‏۸ وسیله‌ای که باید در اولین سفر دریایی همراهتان باشد!‏

4.8
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در سفر دریایی به نفعتان است چه وسایلی به همراه داشته باشید؟ +تصاویر‏
09 تیر 1397 15:00
0

سفر دریایی با قایق‌های بادبانی یا قایق‌های تفریحی یک ماجراجویی تمام‌عیار و پر هیجان است. اگر شما هم برای اولین بار می‌خواهید یک سفر دریایی تجربه کنید و هنوز نمی‌‌دانید چه چیزهایی باید همراه داشته باشید، ما ۸ مورد از وسایل مورد نیاز سفر دریایی را در این مطلب معرفی می‌کنیم تا از این سفر پرهیجان لذت ببرید.

 

البته این نوع سفرها زیاد متداول نیست، اما اگر برای اولین بار می‌خواهید دل به دریا بزنید  و نگران هستید آماده نباشید، در ابتدا بدانید که وسایل زیادی نیاز نخواهید داشت، پس بهتر است در کنار لباس مناسب این ۸ مورد از وسایل مورد نیاز سفر دریایی را حتماً با خود ببرید.

 

۱. یک جفت کفش نرم و راحت

بعضی کاپیتان‌ها قانون «بدون کفش» دارند، یعنی ورود با کفش به قایق ممنوع است. اما به هرحال به یک کفش مناسب نیاز خواهید داشت. اگر می‌خواهید حرفه‌ای عمل کنید کفش‌های مخصوص و ضد آبی در بازار موجود هستند.

 

سفر دریایی

 

۲. یک چاقوی مناسب

تا زمانی که یک چاقو نداشته باشید نمی‌توانید خود را دریانورد بنامید. همراه داشتن یک چاقوی ساده گاهی وقت‌ها به شدت نیاز است. می‌توانید یک چاقوی چندکاری سوئیسی داشته باشید اما آنچه مهم است یک چاقوی ساده،تاشو و دندانه‌دار است. بهتر است چاقو قفل ضامن‌دار باشد و از نوع استیل مغناطیسی نباشد. این چاقو از باز کردن کنسرو تا بریدن یک طناب همراه شما خواهد بود.

 

سفر دریایی

 

۳. جلیقه نجات یا حلقه‌های باد شونده

اگر قرار باشد ضروری‌ترین مورد از وسایل مورد نیاز سفر دریایی را نام ببریم یک وسیله شناور ماند روی آب را باید نام برد. همانطور که می‌دانید دریا هر لحظه احتمال متلاطم شدن دارد پس بهتر است یک وسیله برای لحظات بحرانی داشته باشید تا در صورت احساس خطر از شناور ماندن خود روی آب مطمئن باشید. این وسیله می‌تواند یک جلیقه نجات قابل باد کردن یا یک حلقه لاستیکی شنا کوچک باشد. اگر به جای جلیقه حلقه را  انتخاب کنید می‌توانید از آن در هنگام شنا و خوش‌گذرانی هم استفاده کنید.

 

سفر دریایی

 

۴. ننو برای خوابیدن

وقتی قرار است روزها در قایق باشید، داشتن یک ننو لذت‌بخش‌ترین چیزی است که می‌توان تجربه کرد. تکان‌های ناشی از امواج دریا مانند گهواره آن را تکان می‌دهد و از خواب خود لذت دوچندان خواهید برد. چندین نوع مختلف از ننو ساخته شده از طناب در بازار موجود است و حتی خودتان با پیدا کردن آموزش ساخت، می‌توانید یک مدل ساده‌تر بسازید.

 

سفر دریایی

 

۵. یک کتاب یا فیلم آموزش گره زدن پیدا کنید

گره زدن روی کشتی و قایق‌های تفریحی بسیار اهمیت دارد و وقتی قرار باشد شما هم بخشی از یک سفر ماجراجویانه باشید پسس باید گره زدن بلد باشید. کتاب‌های زیادی در این زمینه می‌توانید پیدا کنید و با کمی جستجو در اینترنت هزاران فیلم آموزش گره زدن خواهید دید.

 

سفر دریایی

 

۶. لوازم سرگرمی گروهی با خود ببرید

یکی از وسایل مورد نیاز سفر دریایی که شاید به ذهن‌تان نرسد، همراه بردن یک وسیله بازی و سرگرمی گروهی است. وابسته به همراهان و دوستانی که در سفر هستند می‌توانید تخته نرد، شطرنج، دومینو یا هر نوع وسیله بازی چند نفره دیگر با خود ببرید. در سفر دریایی آنتن موبایل در میان دریا نخواهید داشت و بیشتر اوقات هم زیر عرشه خواهید بود پس باید این زمان‌های خالی را کمی شاد کنید.

 

سفر دریایی

 

۷. دارو و زنجبیل

دریا زدگی شاید بدتر از هر بیماری باشد که در عمر خود تجربه کرده‌اید. دریازدگی همه بدن شما و حتی ذهن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همراه داشتن کمی زنجبیل می‌تواند معده شما را بهتر کند و داروی ملاتونین به خواب بهتر شما کمک می‌کند.

 

سفر دریایی

 

۸. موسیقی و باز هم موسیقی

در موبایل یا هر دستگاه پخش دیگری که به همراه خود می‌برید، پلی لیستی از موسیقی‌ها ردیف کنید تا در سفر خود لذت ببرید. هرچه تعداد موسیقی بیشتری ببرید بهتر است.

  سفر دریایی

منبع : matadornetwork

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.