دست جیب برهای پاریسی در جیب گردشگران آسیایی

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
06 شهریور 1394 10:30
0

گردشگران آسیایی در شهر پاریس به طعمه خوبی برای جیب برهای این شهر تبدیل شده اند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی صدای فرانسه، گروه های جیب بری که تعداد آنها در پاریس زیاد است و به طور معمول حوالی جذابیت های گردشگری این شهر فعالند، بیش از بقیه، از گردشگران آسیایی در این شهر دزدی می کنند.

17 متهم روز جمعه به جرم دزدی از گردشگران حوالی برج ایفل، موزه لوور، کاخ ورسای و دیگر جذابیت های گردشگری این شهر محاکمه شدند. که گفته می شود بعضی از آنها تا 700 هزار یورو پول دزدی را به خارج از کشور فرستاده اند.

دزدی ها بین سال های 2005 تا 2013 روی داده است و پلیس بیش از 400 تراکنش پولی را به رومانی برای ردیابی انتقالات پولی بررسی کرده است. تنها در اوت 2012، 138 فقره دزدی که در مجموع 138 هزار یورو می شده روی داده است.

افزایش جیب بری ها در پاریس به اندازه ای بوده است که حتی کارکنان موزه لوور نیز در آوریل 2013 به دلیل آن اعتصاب کرده و در ماه مه سال جاری نیز چراغ های برج ایفل به این دلیل خاموش شد. پلیس پاریس به این نتیجه رسیده است که چندین گروه مجرم در حال فعالیت در این شهر هستند و با وانمود کردن به دعوا میان خود، ابتدا حواس گردشگران را پرت کرده و از آنها دزدی می کنند.


منبع: ایرنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.