ربات های کارمند از هتلی در ژاپن اخراج شدند

4.4
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این هتل عجیب، کارمندان بی‌جانش را اخراج کرد! +تصاویر
15 بهمن 1397 12:00
0

آیا شما جزو کسانی هستید که از ورود ربات‌ها به صنعت گردشگری می‌ترسید؟ باید بگوییم که با ترس خود کنار بیایید چرا که ربات‌ها وارد این صنعت شده‌اند و چند سال است که مشغول به کار هم هستند. پیش از این هم در مطلبی تحت عنوان هتل هوش مصنوعی علی بابا در چین، به این موضوع پرداختیم. اما آیا مدیریت این کارمندان بی‌جان کار آسانی است؟

ربات ها از هتل ژاپنی اخراج شدند

طبق گفته‌ی The Verge، هتلی ژاپنی که رکوردی در کتاب جهانی گینس ثبت کرده و به عنوان اولین هتل در جهان با بیش از 243 ربات فعالیت خود را شروع کرده بود، در سال 2015 نیمی از ربات‌ها را اخراج کرده است.

ربات ها از هتل ژاپنی اخراج شدند

اگرچه ربات‌ها سال‌ها در صنعت هتلداری مشغول انجام وظایف غیر هوشمندانه مانند حمل و نقل چمدان و ارائه‌ی خدمات اتاق‌ها بوده‌اند تا سرعت ارائه‌ی خدمت به مشتریان بالا برود اما همیشه اینطور نبوده که ربات‌ها بتوانند زمان‌ انسان‌ها را ذخیره کنند.درست مثل ربات‌های هتل ژاپنی Henn-na که مشکلات زیادی را برای کارکنان انسانی هتل ایجاد کرده‌اند.

JT Genter  (نویسنده‌ی مجله سفر The Points Guy ) به همراه همسر خود Katie در سال 2017 در این هتل اقامت داشتند و در نظر خود از کاستی‌ها و نقص‌های ربات‌ها گفته‌اند. از جمله ربات‌های داخل اتاق که به صورت تصادفی وارد مکالمه‌ی مهمانان می‌شدند و به نوعی به حریم خصوصی آن‌ها تجاوز می‌کردند.  

ربات ها از هتل ژاپنی اخراج شدند

ربات‌های داخل اتاق‌ها (برای هر اتاق یک ربات وجود داشت) نیز جزو ربات‌هایی بودند که برای کارکنان انسانی هتل مشکلات زیادی ایجاد کردند. این ربات‌ها اگرچه قصد ارائه‌ی اطلاعات مفید مانند Siri یا الکسا را داشتند اما توانای پاسخ به سوالات اساسی را نداشتند. برای مثال آنها اطلاعاتی در مورد اینکه پارک نزدیک هتل باز هست یا خیر را نداشتند و همین باعث ایجاد احساس نارضایتی در میان مسافران شده بود.

ربات ها از هتل ژاپنی اخراج شدند

بدترین ربات‌ها، ربات‌های بخش پذیرش بودند که به منظور کمتر کردن زمان فرآیند چک این طراحی شده بودند. این ربات‌ها  قادر به اسکن کردن پاسپورت مسافر نبودند. ربات‌های پیش خدمت نیز در هوای برفی یا بارانی دچار اختلال در حرکت می‌شدند. این ربات‌ها تنها به 24 اتاق از 100 اتاق هتل می‌توانستند دسترسی داشته باشند.

ربات ها از هتل ژاپنی اخراج شدند

Genter می‌گوید: «ربات‌ها واقعا نا امید کننده بودند. این ربات‌ها بیشتر حس جادو را به آدم القا می‌کردند تا یک ربات مشاور. برخی از ربات‌ها در زمان اقامت ما کار نمی‌کردند و به نظر می‌رسید که نیاز به تعامل بیشتری با انسان‌ها دارند تا بتوانند به درستی کار کنند. با این حال، ما بسیار شگفت‌زده شدیم که ربات‌ها از هتل اخراج شدند زیرا مهمترین ویژگی این هتل، ربات‌هایش بودند.»

ربات ها از هتل ژاپنی اخراج شدند

به نظر می‌رسد مسئولان هتل به دلیل هزینه‌های بالا تصمیم به اخراج و جایگزینی ربات‌ها نگرفته باشند. در واقع صاحبان کار تصمیم گرفته‌اند در امکانات اولیه هتل سرمایه گذاری بیشتری کنند تا به درآمد بهتری دست پیدا کنند. آیا شما با جایگزین شدن ربات‌ها به جای نیروهای انسانی موافقید؟ به نظرتان چنین اقدامی موفقیت‌آمیز خواهد بود؟ البته در مورد این هتل که با شکست مواجه شده، اما آیا روزی می‌رسد که هوش مصنوعی و ربات‌ها، جایگزین انسان‌ها شوند؟ نظراتتان را با ما و دیگر همراهان لست‌سکند به اشتراک بگذارید.

 منبع: thepointsguy.com

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی