پاریس غرق در آب ‏

4.7
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
پاریس غرق در آب ‏ + تصاویر
08 بهمن 1396 15:00
0

شهر پاریس بار دیگر در آب غوطه ور شده است. پس از بارش مکرر باران در این شهر ، رود سن 5.95 متر بالا آمده است  و قسمت هایی از اطراف رودخانه را پر آب کرده است. هرچند این میزان هنوز به اندازه سال 2016 نیست چرا که بیشترین بالاآمدن آب این رودخانه در آن سال 6.1 متر بود که باعث بسته شدن بسیاری از جاذبه های گردشگری شهر و جا به جا کردن آثار هنری موزه های اطراف رود سن شد. هرچند پیش بینی می شود با این شدت بارش باران ، سطح آب بیش از این بالا بیاید.

بالاآمدن سطح آب این رودخانه موجب ایجاد اختلال در خدمات مترو و قطار شهر شده است و همچنین پیاده راههای اطراف این رودخانه نیز بسته شده اند چرا که به دلیل بالاآمدن آب ، امکان تردد در این پیاده راهها وجود ندارد. مسئولین شهر احتمال بروز سیل را داده اند. صبح شنبه 1200 خانه در این منطقه بدون برق بودند و پلیس مجبور شد تا از مردم بخواهد خانه هایشان را فعلا تخلیه کنند. بیماران دو بیمارستان نیز در این منطقه به بیمارستان های دیگر منتقل شدند.

بخشی از موزه لوور که در کنار این رودخانه واقع شده است نیز به طور موقت ، حداقل تا دوشنبه ، تعطیل شده است. این بخش از موزه مربوط به آثار هنرهای اسلامی می شود.هرچند به نظر می رسد مردم پاریس با این شدت باران و بالاآمدن رود سن سازگار هستند چرا که در گزارش ها اعلام کرده اند این مساله تاثیری به روی زندگی روزمره آنها نداشته است.

نکته ای که درباره این سیل در پاریس وجود دارد نمایان شدن موش های این شهر است که در برخی نقاط همپای ساکنین شهر دیده می شوند. در پاریس به ازای هر شهروند ، 1.75 موش وجود دارد!

پاریس غرق در آب ‏

پاریس غرق در آب ‏

پاریس غرق در آب ‏

پاریس غرق در آب ‏

پاریس غرق در آب ‏

پاریس غرق در آب ‏

 

منبع : CNN

 

 

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان