سازه های عجیبی که در بیابان دیده شده اند اما متعلق به آنجا نیستند!

4.4
از 18 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ماجرای عجیب و غریب‌ترین سازه‌های جهان که در میان بیابان پیدا شده‌اند! +تصاویر
19 آبان 1398 07:00
3

بیابان‌ها مکان‌های دور افتاده و عجیبی هستند. دشت‌های عظیمی از شن با آب و هوایی خشن! این بخش عظیم، یکی از مهم‌ترین عواملی است که زمین را اسرارآمیز و جذاب کرده است. براساس بررسی زمین شناسی ایالات متحده، بیابان‌ها تقریباً یک سوم از سطح کره زمین را پوشش داده‌اند. این مناطق وسیع، غالباً از ماسه تشکیل شده‌اند. آن‌‌ها زیستگاه بخش عظیمی از گیاهان و جانوران جهان هستند. در این مطلب به اسرار شگفت‌انگیزی که زیر سطح زمین و در اعماق بیابان‌ها پنهان شده‌اند اشاره‌ای نمی‌شود، گرچه برخی از این رازهای پنهان به لطف باستان‌شناسان و تلاش آنها و کمی شانس و تکنولوژی گوگل ارت کشف شده‌اند! در این مطلب قصد داریم به عجیب‌ترین سازه‌هایی بپردازیم که در بیابان‌ها پیدا شده‌اند، درحالیکه اصلا متعلق به آنجا نبوده‌اند!

 

  • هشت میلیون مومیایی سگ

در صحرای مصر، باستان شناسان شبکه‌ی پیچیده زیرزمینی که شامل هشت میلیون مومیایی سگ می‌شد را پیدا کردند. طبق باور دانشمندان دانشگاه کاردیف، این حیوانات نماد خدایان بودند و به عنوان واسطه‌ای بین خدایان و اهداکنندگان شناخته میشدند. علاوه بر سگ‌های دفن شده در صحرا، بابونها، گاوها، لک لک‌ها، شاهین‌ها و گربه‌های مومیایی شده نیز دیده می شود.

سازه‌های عجیبی که در بیابان می‌بینید(که قطعاً متعلق به آنجا نیستند)

 

  • شهرمصری تقلبی مدفون شده در کالیفرنیا

در شمال سانتا باربارا، در امتداد تپه‌های شنی گوادالوپ-نیپومو، مجسمه‌ای به ارتفاع 35 فوت از رامسس دوم قرار دارد و تفرجگاهی که توسط ابوالهول‌های پنج تنی و یک معبد قرار گرفته‌ است. این بناها به جای اینکه بقایای یک شهر باستانی باشند، دکور فیلم قدیمی 10 فرمان به کارگردانی سسیل ب. دمیل هستند. این فیلم یکی از پر هزینه‌ترین دکورها را در تاریخ هالیوود داشته‌ است. طبق گفته وبسایت اسمیتسونیان، عوامل فیلم نمی‌توانستند دکور را خراب کنند و دمیل هم نمی‌خواست که آن را سالم رها کند تا دیگر فیلم سازان از آن استفاده کنند. شایعه شده بود که کارگردان می‌خواست با بولدوزر آن را خراب کند.

سازه‌های عجیبی که در بیابان می‌بینید(که قطعاً متعلق به آنجا نیستند)

 

  • خطوط جهانی ناسکا در پرو

در دهه 1920 میلادی پروازی تبلیغاتی در پرو موجب کشف این خطوط شد. از اولین بار هم این اشکال متمایز از اشکال طبیعی زمین قابل تشخیص بودند. این خطوط شامل یک عنکبوت، میمون و زرین بال بود و این سوال را به وجود آورد که مفهوم این اشکال چیست. بنا به گفته نشنال جئوگرافی مفهوم این شمایل فوق العاده، هنوز مشخص نیست. اگرچه شواهدی مبنی بر اینکه به بعضی آیین‌های مذهبی مربوط هستند وجود دارند. دانشمندان معتقدند که بخش عظیمی از این خطوط توسط مردم ناسکا که حدود سال های 1 تا 700 پس از میلاد زندگی می‌کردند به وجود آمده‌اند.

سازه‌های عجیبی که در بیابان می‌بینید(که قطعاً متعلق به آنجا نیستند)

 

  • سازه‌های انسان‌های باستانی

این مجسمه‌های عجیب و غریب که در اردن قرار دارند، اولین بار توسط خلبان انگلیسی، پرسی مایتلند در سال 1927 دیده‌ شدند. بدوی‌ها به آن «سازه‌های انسان‌های باستانی» می‌گویند. بسیاری از این مجسمه‌ها بیش از 80 پا، پهنا دارند و قدمت برخی از ایشان به 8500 سال پیش برمی‌گردند. بعضی‌ها فکر می‌کنند که این بناها اهمیت نجومی داشته‌اند و برای تراز شدن با خورشید ساخته شده‌اند. ولی درمورد کاربرد اصلی آنها هنوز کسی کاملاً مطمئن نیست.

سازه‌های عجیبی که در بیابان می‌بینید(که قطعاً متعلق به آنجا نیستند)

 

  • سازه غول پیکر آروز در آروزینا

در صحرای آریزونا واقع در ایالات متحده، سازه‌های فلش مانند عظیم بتونی وجود دارد. طبق گزارش CNN TRAVEL، این سازه‌ها در اواخر دهه 1920 و اوایل دهه 1930 توسط انجمن کنترل ترافیک هوایی ساخته شده‌اند. طول این سازه‌ها حداکثر 70 فوت است. فلش‌ها را در پایه چراغ‌های روشن بنا کرده‌اند تا به خلبانان برای دیدن پست الکترونیکی ناوبری و ارتباط با برج هوایی کمک کند. این سازه‌ها مدت‌ها قبل از ساخت ماهواره‌ها و GPS استفاده می‌شدند. در حالی‌که بیشتر برج‌های سبک مدتهاست که از بین رفته‌اند، این فلش‌ها به صورت متروکه باقی مانده‌اند و در انتظار دیده‌شدن توسط عابرین یا علاقه‌مندان به مطالعه نقشه‌های هوایی گوگل هستند.

سازه‌های عجیبی که در بیابان می‌بینید(که قطعاً متعلق به آنجا نیستند)

 

  • موشک بالستیک جا مانده از جنگ سرد

موزه موشک تایتان مکانی ملی در نزدیکی توسکان آریزونا است. این موزه از مجموعه 571-7 نگهداری می‌کند. تنها موشک تایتان 2 در این موزه قرار دارد. این موشک بین سال‌های 1963 تا 1987 تهدیدی برای ایالات متحده محسوب می‌شد. این سلاح ابتدا در یک مکان فوق سری نگهداری می‌شد، اما امروزه بازدید از آن برای عموم آزاد است. بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور در تورهای آزمایشی اتاق فرمان از تجربه هدایت موشک شبیه‌سازی شده لذت ببرند. آن‌ها می‌توانند. به عمق 200 متری زمین رفته و تایتان 2 را از نزدیک ببینند. البته جای نگرانی نیست زیرا این موشک مدتها پیش خنثی شده‌ است.

سازه‌های عجیبی که در بیابان می‌بینید(که قطعاً متعلق به آنجا نیستند)

 

  • سازه هنری رایحه بیابان

این چیدمان زیبا و دقیق از اشکال مخروطی میان دریای سرخ و رشته کوه‌هایی که در صحرای شرقی مصر قرار دارند، ساخته شده‌اند که در تصاویر گوگل مپ به صورت دوار دیده می‌شوند. به این سازه‌های هنری، رایحه‌ی بیابان گفته می‌شود که در سال 1997 به اتمام رسید. این سازه که در حد و اندازه آثار حماسی قرار دارد، توسط تیم D.A.S.T طی مدت 2 سال کامل شد. در ساخت آن از 8000 هزار مترمکعب ماسه استفاده شد و در مسافتی بالغ بر 100000 مترمربع بنا شده است.

سازه‌های عجیبی که در بیابان می‌بینید(که قطعاً متعلق به آنجا نیستند)

 

  • کادیلاک‌های واژگون(مزرعه کادیلاک)

محصول مشترک یک میلیونر عجیب و مجموعه هنری مزرعه مورچه سانفرانسیسکو با نام مزرعه کادیلاک درون یکی از چراگاه‌های تگزاس در امتداد کیلومتر 40-1 شرقی بین خروجی‌های 60 تا 62 واقع شده است. به گفته اطلس آبسکورا این اثر هنری شامل 10 کادیلاک نیمه دفن شده واژگون رو به غرب است. کادیلاک‌ها کاملاً منقش به طرح‌های گرافیتی هستند و بازدیدکنندگان می‌توانند طرح خودشان را روی بدنه‌ی آن‌ها اضافه کنند.

سازه‌های عجیبی که در بیابان می‌بینید(که قطعاً متعلق به آنجا نیستند)

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.