کلبه‌ی شکلاتی، خوشمزه و واقعی

4.6
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کلبه‌ی شکلاتی، خوشمزه و واقعی!
12 مهر 1397 09:00
0

شاید شما هم داستان هانسل و گرتل را شنیده باشید. در این داستان جادوگر شروری در میان جنگل خانه‌ای جادویی ساخته است. خانه‌ای که مواد سازنده‌اش سراسر شیرینی و شکلات هستند. آن جادوگر خبیث با فریب دادن کودکان، آنها را به داخل خانه کشانده و زندانی می‌کند. اصالت این افسانه که جزئیات زیادی هم دارد به آلمان برمی‌گردد. در واقع هانسل و گرتل یکی از جذابترین و در عین حال معروفترین افسانه‌های آلمانی‌ست که فیلم‌های متعددی بر اساسش ساخته‌اند.

حالا یک مجسمه‌ساز خوش‌ذوق و بااستعداد از داستان هانسل و گرتل استفاده کرده و کلبه‌ای ساخته که سراسر از جنس شکلات و شیرینی است. از دیوار و سقف و پشت بام گرفته تا اجزای داخلی مانند ساعت، کمد، فنجان‌ها و حتی کتاب‌ها و... همه چیز در این کلبه، خوشمزه و شکلاتی است. سازنده‌ی این کلبه Jean-Luc Decluzeau نام دارد و قطعا هدفش از ساخت چنین اثر جالبی، فریب دادن کودکان نبوده است.

کلبه‌ی شکلاتی، خوشمزه و واقعی

نگاهی دقیق تر به خانه ی شکلاتی

بد نیست بدانید که با وجود این که داستان هانسل و گرتل اصالتی آلمانی دارد اما سازنده‌ی این کلبه فرانسوی است. به همین خاطر او کلبه‌ی زیبا و خوشمزه‌اش را در سور، یکی از کمون‌های –نوعی تقسیمات کشوری- فرانسه ساخت. حالا علاقه‌مندان به بازدید از این کلبه‌ی منحصربه فرد تنها با 15 دقیقه اتومبیل سواری از پاریس می‌توانند به راحتی از این بنای جالب دیدن کنند.

خوشبختانه حالا ساخت کلبه‌ی شکلاتی به طور کلی به پایان رسیده است و گردشگران می‌توانند از آن دیدن کنند. مطمئن باشید به راحتی این بنا را پیدا خواهید کرد زیرا روبه‌روی درِ ورودی آن یک حوض کوچک مملو از شکلات وجود دارد.

کلبه‌ی شکلاتی، خوشمزه و واقعی

کلبه‌ی شکلاتی، خوشمزه و واقعی

اقامت در کلبه ی شکلاتی

جالبترین نکته درباره‌ی کلبه‌ی شکلاتی فرانسه این است که هرکسی که بخواهد می‌تواند در آن اقامت کند. بله تنها با کمی جستجو در وبسایت بوکینگ شما هم می‌توانید اقامتی به‌یادماندنی را در این کلبه‌ی زیبا تجربه کنید. افرادی که تصمیم می‌گیرند شب را در این کلبه به سر کنند، با چگونگی ساخت کلبه و مواد مصرف شده در آن نیز آشنا خواهند شد. ناگفته نماند که مسئولان مربوطه به تمامی میهمانان هشدار می‌دهند که حق آسیب رساندن به بنا یا خوردن آن را ندارند. اگر به‌راستی دوست دارید در این کلبه اقامت داشته باشید، از یاد نبرید که امکان رزرو کلبه تنها از 26 سپتامبر تا 6 اکتبر وجود دارد.

کلبه‌ی شکلاتی، خوشمزه و واقعی

منبع: matadornetwork.com

زهرا میرزایی