دوستداران طبیعت چطور در بیابان اقامت می کنند؟

4.5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اینجا یک کاخ شیشه‌ای در میان بیابان است! +تصاویر
27 آذر 1397 10:00
0

این روزها طرفداران طبیعت‌ گردی زیاد شده‌اند. برای آزمایش این موضوع، همین حالا می‌توانید نظر برخی از اطرافیان خود را درباره‌ی گردش در طبیعت بپرسید و مشاهده خواهید کرد که اغلب افراد از گردش در طبیعت لذت می‌برند. شاید تا درباره‌ی طبیعت صحبت به میان می‌آید، ذهنتان به سمت کوه یا جنگلی پوشیده از درختان سرسبز برود اما باید بدانید که بیابان‌ها هم بخش زیبایی از طبیعت پیرامون ما هستند و طرفداران زیادی هم دارند.

گردش در کویرها، چالش‌هایی را هم با خود دارد: برای مثال امکانات در بیابان‌ها کم است و در هر جایی هم نمی‌توان سرپناهی یافت. شاید ندانید اما بخشی از آمریکا را هم بیابان فراگرفته و مردم آن دیار همواره در صدد بودند تا از وجود بیابان‌ها بهترین استفاده را ببرند. در همین راستا، پژوهشگران گردهم آمدند و طرح‌هایی را پیاده کردند تا گردشگران بتوانند از بیابان‌ها نیز لذت ببرند.

مهمترین چالش در کویرنوردی نبود امکانات است و فراهم کردن امکانات نیز کار دشواری است، برای مثال برای راه‌اندازی یک رستوران در میان کویر مشکلاتی از قبیل نبود آب، برق، مواد اولیه و امنیت از نخستین مشکلات است و صاحبان کسب و کار در ابتدا باید این موانع را از سر راه خود بردارند. این نوع معضلات در رابطه با تمامی بیابان‌ها صادق است و به همین منظور آمریکایی‌ها تصمیم به ساخت سرپناه‌هایی گرفتند که دارای آب، برق، تهویه مناسب، لوازم رفاهی و... باشد و از همه مهمتر این که به طبیعت نیز آسیبی نرساند.

حالا شاهدیم که گردشگران ماجراجو و علاقه‌مند به راحتی می‌توانند اقامتگاه‌هایی که کمترین آسیب را به طبیعت می‌رسانند و امکانات لوکسی هم دارند را انتخاب کنند. شما هم اگر دوس ندارید که طبیعت‌گردی شما به دنیای پیرامونتان آسیب برساند می‌توانید همچون دوست داران طبیعت در اقامتگاه‌هایی ساکن شوید که همه‌ی قسمت‌هایشان از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند و هیچ آسیبی هم به طبیعت وارد نمی‌کنند. البته هنوز در کشورمان کمتر شاهد چنین اقامتگاه‌هایی هستیم، ولی همین که اقامتگاه‌های بومگردی مناسبی هم در این مکان‌ها داریم، خودش جای امیدواری دارد. شما چقدر تجربه‌ی اقامت در کویر را دارید؟ آیا به نظرتان اقامتگاه‌های بومگردی ما در کویر، به اندازه‌ی کافی مناسب هستند؟

در ادامه می‌توانید تصاویر چند نمونه از اقامتگاه‌های دوستداران طبیعت را در دل بیابان‌ها مشاهده کنید.

اقامت در بیابان

دوست داران طبیعت چطور در بیابان اقامت می کنند ؟

دوست داران طبیعت چطور در بیابان اقامت می کنند ؟

اقامت در بیابان

منبع: thepointsguy

زهرا میرزایی