عجیب ترین رسوم کریسمس در کشورهای مختلف جهان!

4.4
از 7 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مردمی که کریسمس را به عجیب‌ترین شکل ممکن جشن می‌گیرند! +تصاویر
27 آبان 1398 10:00
1

هر کشوری جشن‌ها و رسوم منحصربه‌فردی دارد. از میهمانی‌ها و جشن‌های مهم فرهنگی گرفته تا رسوم خاص برخی تعطیلات و... . خواندن و یا حتی تجربه کردن رسوم کشورهای مختلف و یا فرهنگ‌های مختلف می‌تواند بسیار جالب باشد. کریسمس نزدیک است و این روز، مراسمی است که در بخش اعظم کشورهای دنیا جشن گرفته می‌شود و رسوم منحصربه‌فرد و گاهی عجیبی در آن دیده می‌شود.

از تماشای آتش‌بازی در تلویزیون تا غذا خوردن در KFC، سنت‌های تقریبا معمول کریسمس در جهان هستند، اما برخی از این مراسم به قدری عجیب هستند که اگر از آن‌ها اطلاع نداشته باشید، نمی‌توانید به راحتی آن را به کریسمس ربط دهید! در این مطلب قصد داریم چند تا از عجیب‌ترین رسوم کریسمس را در نقاط مختلف دنیا به شما معرفی کنیم، پس همراهمان باشید!

 

  • اوکراین: دکور فصلی ترسناک

10 عادت عجیب از مراسم کریسمس در سراسر جهان

در بیشتر نقاط دنیا برای مراسم کریسمس، درختان کاج را با چراغ‌ها و تزییناتی با رنگ روشن تزیین می‌کنند. بعضی افراد رنگ خاصی را انتخاب می‌کنند و متناسب با آن از زیورآلات هم‌رنگ و مطابق با موضوع به‌خصوصی استفاده می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر زیورآلات موردعلاقه‌شان و آن‌هایی را که به‌نوعی از آن‌ها خاطراتی دارند در تزیین درخت کریسمس به کار می‌برند.

در اوکراین، یک رسم قدیمی وجود دارد که از آن به‌عنوان افسانه عنکبوت کریسمس یاد می‌شود. داستان از این قرار است که درختی در خانه‌‌ی شخص فقیری رشد می‌کند، در آن خانه مادری با فرزندانش زندگی می‌کردند. در شب کریسمس، این درخت در تارهای عنکبوتی پوشانیده شد و وقتی صبح روز بعد از خواب بیدار شدند، تمامی تارهای تنیده شده عنکبوت به نقره و طلا تبدیل شده‌ بود. امروزه، مردم اوکراین با استناد به این داستان درختان خود را با عنکبوتی‌های پلاستیکی تزئین می‌کنند که برایشان نماد خوشبختی و ثروت است.

 

  • ایسلند: یول کت Yule Cat

10 عادت عجیب از مراسم کریسمس در سراسر جهان

حیوانات بخش بزرگی از اساطیر هستند و نقش مهمی در رسوم بسیاری از کشورها دارند. در ایسلند رسمی مخصوص کریسمس وجود دارد که در آن گربه‌‌ای خاص، سالی یکبار در خیابان‌ها پرسه می‌زند. اما این گربه، دوست‌داشتنی و بامزه و مهربان نیست! طبق افسانه‌ها و داستان‌ها، یول کت، جانوری وحشی است که در طول زمستان سرگردان می‌شود و به دنبال کسانی می‌گردد که برای عید لباس جدیدی تهیه نکرده‌اند.

 

  • اتریش: سانتا(بابانوئل) ترسناک

10 عادت عجیب از مراسم کریسمس در سراسر جهان

در بسیاری از کشورها بابانوئل داریم. شب عید، او برای همه‌ی بچه‌ها در سراسر دنیا هدیه می‌گیرد، اما در اتریش، بابانوئل شکلی کاملاً متفاوت و غیرعادی دارد! درحالی‌که سانتا (بابانوئل) به کودکانی که در تمام سال خوب بوده‌اند و سزاوار جایزه هستند پاداش می‌دهد، اما کرم پوس یا همان بابانوئل ترسناک کاملاً برعکس است. او در اساطیر بسیاری از کشورهای اروپای شرقی از جمله اتریش، نقش پررنگی بازی می‌کند و در شب کریسمس برای مجازات کودکانی که در طول سال بد بوده‌اند می‌آید.

 

  • اسپانیا، کاتالونیا: تئودنادال

Tió-De-Nadal.jpg

مراسم کریسمس برای مردم کاتالونیا بسیار خاص است. عروسک‌های چوبی تئودنادال که از کنده‌های درخت درست می‌شود، چیزی است که در اکثر خانه‌ها دیده‌ می‌شود.برخی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند برای کریسمس این عروسک‌ها را خریداری کنند اما برخی دیگر این کار را نمی‌کنند. در روز کریسمس، اعضای خانواده تا زمانی که کادوها و شکلات‌هایشان را دریافت نکرده‌اند با چوب به این عروسک‌ها ضربه می‌زنند و آواز می‌خوانند. در بعضی خانواده‌ها رسم بر این است که بچه‌ها از خانه بیرون بروند تا هدایا از عروسک‌ها خارج شوند. به تصور بچه‌ها، هدایا از طرف عروسک‌های تئودنادال است.

 

  • ژاپن: کنتاکی سرخ‌ شده‌ی کریسمس

10 عادت عجیب از مراسم کریسمس در سراسر جهان

در بسیاری از خانواده‌ها رسم بر این است که در شب کریسمس حتماً اعضای خانواده در کنار هم از خوردن یک وعده غذا لذت ببرند. این غذاها می‌تواند بوقلمون، ژامبون و یا غذای کاملاً مخصوص خانواده باشد. در خیلی از خانواده‌ها داشتن یک شام لذت‌بخش در کنار یکدیگر، از بخش‌های مهم تعطیلات به شمار می‌رود. این رسم در ژاپن هم وجود دارد. با اینکه جشن کریسمس در این کشور بسیار متفاوت از دیگر جاهاست و فقط چند دهه از آن می‌گذرد، اما رسم بسیار متداولی در میان آن‌ها برقرار است.

خب، وعده‌ای غذایی ویژه‌ی ژاپنی‌ها در شب کریسمس چیست؟ مرغ سوخاری!

 

  • آلمان: خیار مسیح

10 عادت عجیب از مراسم کریسمس در سراسر جهان

در همه جای دنیا افراد روش خاصی برای تزئین درخت کریسمس دارند. برخی رنگ‌آمیزی برایشان مهم است برخی دیگر چیدمان وسایل برایشان در اولویت قرار دارد. و برای آلمانی‌ها؟ وسیله تزئینی که همیشه در درخت کریسمس وجود دارد خیار است! در آلمان رسم بر این است که خیار تزئینی را درون شاخه‌های درخت پنهان می‌کنند. در روز عید، کودکان درخت را برای پیدا کردن آن‌ها می‌گردند و هرکس زودتر آن‎ها را پیدا کنند جایزه‌ای ویژه از طرف سنت نیکولاس دریافت می‌کند. امروزه نیز مردم این سنت را حفظ کرده‌اند و درخت کریسمس را با خیار تزئین می‌کنند.

 

  • آفریقای جنوبی: کرم ابریشم‌های سرخ‌ شده

10 عادت عجیب از مراسم کریسمس در سراسر جهان

در جهان غذاهایی وجود دارد که برای مردمان غریبه و شاید عجیب به نظر برسد. بعضی از این غذاها به طرز شگفت‌انگیزی خوشمزه و لذیذ هستند اما بعضی دیگر حتی تصور امتحان کردنشان هم غیرممکن است. یکی از این غذاهای عجیب که در روز کریسمس طبخ می‌شود، متعلق به آفریقای جنوبی است. این غذا به اسم کرم ابریشم‌های سرخ‌ شده  است که باید در روغن سرخ شود و بسیار ترد و به گفته مردمان آفریقا، لذیذ و خوشمزه است!

 

  • ایتالیا: ساحره کریسمس

10 عادت عجیب از مراسم کریسمس در سراسر جهان

در بسیاری از فرهنگ‌ها، بابانوئل شخصی است که به سراسر جهان سفر می‌کند و در عید کریسمس به پسران و دخترانی که رفتارهای شایسته‌ای داشته‌اند کادو می‌دهد. کودکان سعی می‌کنند خوب رفتار کنند زیرا بابانوئل آن‌ها را می‌بیند. در روز کریسمس، کودکانی که رفتار خوبی داشته‌اند به شکل نمادین کادو می‌گیرند.

اما در ایتالیا، بابانوئل کادو نمی‌دهد. بیفانا نام ساحره‌ای است که در روز عید به سراسر ایتالیا سفر می‌کند و به کودکان کادو می‌دهد. اگر بچه‌ها در طول سال رفتار خوبی داشته باشند جوراب‌هایشان از آب‌نبات و کادو پر می‌شود. ولی اگر رفتارشان بد باشد چیزی جز زغال‌سنگ گیرشان نمی‌آید.

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.