ورود 5 فروند هواپیمای ATR به ایران

4.3
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
5 فروند هواپیمای ATR به آسمان ایران وارد شد! +تصاویر
15 مرداد 1397 11:00
0

5 فروند هواپیمای ART که دو روز پیش هزینه آنها پرداخت شده بود وارد آسمان ایران شدند و دقایقی پیش در فرودگاه مهرآباد به زمین نشستند.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، شنبه سیزدهم مرداد به خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در راستای این‌که ایران‌ایر بعد از اجرایی شدن برجام خرید 200 هواپیما را در دستور کار خود قرار داد و در این چارچوب: 80 هواپیمای بوئینگ، 100 فروند هواپیمای ایرباس و 20 فروند مربوط به ATR بود، چنین گفت: در همین راستا در تاریخ 14 مرداد و در آستانه دور جدید تحریم‌ها علیه ایران 5 هواپیمای ATR به ایران وارد می‌شود.

او با بیان این موضوع که با ورود این 5 فروند هواپیمای جدید شمار هواپیماها پس از برجام به 16 فروند می‌رسند گفت: قرارداد خرید این هواپیماها با شرکت‌های بوئینگ و ایرباس بوده که متاسفانه بعد از لغو برجام اعلام کردند که هواپیماها را تحویل نخواهند داد.

مسعود سامانی با اشاره به این موضوع که امکان تولید هواپیما در صنعت هواپیمایی کشورمان وجود ندارد چنین گفت: با وجود محدودیت‌هایی که امریکا برای ایران ایجاد کرده فعلا امکان تولید هواپیما را نداریم اما در حال انجام مذاکراتی برای اجاره یا خرید هواپیما از سایر کشورها هستیم.

ورود 5 فروند هواپیمای ART به ایران

ورود 5 فروند هواپیمای ART به ایران

ورود 5 فروند هواپیمای ART به ایران

منبع: yjc

زهرا میرزایی