دولت تایلند از قهرمانان غواص انگلیسی تشکر کرد

4.7
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
تشکر عجیب دولت تایلند از دو قهرمان انگلیسی!
16 مرداد 1397 13:00
0

حتما خبر گم شدن تیم فوتبال نوجوانان تایلند را به همراه مربی جوانشان برای ۹ روز در یکی از غارهای آبی تایلند و عملیات نجات آن‌ها را شنیده‌اید. در این میان شاید فکر کنید افراد فداکاری که با به خطر انداختن زندگی خود جان این بچه‌ها را نجات دادند و آن‌ها را صحیح و سالم به آغوش خانواده‌هایشان برگرداندند فراموش شدند. در کنار همه‌ی این ترس و امیدها و خبرهای ناگواری که از عملیات نجات آن‌ها منتشر می‌شد، افراد زیادی شبانه روز در تلاش برای نجات این بچه‌ها بودند، از جمله دو غواص فداکار بریتانیایی به نام‌های جان والنتن (John Volanthen) و جیسون مالینسون (Jason Mallinson)  که نقش کلیدی در یافتن موقعیت این بچه‌ها و نجاتشان داشتند و به پاس فداکاری‌هایشان مدال افتخار دریافت کردند و از سوی دولت تایلند از آن‌ها تقدیر شد و برای ادامه زندگی خود هر زمان که خواستند می‌توانند به صورت رایگان به تایلند سفر کنند.

هواپیمایی تایلند

هواپیمایی تایلند

تیم‌های نجات از کشورهایی مانند استرالیا، بریتانیا، چین و آمریکا و البته تیم نجات ملی تایلند برای نجات جان این بچه‌ها، تشکیل شد تا هرچه سریع‌تر جان آن‌ها را نجات دهند. متاسفانه در این عملیات نجات، یک غواص تایلندی ۳۸ ساله که برای رساندن کپسول اکسیژن به بچه‌ها وارد غار شده بود، در راه برگشت به مقر فرماندهی با تمام شدن مخزن اکسیژن دچار خفگی شد و جان خود را از دست داد.

دولت تایلند از قهرمانان غواص انگلیسی تشکر کرد

تیم ملی تایلند

این بچه‌ها بین ۱۱ تا ۱۶ سال سن داشتند و به همراه مربی ۲۵ ساله‌شان برای تفریح یک روزه به غار آبی « تام‌لوانگ» رفته بودند. بعد از حادثه‌ای که اتفاق افتاد، از آنجایی که این غار آبی فضای دید صفر داشت، درون غار کاملا تاریک و مملو از آب شد. همین عوامل باعث شد که عملیات نجات بسیار کند پیش برود.

عملیات نجات جان تیم ملی تایلند

عملیات نجات جان تیم ملی تایلند

در مراسمی در فرودگاه بانکوک بعد از پایان عملیات نجات، از این دو قهرمان تجلیل شد و وزیر راه و حمل و نقل تایلند بنام «Arkhom Termpittayapaisith» مدال‌های آن‌ها را به همراه تقدیرنامه و گواهینامه‌ای به ایشان اعطا کرد و اعلام کرد در ادامه زندگیشان هرزمان که بخواهند می‌توانند به صورت رایگان به تایلند سفر کنند و دولت هزینه‌های این سفر نامحدود را تامین می‌کند.

قهرمانان غواص انگلیسی

عملیات نجات جان تیم ملی تایلند

این دو غواص به همراه ۹ غواص بریتانیایی دیگر، داوطلبانه برای نجات جان این نوجوانان به تایلند رفتند. والنتن یکی از افرادی بود که برای رفتن به این غار آبی خطرناک و پیدا کردن تیم فوتبال گمشده، داوطلبانه وارد غار شد و در نهایت به کمک سایر افراد حرفه‌ای تیم و فداکاری اعضا و جان باختن یکی از غواصان تیم نجات تایلند، این نوجوانان نجات پیدا کردند.

عملیات نجات جان بازیکنان تیم ملی تایلند

 

منبع: thepointsguy.com