ده تا از محبوب ترین غذاهای عربی در ماه مبارک رمضان

4.3
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای عربی در ماه مبارک رمضان! +تصاویر
30 اردیبهشت 1398 12:00
0

در دنیای عرب، غذاهای ویژه‌‌ای برای ماه مبارک رمضان وجود دارد. این غذاها اصولا به سختی در ماهی غیر از این ماه مبارک پیدا می‌شود و امکان تست کردن آنها در غیر از ماه رمضان سخت است. برای افرادی که با ماه رمضان و غذاهای این ماه قرابت ندارند، این لیست تهیه شده تا با ده تا از برترین غذاها و دسرهای ویژه ماه رمضان در کشورهای عربی آشنا شوند. شاید شما هم در این ماه خواستید یکی از آن‌ها را سرو کنید!

 

هریس (Harees) در امارات متحده عربی

هریس (Harees) در امارات متحده عربی

پیشینه‌ی این غذا به قرن هفده میلادی بر می‌گردد و در رستوران‌های آسیایی، هندی و خاورمیانه پیدا می‌شود. هریس یکی از غذاهای اصلی مردم امارات بر سر سفره افطار است. هریس به معنی حلیم است که با گندم و گوشت قرمز یا مرغ طبخ می‌گردد. مواد تشکیل‌دهنده‌ی هریس بسیار مقوی هستند و برای ساعت‌ها می توانند روزه داران را سیر نگاه دارد.

 

سمبوسه (Sanboosa) در عربستان سعودی

سمبوسه (Sanboosa) در عربستان سعودی

سمبوسه یک غذای عربی بسیار محبوب است. سمبوسه‌ها در واقع شبیه دلمه هستند و از خمیری درست شده‌اند که با موادی مانند گوشت، پنیر یا سبزیجات پر شده و داخل روغن سرخ می‌شود. ریشه‌ی سمبوسه به هند برمی‌گردد. این غذا در هند به عنوان یک پیش غذای اشتهاآور به همراه سوپ و ماست سرو می‌شود.

 

فتوش (Fattoush) در لبنان

فتوش (Fattoush) در لبنان

هیچ کس نمی‌تواند در برابر طعم تند و تازه این سالاد مقاومت کند به ویژه در وقت افطار. مسلما غذای ملی لبنان (به همراه تابوچه) فتوش است که به عنوان یک غذای سالم در هنگام افطار برای باز کردن روزه مناسب است. مواد تشکیل دهنده آن عبارت است خیار، گوجه فرنگی، تربچه، شاهی و کاهو.

 

عرسية (Erseeyah) در عمان

عرسية (Erseeyah) در عمان

این غذا بسیار مقوی و سالم است و یکی از غذاهای سنتی عمان محسوب می‌گردد که در ماه رمضان، اعیاد و حتی در مراسم عروسی هم محبوب است. برای پخت عرسية شما نیاز به مرغ، گوشت قرمز یا ماهی دارید و همچنین برنج، ادویه و یک نوع سس تند. این غذا را می‌توان نسخه عمانی  Risotto a la frutti di mare (نوعی برنج ایتالیایی) به حساب آورد.

 

هررا (Harira) در مراکش

هررا (Harira) در مراکش

بعد از مدت زمانی که غذا نخوردید بهترین راه برای باز کردن روزه، یک سوپ گرم است. هررا یک گزینه عالی و اشتهاآور مراکشی است. این سوپ شامل نخود، گوشت بره، نودل، گوجه فرنگی و ادویه جات است. مردم مراکش اعتقاد دارند که این سوپ در میز شام در اندلس قرار داشته است.

 

فتاح (Fattah) در مصر

فتاح (Fattah) در مصر

این غذا را با لواتین فتاح (Levantine fatteh) اشتباه نگیرید. این غذای سنتی در ماه مبارک رمضان در مصر سرو می‌شود. فتاح جزو غذاهای سبک محسوب نمی‌شود. مواد تشکیل دهنده این غذا عبارت است برنج، گوشت گاو، سس گوجه فرنگی، سرکه و سیر.

 

فولو (Foul) در سوریه

فولو (Foul) در سوریه

فولو یکی از غذاهای محبوب سوریه است که معمولا صبح جمعه مصرف می‌شود اما در ماه مبارک رمضان این غذا جز اصلی سفره افطار می‌باشد. فولو بسیار غذای مقوی و سالمی است. مواد تشکیل دهنده‌ی آن عبارت است از حبوبات (مانند نخود، باقالی یا لوبیا)،  پیاز، گوجه فرنگی، سیر، جعفری، ارده کنجد به همراه روغن زیتون. برخی از مردم این غذا را با نان می‌خورند و نان را داخل آن تریت می‌کنند.

 

آسیدا (Aseeda) در لیبی

آسیدا (Aseeda) در لیبی

اهالی لیبی برای بعد از افطار به سراغ یک دسر شیرین می‌روند. این دسر از مواد ساده‌ای تشکیل شده که شامل آرد به همراه آب، کره و عسل است.

 

زولبیا (Zalabia) در الجزایر

ده تا از محبوب ترین غذاهای عربی در ماه رمضان

این دسر خوشمزه الجزایری از شربت، آرد، نمک و شکر تهیه می‌شود. مردم در الجزایر عادت دارند زولبیا را بعد از افطار بخورند. همچنین در ماه مبارک رمضان بعد از نماز در مساجد بین فقرا و مردم روزه دار پخش می‌کنند.

 

نعيمية (Nuaimiah) در سودان

نعيمية (Nuaimiah) در سودان

اگر در ماه مبارک رمضان در سودان باشید، حتما یک ظرف از این غذا را در سفره افطار خواهید دید. نعيمية یک ظرف سوپ است که از اجزا آن می‌توان به پیاز خشک شده، گوشت چرخ کرده، بادام زمینی خرده شده، سس گوجه فرنگی، آرد، ادویه و کره و ماست اشاره کرد.

در این لیست، حلیم (هریس) و زولبیا در کشور ما هم جزو غذاها و دسرهای رمضانی هستند اما آیا شما حاضر هستید سایر غذاهای عربی را در این ماه برای افطار امتحان کنید؟

منبع: stepfeed.com

 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی