در داخل سالن‎ ‎تاخیر پرواز‎ ‎در فرودگاه پرتPerth، در استرالیا چه می گذرد؟

4.5
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این سالن‎ ‎در استرالیا، زندگیتان را از این رو به آن رو می‌کند!
02 تیر 1397 12:00
0

این سالن، به مسافران خدمات "نور درمانی"، "منیزیم" و "یوگا" را برای پروازهای بدون توقف 17 ساعته ارائه می‌دهد. همچنین این سالن در فرودگاه پرث، ویژه‌ی مسافران پرواز‌های فوق العاده طراحی شده است.

کارشناسان خواب در طراحی این سالن توصیه‌های خود را عملی کرده اند. آن‌ها در این سالن چراغ های نور درمانی قرار داده‌اند که به کاهش تاثیرات تأخیر جت در خواب مسافران کمک می‌کند. همچنین از ویژگی‌های این اتاق، استراحت در فضای باز و همچنین کلاس‌های یوگا برای استراحت مسافران قبل از مسافرت است.

فرودگاه پرت استرالیا

با به رسمیت شناختن این ایده، شرکت هواپیمایی استرالیا، سالن باور نکردنی جدید خود را در فرودگاه پرث ساخت تا به مسافران برای سفری طولانی که پیش رو دارند، کمکی کرده باشد.

در این ایده همه چیز با دقت طراحی شده است که هدف آن بهبود راحتی و آسایش مسافران است، به این منظور از طریق هیدراتاسیون و کاهش اثرات تاخیر پرواز با دوش های نور درمانی، کلاس های هیدراتاسیون و کلاس‌های یوگا سعی شده است آرامش مسافران تامین شود.

سالن تاخیر پرواز فرودگاه پرت استرالیا

این شرکت هواپیمایی با نیل پری آشپز استرالیایی برای منوی غذا مشورت کرد. در این تصویر، عکس بوفه سالن را مشاهده می کنید که مسافران می‌توانند از غذاهای آن استفاده کنند.

مسافران می‌توانند قبل از مسافرت طولانی به لندن کلاس یوگا که شامل تمرینات آرام است را امتحان کنند.

دوش "نور درمانی" - در 15 سوئیت نصب شده است که به تنظیم ساعت بدن کمک می‌کند. این نورها حاوی یک نور ویژه (تصویری) هستند که مشتریان می‌توانند آن را فعال کنند. شرکت‌های هواپیمایی می‌گویند جلسات 15 دقیقه‌ای دوش نور درمانی می‌تواند ساعت بدن را با منطقه زمانی مقصد تنظیم کند.

فرودگاه پرت استرالیا

همچنین یک سالن وجود دارد که در آن کلاس‌های کشش و تنفس توسط معلم یوگا هر 15 دقیقه برگزار می‌شود.

کلاس‌ها بر اساس نیاز مشتریان مانند تمرینات آرام و کششی برای کاهش گرفتگی و تقویت عضلات برگزار می‌شود.

تراسی در فضای باز در فرودگاه پرت وجود دارد، که سرآشپزها سوسیس های خوشمزه، قارچ و ذرت را برای مسافران کباب می‌کنند تا مسافران حسابی از این غذاها لذت ببرند.

برای کسانی که به دنبال یک نوشیدنی خوشمزه و گوارا هستند، یک میز کامل خدمات انواع نوشیدنی‌ها هم فراهم است.

سالن تاخیر در پرواز فرودگاه پرت استرالیا

شرکت هواپیمایی برای طراحی این مجموعه جلسات مشاوره با نیل پری برای غذا، طراح صنعتی استرالیا، دیوید کون و طراحی SUMU برای طرح و دکور و مرکز پزشکی چاول پرکینز دانشگاه سیدنی برای تخصص پزشکی خواب انجام داد.

استاد پزشکی طب سوزنی چارلز پرکینز، پیتر کیستوللی، گفت: هدف اصلی از این کار، افزایش تجارب لذت بخش مسافرت و بهینه‌سازی سلامت است.

نوردرمانی در فرودگاه پرت استرالیا

'ما با دانشکده فیزیک دانشگاه سیدنی کار کرده ایم تا اولین مدلی که برای اولین بار در هواپیمایی به کار گرفته می شود، با استفاده از نور روشن به تنظیم ساعت‌های بدن مشتریان کمک کند. پروفسور کیستوللی گفت که استفاده از نور در زمان مناسب باعث کاهش تأثیرات ناگهانی پرواز می‌شود.

"این سالن تنها یک جنبه از فعالیت ما برای بهبود سلامت مسافران است. ما همچنین با هم کار کرده ایم تا تأثیر منوی غذایی و زمان سرویس‌دهی غذا و نوشیدنی در مسیر پرواز را در جهت بهبود سلامت مسافرانمان تنظیم کنیم. "

منوی آزمایشی غذا در مسیر پرواز پرت به لندن، پر از گزینه های سالم و آبرسان مانند کاسه های سوپ و آبمیوه های پروبیوتیک است، و انتخاب های بوفه در سالن حمل و نقل نیز به همان اندازه مغذی هستند.

فرودگاه پرت استرالیا

قبل از اینکه مسافران سفر خود را به مدت 17 ساعت شروع کنند، آنها را تشویق به استفاده از چای گیاهی و آب میوه و آب نبات می‌کنیم.

فیلیپ کاپس، مدیر بخش محصولات و خدمات مشتری Qantasگفت که تأکید بر سلامتی مسافران در طراحی این سالن یک رویکرد کاملا جدید برای سفرهای طولانی است.

مشتریان واجد شرایط استفاده از این سالن مشتریانی هستند که در کسب و کار، طلا، پلاتین و نقره و فلزات گران بها و غیره هستند.

اولین پرواز بدون سرنشین Qantas از پرت به لندن در روز 24 مارس انجام شد و پس از 17 ساعت و 20 دقیقه پرواز، 9،000 مایل مسافرت کرد.

هواپیما مورد استفاده در این مسیر Boeing 787-9 Dreamliner است، که در مقایسه با بویینگ 747 دو برابر سوخت بیشتر نیاز دارد.

این دستگاه دارای مزیت هایی نسبت به مدل های دیگر، از جمله سر و صدای کم کابین، پنجره های بزرگتر، کیفیت هوا و تکنولوژی بهبود یافته برای کاهش آشفتگی خواب است. سفر افتتاحیه با بیش از 200 مسافر و 16 عضو خدمه پرواز صورت گرفت. این هواپیما دارای 42 صندلی مسطح با کلاس بیزینس، 28 صندلی اقتصادی با حق بیمه و 166 کرسی اقتصادی ساده است.این پرواز 24 درصد بیشتر از طولانی ترین مسیر قبلی در انگلیس است که توسط Garuda Indonesia بین هیترو و جاکارتا کار می کند که در مقایسه با این پرواز 7،275 مایل کم تر است.

فرودگاه پرت استرالیا

فرودگاه پرت استرالیا

فرودگاه پرت استرالیا

منبع : Dailymail

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.