسمت شمالی بیلگا قرار دارد. این ساحل یکی از بهترین سواحل پایتخت شناخته شده است. خانواده ها، گردشگران و افراد محلی برای یک آخر هفته آرام به این مکان سفر می کنند تا در کنار ساحل استراحت کنند. ساحل آمبوران دارای تمامی امکانات مورد نیاز هست و هزینه پذیرش بازدیدکنندگان براساس اینکه چه روزی از هفته مراجعه می کنند، متفاوت است. بازدیدگنندگان با هزینه ی که پرداخت می کنند، یک حوله و صندلی دریافت می کنند و امکان دسترسی به استخرها را دارند. غذا و نوشیدنی نیز در دسترس است. برای دسترسی به این ساحل باید تاکسی بگیرید چرا که حمل و نقل یکی از سخت ترین راه ها است.

 

ساحل سیزون (SeaZone)

ساحل سیزون (SeaZone)

اگر شما به دنبال یک نقطه تمیزو بدون جمعیت هستید، به  ساحل سیزون سر بزنید. این ساحل در نارداران (Nardaran ) در سمت شمالی شبه جزیره آبشرون (Absheron) قرار دارد. ساحل سیزون در حدود 38 کیلومتر ایچری شهر و در یکی از مناطق اسلامی و محاقظه کار آذربایجان قرار دارد.  این ساحل ماسه ای و بسیار تمیز است.  در امتداد ساحل صندلی ها و چترهای نیز برای استر احت قرار داده شده است.

 

منبع: theculturetrip

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی