خانه شیخ بهایی، خانه علم، عرفان و زیبایی در اصفهان!

4.7
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در این نقطه از ایران، زیبایی و عرفان درهم آمیخته است! +تصاویر
08 بهمن 1398 08:00
3

در استان اصفهان، محله ی شهشهان و پشت مسجد عتیق، بناهایی وجود دارد که دنیایی از علم، تبحر و دانش در آن نهفته است. پیشنهاد امروز ما دیدن یکی از این بناها است که شما را با تاریخ آن روزگار بیشتر آشنا خواهد کرد. خانه شیخ بهایی، مقصد ایرانگردی امروز ماست، پس همراهمان باشید.

خانه شیخ بهایی

بهاءالدین محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ حکیم، فقیه، عارف، منجم، ریاضیدان، شاعر، ادیب، مورخ و دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری است که در دانش‌های فلسفه، منطق، هیئت و ریاضیات تبحر داشت. در حدود ۹۵ کتاب و رساله از او در سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی و هنر و فیزیک بر جای مانده است. به پاس خدمات وی به علم ستاره‌شناسی، یونسکو سال ۲۰۰۹ که مصادف با سال نجوم می‌بوده نام وی در لیست مفاخر ایران ثبت گردید.

خانه شیخ بهایی

اما بنایی که ما قرار است به شما معرفی کنیم خانه شیخ بهایی است که متعلق به منزل عمه شاه عباس (مریم سلطان بیگم) بود، پس از آن، شاه عباس این بنا را به شیخ بهایی واگذار می‌کند نام این خانه در کتاب زندگی شاه‌عباس تألیف دکتر نصرالله فلسفی نیز آمده است.

خانه شیخ بهایی

بنای خانه شیخ بهایی شامل اندرونی و بیرونی، یک حیاط مستطیل شکل و فضاهایی همچون آیینه خانه، اتاق پنج دری، مطبخ و...که دارای تزیینات نفیس در زمینه مقرنس کاری، گچ بری و آیینه کاری می باشد. که در طی سال های اخیر مرمت و بازسازی شده است. در ادامه شما را به تماشای تصاویر دیگری از خانه زیبا دعوت می‌کنیم.

خانه شیخ بهایی

خانه شیخ بهایی

خانه شیخ بهایی

خانه شیخ بهایی