طراحی نوین صندلی ‌های ایستاده در هواپیما

4.8
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در صندلی های جدید هواپیما باید ایستاده بنشینید ! + تصاویر ‏
02 اردیبهشت 1397 10:00
0

آیا از فضای محدود جلوی صندلی های هواپیما خسته شده اید؟

شرکت سازندۀ صندلی اویون‌تریر (Avionterior) در ایتالیا، تسهیلاتی فراهم کرده است که به موجب آن مسافران می ‌توانند بدون پرداخت وجه مازاد، حین سفر هوایی، فضای کافی در اختیار داشته باشند و به هر اندازه که بخواهند پای خود را دراز کنند.

نکتۀ جالب اینجاست که این صندلی ‌ها کاملاً عمودی طراحی شده‌ اند و زاویه‌ ای قائم دارند؛ گویی مسافران به حالت ایستاده به سفرشان ادامه می‌ دهند.

طراحی نوین صندلی ‌های ایستاده در هواپیما

این صندلی‌ ها نخستین بار با هدف فضاسازی بیشتر در نمایشگاه صنایع هوایی هامبورگ و در سال 2018 رونمایی شدند. هدف از طراحی اسکای ‌رایدر (SkyRider 0.2) ، ایجاد فضایی مضاعف و کاهش فاصلۀ میان ردیف‌ صندلی ‌ها در هواپیما بود.

این طراحی، نمونۀ کامل‌ شدۀ صندلی ‌هایی است که همین سازنده در سال 2010 ارائه داد، اما با شکست مواجه شد.

صندلی‌ های اولیه، که از سوی ادارۀ هوانوردیِ فدرالِ امریکا مورد قبول قرار نگرفتند، طرحی شبیه به زین اسب داشتند.

طراحی نوین صندلی ‌های ایستاده در هواپیما

طراحی نوین صندلی ‌های ایستاده در هواپیما

شرکت اویون‌تریر (Avionterior) دلیل این تشابه را اینگونه توجیه می کند که گاوچران ‌ها نیز می توانند ساعت‌ ها بدون احساس ناراحتی بر روی زین ‌هایی با همین شمایل بنشینند و طی مسیر کنند؛ به همین دلیل به نظر می رسد که ارگونومی این صندلی مناسب ترین حالت ممکن باشد.

منبع : CNN

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.