شما می توانید از خانه به ۱۲۰۰ تا از مشهورترین موزه های جهان بروید

4.4
از 17 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
شما می توانید از خانه به ۱۲۰۰ تا از مشهورترین موزه های جهان بروید + تصاویر
06 فروردین 1399 07:00
2

اگرچه ماندن در خانه (قرنطینه) می‌ةواند برای برخی از افراد آسان باشد اما برخی از افراد این امر مشکل و دردسرساز می‌باشد. برخی ممکن است در یافتن فعالیت سرگرم کننده و همچنین از اینکه ارتباطی با افراد نزدیک خود نداشته باشد، دچار اضطراب و نگرانی شود. خوشبختانه در این بین علاقمندان موزه و هنر به لطف بخش فرهنگ و هنر گوگل (Google Arts & Culture) می‌توانند به دور دنیا سفر کنند و آثار هنری مشهور جهانی را در اتاق نشیمن خود ببینند.

google-virtual-museum-tours1.jpg

در این پلتفرم دیجیتالی مجموعه‌ای از موزه‌ها و گالری‌ها گردآوری شده و هر کس تنها با یک وایفای می‌تواند در أوقات فراغت خود از آن استفاده کند. با توجه به موزه، ببنندگان می‌توانند در میان تصاویر مشهور حرکت کنند و در موارد خاص حتی یک نمای خیابانی از فضای گالری را نیز در این تور مجازی مرور کنند.

google-virtual-museum-tours2.jpg

در راس این لیست می‌توان به موزه وان‌گوگ در هلند اشاره کرد بزرگترین مجموعه آثار پست امپرسیونیست را در خود نگاه داشته است. همچنین گالری اوفیزی (Uffizi) در فلورانس، که جایگاه شاهکاری‌های بسیاری از دوران رنسانس است. در این لیست موزه بریتانیا در لندن قرار دارد که این موزه گنجیه ارزشمند از آثار باستان‌شناسی را در خود دارد. علاوه بر همه این‌ها دوستداران معماری می‌توانند در طراحی‌های مارپیچ و عجیب موزه گوگن هایم (Guggenheim Museum) در نیویورک وارد شوند و از آن لذت ببرند. این تورهای مجازی می‌تواند برای زمان قرنطینه بسیار سرگرم‌کننده باشند.

google-virtual-museum-tours3.jpeg

 google-virtual-museum-tours4.jpg

گوگل به منظور کمک به خالقان و حافظان تاریخ و همچنین برای ماندن در خانه، لیستی از ۱۰ موزه مجازی برتر خود را معرفی کرده است:

  1. موزه بریتانیا، لندن
  2. موزه گوگن‌هایم، نیویورک
  3. موزه ارسی (Musée d’Orsay)، پاریس
  4. موزه ملی هنر‌های مدرن و معصر، سئول
  5. موزه پرگامون (Pergamon Museum)، برلین
  6. موزه ریجکسموسوم (Rijksmuseum)، آمستردام
  7. گالری اوفیزی (Uffizi Gallery)، فلورانس
  8. موزه MASP، سائوپائلو
  9. موزه ملی انسان‌شناسی، مکزیکوسیتی
  10. موزه The J. Paul Getty، لسن‌آنجلس

 

منبع: mymodernmet

 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی