دنور، هتلی را به مسکنی برای افراد بی‌خانمان تبدیل می‌کند!

3.1
از 7 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در این کشور بی خانمان ها از مردم عادی خوشبخت تر هستند! +تصاویر
26 بهمن 1398 10:00
1

​​​​​​​​در دنور یک شرکت غیرانتفاعی نشان داد که چگونه می‌توان با تفکری خلاقانه مشکلال بی‌خانمان را رفع کرد. ائتلاف کلرادو (Colorado Coalition) در ماه جاری شروع به اجازه آپارتمان‌ها در استودیو فیوژن (Fusion) کرد. این شرکت هتلی قدیمی به نام Quality Inn & Suites را برای تبدیل به 139 آپارتمان نقلی به مبلغ 8.4 میلیون دلار خریداری کرد و قرار است بعد از بازسازی به بی‌خانمان‌ها تحویل دهد. نام این پروژه استودیو فیوژن گذاشته شده است.

دنور هتلی را به مسکنی برای افراد بی‌خانمان تبدیل می‌کند.

این هفدهمین ساختمانی که توسط جان پارونسکی (John Parvensky) افتتاح می‌شود، فردی که این سازمان غیرانتفاعی را از سال 1985 مدیریت می‌کند. این آپارتمان‌ها برای شهروندان بی‌خانمان که از پناهگاه‌ها یا خیابان وارد آن می‌شود، کمک بزرگی خواهد بود. با رشد سریع بی‌خانمان‌ها در سراسر کشور، تبدیل این هتل به یک مجتمع آپارتمانی یک راه‌حل مناسب برای دور نگاه داشتن مردم از خیابان‌ها است. به ویژه از زمانی که کارتن‌خوابی و چادر زدن در دنور ممنوع شد. اگرچه این قانون از سوی قاضی در دنور برخلاف قانون اساسی اعلام شد اما این ممنوعیت در حال حاضر اجرا می‌شود.

دنور هتلی را به مسکنی برای افراد بی‌خانمان تبدیل می‌کند.

پارونسکی می‌گوید: «پروژه حاضر به منظور ایجاد امید در جامعه به وجود آمده است. ما دائما به این فکر می‌کردیم که چطور می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن کاری کنیم که مردم هر چه سریع‌تر از خیابان‌ها به جای امن منتقل شوند که بتوانند آنجا را خانه خود صدا کنند.»

در این شرایط واضح است که خرید ساختمان قدیمی و تبدیل آن به محل سکونت بی‌‌خانمان‌ها خیلی راحت‌تر و موثرتر از شروع ساخت یک ساختمان جدید، هم از نظر زمان و هم از نظر هزینه است. به گفته دنورایت (Denverite) ساخت یک مجتمع مسکونی در حدود 35 میلیون دلار می‌تواند هزینه داشته باشد و علاوه بر آن چندین سال ساخت آن طول خواهد کشید. اما در مورد استودیو فیوژن تنها چندماه زمان نیاز دارد تا سرمایه اولیه آن تامین شود.  

دنور هتلی را به مسکنی برای افراد بی‌خانمان تبدیل می‌کند.

فرماندار شهر می‌گوید: «این موضوع نشان می‌دهد که برای حل مشکل مسکن و تامین مسکنی ارزان چه فکرهایی می‌توانیم بکنیم. استودیوی فیوژن نمونه‌ای است که نشان می‌دهد با اندکی هزینه و زمان می‌توان ساختمانی جدید برای بی‌خانمان‌ها ایجاد کرد.»

آپارتمان‌های این مجتمع مسکونی به آرامی پر خواهند شد. به ساکنان کوپن‌های ویژه‌ای به عنوان اجاره‌بهای آپارتمان داده می‌شود که کوپن‌ها بیش از 30 درصد درآمد ماهیانه ساکنان نخواهد بود. در دنور با اینکه بسیاری از مردم اجاره خود را براساس درآمدشان (درآمد دریافتی از دولت به علت معلولیت یا کمک‌های دولتی) پرداخت می‌کنند اما بسیاری از مردم دو شغل دارند. متاسفانه حقوق‌های دولتی پاسخگوی هزینه مسکن نیست و مردم بر این اساس تصمیم می‌گیرند بی‌خانمان ‌شوند.

دنور هتلی را به مسکنی برای افراد بی‌خانمان تبدیل می‌کند.

هر اتاق بازسازی شده‌ی هتل به یک آپارتمان 300 فوتی تبدیل خواهد شد که دارای حمام و آشپزخانه خواهد بود. علاوه بر این هر آپارتمان مجهز به یک تختخواب، قفسه، میز تحریر، صندلی، تلویزیون، مایکروویو و یخچال کوچک و همچنین ظروف غذا خواهد شد. برای سلامت ساکنان این هتل قدیمی، مدیری تمام وقت در ساختمان کار خواهد کرد. امنیت ساختمان و سلامت تجهیزات نیز توسط مدیر دائما بررسی و چک خواهد شد.

ائتلاف کلرادو با همکاری Denver Health و موسسه Metro Denver Homeless افرادی که امکان اجاره کردن این ساختمان‌ها را دارند، شناسایی می‌کنند. استودیو فیوژن چراغ امیدی برای ایجاد مسکنی مقرون به صرفه در دنور خواهد بود.

 منبع: mymodernmet

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی