Close

شرایط سفر مسافران ایرانی به گرجستان، سخت‌ تر شد!

4.8
از 10 رای
شرایط سفر مسافران ایرانی به گرجستان، سخت‌تر شد!
  • 26 آذر 1397 12:05
  • 25
  • 22.8K

 اخیرا و باتوجه به روند رو به رشد سفر مسافران ایرانی در مسیر تهران – تفلیس و همزمان با تشدید بد رفتاری ماموران فرودگاه این کشور، شرایط خاصی برای پذیرش این مسافران اعلام شده است.

به تازگی اطلاعیه‌ای توسط هواپیمایی قشم ایر منتشر شده که در آن از تمام چارترکننده‌ها و آژانس‌های مسافرتی خواسته شده تا مسافران را نسبت به شرایط سخت‌گیرانه‌ی پذیرش در مسیر تهران – تفلیس، آگاه کنند.

شرایط سفر مسافران ایرانی به گرجستان، سخت‌ تر شد!

در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به اعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ی پلیس فرودگاه تفلیس در روزهای اخیر و آمار بالای مسافران INAD (تایید نشده و بازگردانده شده) در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) ـ تفلیس، به این وسیله از تاریخ ۲۲ آذرماه ۹۷، مسافران محترم در این مسیر تنها با داشتن شرایط مشخص، پذیرفته خواهند شد. (به استثناء مسافران دارای اقامت کشور گرجستان)»

و اما شرایط مشخص چیست؟ براساس این اطلاعیه، شرایط تعیین شده جهت پذیرش مسافران به شرح زیر می‌باشد:

  • الزام همراه داشتن بلیط برگشت (در مسیر ایران ـ گرجستان)
  • واچر هتل
  • بیمه‌ی مسافرتی
  • هزینه‌ی سفر متناسب با تعداد روزهای اقامت

شرایط سفر مسافران ایرانی به گرجستان، سخت‌ تر شد!

لازم به ذکر است که ایران و گرجستان از سال 2016 لغو روادید را اجرا کرده‌اند و به گفته‌ی سفیر این کشور در تهران، از آن زمان تاکنون، سفر ایرانی‌ها به گرجستان 600 درصد افزایش داشته و مشخص نیست که با ادامه‌ی روند سخت‌گیرانه از سوی این کشور، این درصد تا چه اندازه کاهش پیدا کند.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران (25 نظر)

× در حال پاسخ به:

آرتا 24 بهمن 1398 ساعت 18:09

اگه بوکینگ ووچر هتل و بوکینگ بلیط بازگشت رو داشته باشیم ‌ باز هم قبول می کنند؟؟

مریم 4 شهریور 1398 ساعت 11:58

مبلغ متناسب با تعداد روزهای سفر چقدره ؟؟

میلاد 13 تیر 1398 ساعت 00:13

من زمینی عید 98 با ماشینم رفتم مرز اذربایجان گرجستان دیپرتمون کردن با رفتاری بسیار زشت و زننده.دلیلشم گفتن عدم ارایه دلیل کافی برای ورود به کشور,سوالم اینه تا کی دیپورت هستیم؟؟

Masoudkhb 18 دی 1397 ساعت 08:57

این خبر مختص فقط مردم کشور ایران نبوده حتی هواپیما هایی که از کشور دبی بوده و حامل مسافران از کشور ازبکستان،سریلانکا،هند و پاکستان بوده به همین ترتیب برخورد شده و بدون ذکرهیچ دلیلی در فرودگاه دیپورت کرده اند.

حمید 1 دی 1397 ساعت 10:43

با سلام
از ماست که برماست، بنده به شخصه گرجستان رو خیلی دوست دارم،چندین کشور رو رفتم و سه بار هم تا به حال به گرجستان سفر کردم. متاسفانه در بدو ورود رفتار تعداد محدودی از ایرانیان عزیز! رو مشاهده می کنید که انگار از کشور قحطی زده فرار کرده اند رفتار و حرفهای سخیف و زشت با حتی کارمندان فرودگاه انجام می دهند..فکر میکنم کمتر مردمی در دنیا از این کارها انجام بدهند یا عده ای را مشاهده که میکنی که صرفا به خاطر قصد و نیتی خاص تور سه روزه رزرو می کنند. در خیابان ها هم که قدم می زنی حتی گرج های آنجا کلمات کوتاه فارسی یاد گرفته و سریعا سمت شما آمده و پیشنهاداتی می دهند. به ورزشگاه فوتبال هم میروی سریعا به عنوان یک ایرانی شناسایی می شوی !!! به نظر من عقده تفریحات ساده ای که در همه جای دنیا باب است سبب از بین رفتن شان و شخصیت ایرانی میشود. وگرنه در بازارها که قدم میزنی اکثر قریب به اتفاق خریداران ایرانی هستند.

پیام 29 آذر 1397 ساعت 21:54

همه میگن ایرانی خراب کاری می‌کنه حالا خرابکاری چیه هست اگر منظورشون محدودیت های اخلاقی و غیره هست مگه توریستهای دیگر نمی‌کنند ؟

Reza 28 آذر 1397 ساعت 07:27

بنده 6 روز تفلیس بودم و 5 روز باتومی و یک شب هم برجومی. سوال من اینه که چرا صربستان ویزای ایرانی رو مجددا اجرایی کرد!؟ این نمیشه که ما هر کشوری که بخاطر رفتار خودمون باهامون برخورد می کنن رو تحقیر کنیم و بگیم اینم برامون شاخ شد! گرجستان کشور قانونمندیه و مردم به قوانین احترام میزارن و پلیس هم به شدت دنبال اجرای قانونه. ایران متاسفانه هردمبیل هستش و بسیاری از همموطنان فکر می کنند اونجا هم هر کاری دلشان بخواهد می توانند بکنند. برخی هم می خواهند تمام کمبودهایی که توی ایران داشتند رو اونجا فجیعانه جبران کنند و این چیزی است که با چشمان خودم دیدم(دیگه مساله رو کامل باز نمی کنم). از همه بدتر و معزل بزرگ اینه که برخی ایرانیها می رن و اونجا و برنمیگردن و به جای اینکه برای آن کشور درآمد زا باشند خودشان سربار گرجستان میشن. یادمه یه دانشجو توی خیابان روستاولی تفلیس می گشت دنبال لهجه یا کلام ایرانی که بره سراغش و التماسش کنه که بیاد به رستوران ایرانی تا چندر غاز پورسانت بگیره. وقتی باهاش صحبت کردم گفت اومده گرجستان بمونه(چون فعلا ویزا نمی خواد). در هر صورت شاید اگر شما هم رئیس جمهور گرجستان بودید از تمام ایرانیها مدرک می خواستید که واقعا برای سفر توریستی اومدن و قصد سربار شدن رو ندارن. بهتره به جای اینکه خودمونو از همه کشورها برتر بدونیم(واقعیت دنیا اینه که بخاطر وضع فعلی مملکت هیچ کشور دنیا واسه ایرانی ارزش قائل نیست) و زود غرورمون جریحه دار بشه و بگیم حالا اینم برامون دم در آورده و ... یکم واقع بین باشیم. چرا فکر می کنیم گرجستان واسه تحقیر ایرانی داره این کار رو می کنه! مگه کمبود داره!؟ وقتی برخی از هموطنان هر جا میرن رو به گند میکشن(نمونش رو چنیدن بار در هتلهای UALL شهرهای ترکیه دیدم که هموطن ما چنان وسط هتل اربده الکی می کشید و واقعا شرم آور بود رفتارش و کاملا از خودش بیخود شده بود) و یا میرن و دیگه برنمیگردن , آنکه را حساب پاک است از محاسبه چه باک است و درخواست مدارک دال بر سفر چه اشکالی می تونه داشته باشه! به نظر من اگر برخی از هموطنان که هر کشوری که می روند آبروی ایرانی رو میبرن باز هم ادامه بدن چه بسا وضع وخیم تر بشه و ویزای گرجستان هم دوباره اجرایی بشه. پس بهتره منطقی باشیم. از هموطنان عزیز هم تقاضا می کنم وقتی میرن یه کشور دیگه جوری برخورد کنند که مایه فخر ایران و ایرانی باشن و باعث بشن که کشور مقصد به چشم یه توریست خوب و تمام عیار با ایرانی برخورد کنه. به امید آن روز.

فرهاد 27 آذر 1397 ساعت 23:14

بنظرمن ایروان ازتفلیس بهتره وخرجش هم کمتره نریدگرجستان بریدایروان تفریحات ایروان بهتره ازتفلیس کارمابجایی رسیده که داخل زیرگذرهاوخیاباناش بوادرارمیده حالوبهم میزنه حالاایرانیارراه نمیدن تفلیس ههخخ

حسین 27 آذر 1397 ساعت 12:13

باید دید ایرانیها چه دسته گل های اونجا به آب دادن که گرجستان ازخیر مسافرهای ایرانی گذشته.

علی 27 آذر 1397 ساعت 08:43

اگه فتحعلی شاه گرجستان رو به روسیه نداده بود الان با خیال راحت میرفتیم تفلیس

نیلوفر ورزش نژاد 27 آذر 1397 ساعت 08:43

خوب مردم یه مدت نرن، بعد اونا میان التماس می کنن که بیاین

علی 26 آذر 1397 ساعت 22:22

,واقعا متاسفم که عزت ایرانی وکرامت ایرانی دارد له میشود

Tina Azimi 26 آذر 1397 ساعت 20:24

واقعا گرجستان مگه چی داره که به خاطرش خفت هم بکشی؟
کاش مردم تحریم می کردن و پاشون رو گرجستان نمی گذاشتن.

محمد 26 آذر 1397 ساعت 15:51

خب آقا نرید گرجستان...
اینه همه بی احترامی می کنن باز ما ایرانیا...
هرجایی ارزون باشه که نباید کرامت خودمونو بیاریم پایین با زور بریم اونجا...