مخوف‌ ترین جنگل های دنیا

4
از 13 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مخوف‌ترین جنگل‌های دنیا! +تصاویر
03 شهریور 1397 07:00
0

جنگل‌ها از نظر گردشگری کمتر به تنهایی به عنوان یک جاذبه مورد توجه قرار می‌گیرند و معمولاً یک رودخانه، آبشار،اثر تاریخی و... در میان جنگل است که باعث می‌شود جمعیت زیادی وارد جنگل شوند. به هر حال جنگل‌ها برای بعضی افراد، مظهر زیبایی هستند و برای برخی بالعکس مکانی ترسناک. جنگل‌های بزرگ به خاطر وجود انبوه درختان، وجود حیوانات پر سر و صدا یا سکوت مطلق و نبود روشنایی کافی در بسیاری از فیلم‌ها برای خلق صحنه‌های وحشتناک به کار می‌روند. در هر صورت، ورود به جنگل‌های بزرگ نیاز به امکانات و مهارت کافی دارد تا گم نشوید یا با خطری مواجه نگردید. در ادامه‌ی مطلب، ۵ جنگل مشهور دنیا را که از نظر ترسناک بودن بالاترین رتبه را دارند، معرفی می‌کنیم.

۱. جنگل درختان کج (Crooked Forest)؛ لهستان

این جنگل با درختانی کج که در تصویر مشخص است یکی از جاذبه‌های کشور لهستان است. شاید چند درخت کج شده را به صورت اتفاقی در جایی دیده باشید اما در این جنگل حدود ۴۰۰ درخت کاج با زاویه حدود ۹۰ درجه کج شده‌اند. هنوز کسی دلیل اصلی کج بودن این درختان را نمی‌داند اما برخی معتقدند در سال‌های ۱۹۳۰ کشاورزانی که در منطقه ساکن بودند برای استفاده از تنه درختان در ساخت قایق، با استفاده از وسایلی دست‌ساز اقدام به بستن و اعمال فشار بر تنه درختان کردند و بعدها دیگر از درختان استفاده نکردند و آن‌ها هم به همان شکل رشد کردند. به هرحال این درختان باعث شده جنگل درختان کج جزو چند جنگل مشهور دنیا شود و گروه‌های زیادی از مردم بومی یا خارجی برای دیدن آن بروند.

جنگل درختان کج (Crooked Forest)

جنگل درختان کج (Crooked Forest)

جنگل درختان کج (Crooked Forest)

۲. جنگل آئوکیگاهارا؛ ژاپن

این جنگل مشهور در شمال غربی کوه بزرگ فوجی واقع شده و بیشتر با لقب «جنگل خودکشی» شناخته می‌شود. سالانه در حدود ۱۰۰ نفر به قصد خودکشی وارد این جنگل می‌شوند و دیگر برنمی‌گردند. اقدامات زیادی برای جلوگیری از ورود افراد به جنگل صورت گرفته است، کارهایی مثل نصب تابلو با نوشته «زندگی هدیه‌ای از سوی والدین است» یا استخدام نیروهای نگهبان در اطراف جنگل برای هشدار دادن به افراد. اما با این حال این جنگل مشهور تبدیل به منطقه‌ای معروف برای خودکشی شده است. جنگل آئوکیگاهارا بسیار بزرگ است و طبیعت آن بکر و دست نخورده است، حتی اگر کسی بدون نیت خودکشی وارد آن شود، به احتمال قوی در جنگل گم خواهد شد. داستان‌های زیادی درباره این جنگل وجود دارد که باعث شده ترسناک‌ترین جنگل دنیا شود.

جنگل آئوکیگاهارا؛ ژاپن

جنگل آئوکیگاهارا؛ ژاپن

جنگل آئوکیگاهارا؛ ژاپن

۳. جنگل الربوس (Hallerbos)؛ بلژیک

اگر به دنبال یک جنگل زیبا و مشهور در دنیا هستید این جنگل معروف به جنگل آبی یکی از زیباترین‌‌ها در دنیا است. در ماه‌های فصل بهار این جنگل پر از گل‌های زنگوله‌ آبی می‌شود، گویی که فرش آبی بر کف جنگل پهن شده است. جنگل وسعتی در حدود ۶۶ کیلومتر مربع دارد و فاصله زیادی هم از بروکسل ندارد. ورود به این جنگل زیبا ارزش گم شدن را هم دارد.

جنگل الربوس (Hallerbos)

جنگل الربوس (Hallerbos)

جنگل الربوس (Hallerbos)

۴. جنگل هویا-باچو؛ رومانی

این جنگل با لقب «مثلث برمودای ترانسیلوانیا» شهرت یافته و رازهای زیادی از حوادث و اتفاقات را در دل خود پنهان کرده است. درختان در این جنگل نظم یا شکل مشابه ندارند، برخی تنه‌ی درختان، زیگزاگ هستند و برخی در خلاف جهت عقربه ساعت به خود پیچیده‌اند. در وسط جنگل، منطقه‌ای بیضی شکل است که در آن هیچ درختی رشد نمی‌کند. گفته می‌شود اینجا محل فرود فضاپیمای موجودات بیگانه است و حتی تصویری وجود دارد که ادعا می‌شود یک نفر به صورت اتفاقی از پرواز یوفویی برفراز جنگل یعنی همان منطقه بدون درخت گرفته است. این جنگل مشهور همچنان پر از رمز و راز باقی مانده و داستان‌های زیادی درباره‌ی آن نقل می‌شود.

جنگل هویا-باچو؛ رومانی

جنگل هویا-باچو؛ رومانی

جنگل هویا-باچو؛ رومانی

۵. جنگل سینجی؛ ماداگاسکار

سینجی یعنی «جایی که کسی نمی‌تواند پابرهنه راه برود.» و به خوبی این جنگل سنگی را توصیف می‌کند. جنگل در اصل پر از صخره‌های عمودی و نوک تیز آهکی است که در طول‌ سال‌ها بر اثر فرسایش طبیعی ایجاد شده و به صورت پراکنده درختانی روی آن‌ها رشد کرده‌اند. سینجی خانه بیش از ۱۱ گونه میمون لمور، ۱۰۰ نوع پرنده و ۴۵ خزنده مختلف است. ورود به این جنگل سنگی فقط به افراد خبره توصیه می‌شود چون گم شدن در میان این پدیده طبیعی و حیات وحشی که در آن است، هزینه‌ی گزافی در پی خواهد داشت.

جنگل سینجی؛ ماداگاسکار

جنگل سینجی؛ ماداگاسکار

جنگل سینجی؛ ماداگاسکار

منبع: curiosity.com