8 نکته ی کلیدی برای بستن چمدان به مقصد اروپا!

4.5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
به نفعتان است این‌ها را به اروپا نبرید! + تصاویر
23 خرداد 1397 13:00
0

بسیاری از ما می دانیم چه چیزهایی را باید با خودمان به سفر ببریم، اما گاهی دانستن اینکه چه چیزهایی را نباید برای سفر همراه خود داشته باشیم، مهم‌تر است! در ادامه، سعی کرده‌ایم کار شما را راحت کنیم و لیستی از مواردی تهیه کرده‌ایم که بهتر است با خودتان به تور اروپا نبرید و بی‌جهت چمدانتان را به خاطرشان سنگین نکنید!

 

1-کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند به اروپا نبریم

اکثرا در سفرهای اروپا پیاده روی زیاد بر روی خیابان هایی با سنگفرش ناهموار دارند. همچنین ممکن است بخواهید به بالای کوه دئومو در فلورانس یا بالای برج بلم در لیسبون بروید (ساختمان های تاریخی این گونه فضاها معمولا آسانسور ندارند). خب پس نیازی به گفتن نیست، کفش پاشنه بلند به دردتان نخواهد خورد. در عوض، کفش راحتی که حداقل چند هفته استفاده کرده اید را بپوشید. برخی از مسافران بعلت راه رفتن زیاد دچار مشکلاتی می شوند، پس حتما لباس آزاد و راحت بپوشید.

 

2-لباسهای ماکسی نپوشید!

به اروپا نبریم

وقتی به قدم زدن در خیابان های شیک پاریس فکر می کنید، پیراهن های بلند یا پیراهن ساحلی به ذهنتان می رسد اما این نوع لباس ها به هیچ وجه مناسب خیابان های پاریس نیستند. هنگامی که برای سفر به اروپا چمدان می بندید، لباس هایی را انتخاب کنید با افراد محلی هماهنگ باشد. بر لباس های مناسب با رنگ های خنثی، با یک روسری شیک تمرکز کنید. از کفش های سفید تنیس، کلاه بیسبال، تی شرت های با متن و یا آرم ها و لباس های ورزشی استفاده نکنید.

 

3-کیف دوشی بزرگ

چیزهایی که نباید به اروپا ببریم

اگر می خواهید این واقعیت را که شما یک توریست هستید به همه نشان دهید، بروید و یک کیف کمری بخرید. علاوه بر این که تقریبا در همه جای جهان کیف کمری نماد توریست است و در خیابان های شلوغ و یا مترو برای شما قابل دسترس تر است. لباسهای که جیب مخفی دارند از کیف های کمری نیز امن تر وقابل دسترس تر هستند.  کیف های crossbody نیز برای سفر بسیار مناسبند. این کیف ها علاوه بر ضد سرقت بودن، بسیار شیک هستند.

 

4-آداپتور اشتباه

چیزهایی که نباید به اروپا ببریم

به یاد داشته باشید که کشورهای مختلف اروپا دارای پریزهای برق متفاوتی هستند بنابراین آداپتور اشتباه همراه خود نبرید. همچنین انتظار نداشته باشید آداپتور شما که در سال گذشته در لندن برایتان مفید بوده است برای کار در ایتالیا در سال جاری نیز مفید باشد. قبل از شروع به بستن چمدان برای اروپا، یک لیست دستی از نوع و ولتاژ برق کشورهای مختلف تهیه کنید و بررسی کنید تا ببینید کدام آداپتور (ها) برای مقصد شما مناسب است. همچنین در نظر داشته باشید که ممکن است بیش از یک آداپتور نیاز داشته باشید تا بتوانید چندین دستگاه را همزمان شارژ کنید.

 

5-چمدان های سنگین

چیزهایی که نباید به اروپا ببریم

برخی از هتل های زیبا اروپایی ارزش تاریخی دارند، اما آسانسور ندارند. پس سبک سفر کنید تا کمتر اذیت شوید. به یاد داشته باشید: بسیاری از اتاق های هتلهای اروپایی کوچک هستند، بنابراین یک چمدان بزرگ می تواند یک تکه بزرگ از فضای کف اتاق شما را بگیرد. هنگام بسته بندی برای اروپا، سعی کنید یک چمدان متوسط همراه خود ببرید.

 

6-پول نقد

چیزهایی که نباید به اروپا ببریم

روزهایی در سفر وجود دارد که شما مجبورید فقط پول و مدارک شناسایی همراه خود ببرید. پس کارت اعتباری تهیه کنید. در هر فرودگاه چند دستگاه خودپرداز وجود دارد که در آن شما می توانید پول خود را به پول محلی تبدیل کنید و امروزه تعداد زیادی از تجار در سراسر اروپا، کارت های اعتباری را قبول می کنند. علاوه بر کارت اعتباری همیشه کمی پول نقد همراه خود داشته باشید تا اگر دستگاه کارت شما را خورد بتوانید از پول نقدتان استفاده کنید.

 

7-غذاهای ممنوعه

چیزهایی که نباید به اروپا ببریم

اگر شما داستانی که اخیرا در آن، یک زن 500 دلار بابت آوردن سیب به ایالات متحده جریمه شد را شنیده باشید، مطمئنا متوجه می شوید که عوامل گمرک در مورد جریمه ورود غذاهای ممنوعه با هیچکس شوخی ندارند!

همین امر برای ورود به اروپا نیز صادق می باشد. اگر چه ممنوعیت ها از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است، اما به طور کلی باید از ورود هر گونه محصولات گوشتی یا لبنی از یک کشور غیر اتحادیه اروپا به یک کشور اروپایی خودداری کنید. مثلا قبل از اینکه هواپیمایتان به زمین بشیند، باید ماست یا ساندویچ بوقلمون را در هنگام پرواز مصرف کنید. همچنین بسیاری از کشورها ورود سیب زمینی را ممنوع کرده اند. میوه ها و سبزیجات معمولا در صورتی مجاز است که مجوز ورود داشته باشند. بهتر است ممنوعیت ها غذایی را برای کشوری که قرار است به آن سفر کنید، دقیق مطالعه کنید.

 

8-اتو مو و سشوار

چیزهایی که نباید به اروپا ببریم

بله، حتما شما می خواهید وقتی موهای خود را در عکس هایتان نگاه می کنید از آن لذت ببرید اما ابزار زیبایی با حرارت بالا اغلب برای کار بر روی ولتاژ اروپا (240-220 ولت در مقایسه با 120 ولت در ایالات متحده و کانادا) طراحی نشده اند.  یک راه حل این است که یک ابزار ولتاژ دوگانه خریداری کنید. به گفته مسافران گاهی اوقات حتی با دستگاه های ولتاژ دوگانه با توجه به سیم کشی قدیمی و یا جریان های ناهموار در برخی از هتل های اروپایی نمی توان از وسایل فوق استفاده کرد.

حالا می‌توانید با چمدان سبک‌تری راهی تور اروپا شوید و حسابی خوش بگذرانید!

 

 منبع: smartertravel

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.