‏بهترین سواحل بدروم ترکیه؛ معرفی 10 ساحل زیبا

4.4
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
10 ساحل بی‌نظیر برای تفریح در بدروم + نقشه
10 آذر 1402 08:00
0

سواحل بدروم یکی از معروف‌ترین و پرطرف‌دارترین مقاصد تابستانی گردشگران ترکیه است. در سواحل این شهر زیبا، امکانات تفریحی بسیار و همچنین هتل‌ها و رستوران‌های مختلفی وجود دارد تا سفر به بدروم را برای شما خاطره‌انگیزتر کند. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند، 10 عنوان از بهترین سواحل بدروم را معرفی می‌کنیم تا وقتی به این شهر سفر می‌کنید، از این سواحل دیدن کنید و لذت ببرید.

بهترین سواحل بدروم کدام‌اند؟

ساحل ایلگین کاو، ساحل گوموشلوک، ساحل آکیارلار، ساحل کیسبوکو، ساحل کارگی، ساحل شتر، ساحل هورما، ساحل کومباغچه، ساحل گومبت و ساحل بدروم ترکیه از بهترین سواحل بدروم محسوب می‌شوند. مسافران تور ترکیه می‌توانند هنگام بازدید از شهر بدروم، از این سواحل زیبا هم دیدن کنند. در واقع گشت‌وگذار در سواحل این کشور، یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های سفر به ترکیه خواهد بود.

راهنمای کامل سفر به بدروم ترکیه

ساحل ایلگین کاو (Ilgın Cove)

این ساحل خاص، بین مردم محلی، پرطرف‌دار است و هنوز توسط گردشگران آن‌طور که باید کشف نشده است. به همین دلیل هم در طول سال خیلی شلوغ نیست. ساحل ایلگین کاو در روستای مازی واقع شده است و برای دسترسی به آن نیاز به ماشین خواهید داشت. پس از کمی رانندگی از تپه‌های روستا، شما به یک ساحل دوست‌داشتنی خواهید رسید که در آن غذا و نوشیدنی و خدمات خاصی پیدا نخواهید کرد، اما تخت‌ها و سایه‌بان‌هایی برای رفاه حال گردشگران نصب شده است. ساحل ایلگین کاو که یکی از سواحل بدروم است، از این شهر بیش از 50 کیلومتر فاصله دارد و با یک ساعت رانندگی می‌توانید به آن برسید.

موقعیت ساحل ایلگین کاو روی نقشه

ساحل Ilgın Cove بدروم
ساحل ایلگین کاو، از سواحل بدروم

ساحل گوموشلوک (Gümüşlük)

گوموشلوک، خودش یک شهر است و یکی از مناطق جذاب در بدروم محسوب می‌شود. این شهر بیشتر توسط مردم محلی اداره می‌شود و توانسته بافت اصیل خود را حفظ کند. گوموشلوک، رستوران‌های بزرگ و مغازه‌های صنایع‌دستی زیادی را در خود جای داده که بهترینشان را می‌توانید در ساحل این شهر پیدا کنید.

ساحل بندری گوموشلوک با آب زلال و هوای مساعدی که دارد، به گردشگرانی توصیه می‌شود که دنبال آرامش و غواصی در محیطی تمیز و آرام هستند. گردشگران می‌توانند کل تعطیلاتشان را در آنجا سپری کنند. این ساحل در 25 کیلومتری از شهر بدروم قرار گرفته و با حدود 40 دقیقه رانندگی می‌توانید به آنجا برسید.

موقعیت ساحل گوموشلوک روی نقشه

ساحل Gümüşlük بدروم
ساحل گوموشلوک، از بهترین سواحل بدروم

ساحل آکیارلار (Akyarlar)

این منطقه از شبه‌جزیره بدروم، اغلب از چشم گردشگران به دور مانده، به همین دلیل مکان خوبی برای فرار از شلوغی‌های مرکز شهر است. این ساحل با آب زلال و شن‌های نرم خود، بسیار گردشگرپسند است. ساحل آکیارلار، خلیجی زیبا دارد و به چشم‌اندازهای منحصربه‌فردش مشهور است که منظره زیبایی از جزیره کاس یونان را به شما نشان می‌دهد.

شما می‌توانید برای شنا و موج‌سواری به این ساحل بروید و اگر گرسنه شدید، از رستوران‌های غذای دریایی که در اطراف این ساحل وجود دارند، استفاده کنید. این ساحل از مرکز شهر بدروم حدود 30 کیلومتر فاصله دارد و در مدت 40 دقیقه می‌توانید با ماشین به آنجا برسید.

موقعیت ساحل آکیارلار روی نقشه

ساحل Akyarlar بدروم
ساحل آکیارلار، از بهترین سواحل بدروم

ساحل کیسبوکو (Kisebükü)

کیسبوکو یکی دیگر از سواحل بدروم است که بیشتر محبوب محلی‌هاست و گردشگران زیادی، هنوز آنجا را کشف نکرده‌اند؛ بنابراین قطعاً طبیعت بهتر و تمیزتری دارد. اگر مشتاق تفریح و شنا در یک جای خلوت و آرام هستید، بهتر است در فصول خاص یا برخی روزهای هفته، به این ساحل بیایید. وجود بقایای تاریخی، یک کلیسا و یک حمام در اطراف این ساحل، باعث شده است قایق‌های زیادی در اینجا توقف کنند. از مرکز شهر بدروم تا این ساحل، بیش از یک ساعت رانندگی لازم است.

موقعیت ساحل کیسبوکو روی نقشه

ساحل کیستبوکو Kisebükü بدروم
نمایی از طبیعت ساحل کیسبوکو

ساحل کارگی (Kargı)

برخی از بهترین سواحل بدروم در جنوب این شهر قرار گرفته‌اند. ساحل کارگی هم یکی از همین‌هاست که جزو مشهورترین سواحل بدروم برای گردشگری محسوب می‌شود. در این ساحل، ویلاهای سفید بادمار و مجموعه‌ای از چند رستوران دریایی با غذاهای خوش‌مزه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و لذت ببرید.

موقعیت ساحل کارگی روی نقشه

ساحل Kargı بدروم
ساحل کارگی، از سواحل بدروم

ساحل شتر (Camel Beach)

از اسمش می‌توان حدس زد که قرار است در این ساحل با چندین شتر مواجه شوید. اگر دوست دارید، می‌توانید در این ساحل بدروم ترکیه شترسواری کنید. از دیگر تفریحات این ساحل، می‌توان به قایق‌سواری اشاره کرد. همچنین رستوران‌ها و بستنی‌فروشی‌های فراوان این ساحل، بسیار مناسب خانواده‌هاست. ساحل شتر در 12 کیلومتری شهر بدروم قرار گرفته که با 25 دقیقه رانندگی می‌توانید به آنجا برسید.

موقعیت ساحل شتر روی نقشه

Camel Beach.jpg
ساحل شتر، از بهترین سواحل بدروم

ساحل هورما (Hurma Sahili)

ساحل هورما ساحل دیگری است که در روستای مازی توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. ساحل هورما، آرامشی مثال‌زدنی و آبی زلال دارد که هیچ‌وقت حاضر به ترک آن نخواهید شد. در اطراف ساحل هورما، بازار و هاستل‌های سنگی مختلفی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید. درضمن با گردش در این ساحل کوچک و آرام، می‌توانید با زندگی بومیان این منطقه هم آشنا شوید. ساحل هورما 50 کیلومتر از مرکز شهر بدروم فاصله دارد و با یک ساعت رانندگی می‌توانید به آنجا برسید.

موقعیت ساحل هورما روی نقشه

Hurma Sahili.jpg
نمایی از ساحل هورما

ساحل کومباغچه (Kumbahçe Sahili)

این ساحل در خود شهر بدروم قرار دارد و طبیعتاً باید به جاهای دیدنی بدروم و مراکز خرید زیادی نزدیک باشد. ازآنجایی‌که ساحل کومباغچه نزدیک مرکز شهر است، پس نباید انتظار جای خلوتی را داشته باشید. البته برای گردش در آرامش، می‌توانید صبح‌ها را انتخاب کنید که ساحل کمی خلوت‌تر باشد؛ اما اگر ساحلی عمومی و پر از فعالیت و انرژی را دوست دارید، ساحل کومباغچه دقیقاً همانی است که شما می‌خواهید. این ساحل پر از رستوران‌های مختلف و امکانات رفاهی متفاوتی است که بعضی از آن‌ها رایگان و بعضی دیگر غیررایگان‌اند.

موقعیت ساحل کومباغچه روی نقشه

kumbahce Sahili.jpg
کومباغچه، از سواحل بدروم

ساحل گومبت (Gümbet Beach)

گومبت، یکی از بهترین سواحل بدروم محسوب می‌شود؛ زیرا تفریحات زیادی را در خود جای داده و ازنظر موقعیت جغرافیایی هم در مکان مناسبی از شهر بدروم قرار گرفته است. در این ساحل می‌توانید انواع ورزش‌های آبی مثل جت اسکی، پاراسیلینگ و ماهیگیری را انجام دهید و در کنارش هم غواصی کنید. درضمن، نزدیک این ساحل هم پارک آبی گومبت قرار گرفته است که می‌توانید برای تکمیل خوش‌گذرانی‌هایتان به آنجا بروید و لذت ببرید.

موقعیت ساحل گومبت روی نقشه

Gümbet Beach.JPG
گومبت، یکی از بهترین سواحل بدروم

ساحل بدروم (Bodrum Beach)

در نهایت، نوبت می‌رسد به ساحل بدروم ترکیه؛ ساحلی کوچک اما با دسترسی مناسب. این ساحل که در خود شهر بدروم قرار گرفته است، در فصول مناسب سال به مکانی شلوغ تبدیل می‌شود. کف ساحل بدروم ترکیه، پر از سنگ‌ریزه است و قدم‌ زدن در آن احساس خوشایندی به بازدیدکنندگان می‌دهد.

ساحل بدروم ترکیه، امکانات رایگان و غیررایگان زیادی دارد که می‌توانید طبق بودجه‌تان از آن‌ها استفاده کنید. امکاناتی مثل چترهای آفتاب‌گیر حصیری و اتاقک‌های تعویض لباس که برای راحتی و رفاه گردشگران فراهم شده است. در کنار این ساحل پرطرف‌دار، کافه‌ها و رستوران‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانید پس از یک آفتاب گرفتن جانانه، شام را آنجا میل کنید.

موقعیت ساحل بدروم ترکیه روی نقشه

bodrum beache.jpg
نمایی از ساحل بدروم ترکیه

سفر به بدروم با تور

بدروم از آن دست شهرهای ترکیه است که شاید نامش را کمتر شنیده باشید؛ اما این شهر به‌قدری اماکن دیدنی و سواحل تماشایی دارد که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. اگر شما هم تمایل دارید از این شهر زیبا دیدن کنید، می‌توانید با استفاده از تور بدروم لست‌سکند به این شهر سفر کنید و سواحل زیبای بدروم را از نزدیک ببینید. لست‌سکند با فراهم کردن فیلترهای گوناگون و امکان مقایسه تورها، به شما کمک می‌کند تور مدنظرتان را راحت‌تر انتخاب کنید.

سخن آخر

سواحل بدروم، مقصدی مطلوب برای سفر به شمار می‌رود؛ به‌ویژه برای کسانی که دل‌بسته دریا و ساحل هستند و به تفریحات آبی علاقه‌مندند. در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با بهترین سواحل بدروم آشنا کنیم تا در سفر به این مقصد دل‌پسند، مسیر هموارتری داشته باشید. به نظر شما، بهترین ساحل بدروم ترکیه چه ساحلی است؟ اگر تاکنون به بدروم سفر کرده‌اید و سواحلش را دیده‌اید، تجربه‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.