یک شهر باستانی در ترکیه به فروش می رسد ‏

4.5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
یک شهر باستانی در ترکیه به فروش می رسد ‏ + تصاویر
22 اردیبهشت 1397 12:00
0

شهر 2500 ساله ی بارگیلیا ( Bargylia ) که در فاصله ی 30 کیلومتری از بدروم قرار گرفته است با قیمت 35 میلیون لیر ( 8.3 میلیون دلار ) به فروش می رسد. هدف از به فروش گذاشتن این منطقه ، محافظت از سایت های باستانی در برابر گنج یابان و نابود شدن آن عنوان شده است.

یک شهر باستانی در ترکیه به فروش می رسد ‏

روزنامه Hurriyet ترکیه گزارش می کند این منطقه 330 هکتاری از سال 1927 ملک شخصی بوده است که یکی از صاحبان آن از دولت درخواست کرده تا برای محافظت از این شهر باستانی که هنوز تئاتر ، آکروپلیس و دیوارهای دفاعی و نهرهایش ، سازه های باستانی درجه یک حساب می شوند قدمی بردارد. تا به امروز افراد زیادی به صورت غیرقانونی برای کشف گنج و  کاوش به این منطقه آمده اند که آسیب های جدی به این منطقه رسانده اند.

یک شهر باستانی در ترکیه به فروش می رسد ‏

باستان شناسان ترکی تا به حال بارها از وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه خواسته اند تا بسیاری از سایت های باستانی را از تملک خارج کنند و قدمی برای محافظت بیشتر از آنها بردارند که یکی از آنها بارگیلیا بوده است ، اما در حال حاضر دولت نمی تواند برای محافظت از این منطقه قدمی بردارد چرا که در یک ملک شخصی قرار گرفته است. بسیاری از سازه های باستانی بارگیلیا در حال نابودی هستند و بسیاری دیگر نیز زیر زمین دفن شده اند. صاحبان این منطقه نیز بر این باورند این شهر می تواند نمونه خوبی برای اضافه شدن به زمین های حفاظت شده وزارت فرهنگ دولت ترکیه باشد.

یک شهر باستانی در ترکیه به فروش می رسد ‏

پیش تر در سال 2015 نیز یکبار این شهر برای فروش قرار گرفت اما هیچ خریداری پیدا نکرد. اینبار با کاهش 2 میلیون دلاری مواجه شده تا شاید اینبار با پیداکردن صاحب جدید از نابود شدن نجات پیدا کند.

منبع : lonelyplanet

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان