بازیافت زباله در روسیه در حد صفر است

4
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
روسیه بزودی در زباله‌های پلاستیکی خودش مدفون خواهد شد!
13 تیر 1397 10:00
0

طرفداران محیط زیست در روسیه هشدار دادند که حجم زباله‌های پلاستیکی در این کشور به قدری زیاد شده است که به زودی روسیه در این زباله‌ها مدفون خواهد شد. طرفداران محیط زیست اعلام کرده‌اند که میزان بازیافت این زباله‌ها بسیار پایین و نزدیک به صفر است و در خلال جام جهانی هر توریست به طور متوسط ۳ کیلوگرم زباله پلاستیکی تولید کرده است، که اکثر آن از استادیوم‌ها و محیط اطراف آن جمع آوری شده است.

طرفداران محیط زیست در روسیه امیدوارند که مسابقات جام جهانی 2018 در این کشور الگویی باشد تا برای بازیافت زباله در این کشور قدم‌هایی برداشته شود.

روسیه مشکل بزرگی درباره بازیافت و دفع مواد زائد دارد. طبق گفته یکی از متخصصان محیط زیست در انجمن حفاظت از محیط زیست در سن پترزبورگ به نام تاتیانا ناگورسکایا (Tatiana Nagorskaya) نرخ بازیافت زباله در روسیه صفر است و هیچ زباله‌ای در این کشور بازیافت نمی‌شود.

تاتیانا در این باره می‌گوید:

بهتر است دولتمردان و مسولین فکری به حال بازیافت زباله‌ها کنند، در غیر این صورت به زودی روسیه در زباله مدفون خواهد شد. مردم نیاز دارند ببینند زباله‌هایی که در سطل بازیافت قرار می‌دهند واقعا بازیافت می‌شود و از این راه است که می‌توانند به گفته مسولین در قبال حفظ محیط زیست اعتماد کنند. آموزش در این زمینه کافی نیست زیرا اگر ببینند که تفکیک زباله‌ها کار بی‌فایده‌ای است و هیچ چیز بازیافت نمی‌شود به زودی دیگر زباله‌های خود را هم تفکیک نخواهند کرد. بدون اعتماد هیچ پیشرفتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

تنها در چند مایلی پایگاه تمرینی انگلیس در رپینو (Repino) و ساحل زیبایش هر روز عده‌ای از مردم و کارگران محلی به صورت داوطلبانه ساحل و محوطه را از زباله‌های پلاستیکی و هر نوع کثیفی پاک می‌کنند. آن‌ها هرروز و بی‌وقفه این کار را انجام می‌دهند و تنها در روزهای سرد زمستان خشن روسیه که دریا یخ می‌زند برای پاکسازی به ساحل نمی‌روند.

روسیه

روسیه و جام جهانی 2018

یکی از این کارکنان در این باره می گوید:

«ما فقط دوست داریم مردم زیبایی واقعی این محل را ببیند و هیچ زباله‌ای در این محل دیده نشود. ما می‌خواهیم نهایت تلاشمان را برای حفظ محیط زیست انجام دهیم. »

جام جهانی همچنان در حال برگزاری است و توریست‌های زیادی همچنان در حال ورود به روسیه هستند که همین باعث تولید زباله‌های بیشتر می‌شود و اگر مسولین کشور روسیه فکری برای حل این مشکل نکنند به زودی مشکلات بزرگی گریبانگیر آنان خواهد شد.

منبع: sky news

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.