Close

میزان عوارض خروج از کشور در سال 1399 مشخص شد!

4.4
از 11 رای
نرخ عوارض خروج از کشور افزایش پیدا کرد!
  • 17 آذر 1398 12:06
  • 23
  • 22.3K

طبق قانون اساسی و مطابق با عرف هر ساله، ریاست محترم جمهوری امروز لایحه بودجه سالانه کل کشور در سال 99 را که ریز جزئیات درآمدها و هزینه‌های سال آینده دولت در آن گنجانده شده است، برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است؛ اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های این لایحه بخصوص برای بخش‌های مختلف صنعت گردشگری ایران، عوارض خروج از کشور در سال 1399 است.

عوارض خروج از کشور در سال 99

عکس: سمیرا شریعتمداری/ باشگاه خبرنگاران جوان

طبق لایحه بودجه 1399، عوارض خروج از کشور برای سفر اول هر مسافر ایرانی به خارج از کشور 264 هزار تومان در نظر گرفته‌ شده است و برای سفر دوم این هزینه 50% درصد اضافه می‌شود و در واقع به مبلغ 396 هزارتومان می‌رسد. همچنین هزینه عوارض خروج از کشور برای سفرهای سوم و بیشتر از آن نسبت به سفر اول 100% درصد افزایش می‌یابد و به مبلغ 528 هزارتومان می‌رسد.

عوارض خروج از کشور در سال 99

همچنین طبقه تبصره 11 لایحه بودجه 99 کشور زائرین اربعین از عوارض خروج از کشور معاف هستند. درواقع زائرینی که از تاریخ چهاردهم شهریورماه 1399 تا دوم آبان ماه 1399 از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق سفر کنند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

با این حساب در قانون بودجه سال 99 کشور افزایش 20 درصدی عوارض خروج از کشور را نسبت به بودجه سال 97 و 98 تجربه خواهیم کرد.

نظرات کاربران (23 نظر)

× در حال پاسخ به:

محسن 7 بهمن 1398 ساعت 23:47

مصیبت وارده را به مردم عزیز تسلیت عرض می نماییم .

رضا 2 بهمن 1398 ساعت 21:07

علی برکت الله

سارا 6 دی 1398 ساعت 16:42

برو آنجا که بُوَد چشم و گوشی با کَس
برو آنجا که تو را منتظرند
قاصدک در دل من همه کور و کَرَند
دست بردار از این در وطن خویش غریب

نعمت 5 دی 1398 ساعت 22:04

لست سکند جان شما هم تغییر کاربری بده . بجای مسابقه سفرنامه، مسابقه مصیبت نامه بذار . با این وضعیت مردم توانایی سفر ندارن ، دل و‌دماغ سفر هم ندارن . از اون طرف هم اگه سیاست مدار ها ببینن مسابقه مصیبت نامه برگزار میشه خیلییی شنگول و‌خوشحال میشن . احتمالا از سایت شما هم اون موقع بخاطر برگزاری همچین مسابقه ای حمایت میکنن !!

نعمت 5 دی 1398 ساعت 21:52

کاشکی دستم قطع میشد و ب اقای کلید ب دست هیچ‌وقت رای نمیدادم .
هیچ وقت خودمو بخاطر این خریتم نمی بخشم
خدایا سیرمون کردن از زندگی
خدایا خودت نجاتمون بده
تا کی ؟
تا کجا ؟؟
ما ایرانیا حافظه ی تاریخیمون خیلی کوتاه هست .خیلییی !!
زمانی سفر خارجی حروم شد که عوارض خروج ۷۵ تومنی رو اقای کلید ب دست ب یکباره ۲۲۰ کرد !!!

Arak47 22 آذر 1398 ساعت 00:06

یعنی واقعاً که... مگه ما زندانی هستیم یا برده؟؟ که برای خارج شدن از کشورمون باید پول و باج بدیم؟؟ بعدشم تو این مملکت اقلیت های دینی داریم که اصلا کارشون به سفر زیارتی نمیفته اونا چه گناهی کردن؟؟؟ یعنی هیچکس نیست به داد مردم برسه؟؟

ارش 20 آذر 1398 ساعت 21:56

یعنی بدبخت از ما مردم تو دنیا نیست

علی 19 آذر 1398 ساعت 21:55

مقصر خود ما مردم هستیم،وقتی که هر چقدر گران میشه بازم مسافرت خارجی را انجام میدیم بازم گرون تر میکنند،وقتی مردم سفر خارجی رو کنسل کنند ،درآمد ایرلانها کم میشه و همچنین دولت نقشه ای که کشیده برای جبران کسری بودجه نقش بر آب میشه

آرش 18 آذر 1398 ساعت 15:16

از ماست که بر ماست....

Reza 18 آذر 1398 ساعت 07:28

تا کی قراره این ظلمها ادامه پیدا کنه خدا داند. جالب اینکه اگه بخوای سفر زیارتی بری یا اصلا عوارض نمی خواد بدی یا خیلی کم و جزئی. یعنی اگر بخوای بری سفر خارجی تفریحی حتما باید تاوان بدی. جالبه بدونید خواهرم میگه در کشور سوئیس کوچکترین اقدامی که می خوان انجام بدن(حتی می خوان یه پل احداث کنن یا اقدام مالی کنن) توی هر خونه یک کاغذ میندازن و نظرخواهی می کنن و بر اساس نظر مردم اقدام می کنن.مردم رو ساده فرض کردن که این عوارض خرج زیرساخت گردشگری میشه! کدوم گردشگری آخه!؟ شهر چابهار با اینهمه جاذبه منحصربفرد برید ببینید وضعش چجوره!؟ آخه ماندن به چه قیمتی؟! جیب بری شاخ و دم نداره. ضمنا دقت کردید گرانی بصورت هفتگی شده و حرف از یک یا دو درصد نیست! حداقل 20 تا 200 درصده! خدا آخر و عاقبت مردم رو ختم به خیر کنه.

Mehdi 18 آذر 1398 ساعت 06:46

طبیعتا عوارض خروج از کشور باعث میشه که سفر های خارجی طبقه متوسط کم بشه. اما این به معنای ارزون تر تموم شدن سفرهای داخلی نیست. چون مطمئنا سفرهای داخلی هم گرون میشه. هتل دار، رستوران دار، ایرلاین داخلی، برگزارکننده تور و.... وقتی ببینه تقاضا برای سفر داخلی زیاد شده قیمت های به مراتب بالاتری رو اعلام میکنه.

محمد مروتی 18 آذر 1398 ساعت 05:44

آیا دست تو جیب مردم کردن کار خوبیست؟؟

نادر 18 آذر 1398 ساعت 00:38

واقعا شرم آوره متاسفم

فرید مسعود 17 آذر 1398 ساعت 22:04

باعث خجالت.. تأسف و شرمساری
واقعا چیز دیگه ای به زبان نمیاد

Ali 17 آذر 1398 ساعت 20:59

چطوره عوارض خروج از استان شهر یا حتی منزل هم گرفته بشه !!! باور کنید درآمد دولت زیاد میشه شاید اینجوری یه عده مردن
این ملت چقدر جان سخت هستن بیچاره ریس جمهور هر کاری میکنم این مردم هنوز زنده هستند.

مشاهده نظرات بیشتر