نروژ هواپیماهای الکترونیکی می سازد

4
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بالاخره هواپیماهای الکترونیکی به پرواز در می‌آیند! +تصاویر
30 شهریور 1397 09:00
0

در ماه جولای سال ۲۰۱۸، در یک پرواز با هواپیمای الکتریکی از فرودگاه اسلو، وزیر حمل و نقل نروژ برای چند دقیقه در اطراف شهر پرواز کرد و با تشویق حاضران دوباره در فرودگاه فرود آمد. آنچه که در این پرواز اتفاق افتاد فقط یک پرواز تفریحی نبود، این یک قدم بزرگ برای انطباق با پروازهای الکتریکی و همینطور مبارزه با تغییرات آب و هوایی ناشی از سوخت‌های فسیلی محسوب می‌شود. هواپیمای مورد استفاده در این پرواز Alphat Electro G2 نام داشت که توسط یک شرکت خصوصی ساخته شده است. نروژ جزو کشورهای پیشتاز در استفاده از خودروهای الکتریکی است و اینطور که پیدا است هواپیماهای الکتریکی قدم بعدی خواهند بود.

هواپیمای الکتریکی نروژ

هواپیمای الکتریکی نروژ

طبق آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۸، ۴ درصد از گازهای گلخانه‌ای منتشر شده در هوا حاصل فعالیت‌های حمل و نقل هوایی است. دولت نروژ برنامه‌ریزی کرده است که تا سال ۲۰۴۰ ، سهم خود را از این درصد، کاهش دهد و در همین راستا قرار است پروازهای مسافت کوتاه توسط هواپیماهای الکتریکی مدرن انجام شود. با این که مدل Alphat Electro G2 فقط برای دو سرنشین طراحی شده است اما شرکت‌های مختلفی از سراسر دنیا در تلاش هستند تا هواپیماهای الکتریکی با قابلیت حمل چندین مسافر را بسازند. هنوز مدل‌های تجاری از هواپیماهای الکتریکی به مرحله ساخت نرسیده است و هنوز تحقیقات ادامه دارد. آنطور که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۰ این هدف ممکن خواهد شد.

هواپیمای الکتریکی نروژ

نروژ هواپیماهای الکتریکی می سازد

مقامات نروژی معتقدند به خاطر وضعیت جغرافیایی خاص این کشور، یعنی داشتن جزایر و کوهستان‌های زیاد و وجود تعداد زیادی پرواز روزانه‌ی کوتاه، پروازهای الکتریکی بازدهی خواهند داشت و این برنامه‌ی بلند مدت می‌تواند قدم بزرگی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای باشد.

انقلاب سبز که با هدف کاهش گازهای گلخانه‌ای و بهبود مصرف انرژی در حال رخ دادن است، سال به سال باعث افزایش خوردروهای الکتریکی در خیابان‌ها شده است تا جایی که در سال ۲۰۱۷ تعداد خودروهای الکتریکی به بیش از ۳/۲ میلیون دستگاه رسیده است. با این که هنوز بسیاری کشورها با خودروهای الکتریکی مطابقت نیافته‌اند، پروازهای الکتریکی در حال ظهور هستند. مزیت پروازهای الکتریکی فقط کاهش گازهای گلخانه‌ای نیست، این پروازها نسبت به انواع متداول با موتور سوختی، ارزان‌تر خواهد بود.

منبع: matadornetwork.com